|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
|
W2k: Att du ids. mh Länk |
|
|
Det är bara avundsjuka för att dom själv inte har råd med en BMW. Har en kille på jobbet som alltid ska kommentera negativt om mina BMWar. Själv så kör han en EU moppe och en gammal SAAB och klär sig i det senaste från Myrorna... Och bor dessutom på Västerås slumområde nr 1... Keep your distance! |
|
|
Clubsport. Det där med avundsjukan för att man inte skulle ha råd med en BMW, som just BMW-folk så ofta kommer dragandes med, är det väl ändå på tiden att stoppa upp på nåt mörkt ställe.... Titta bara på ditt eget exempel. Vad kostar en EU-moppe? Vad kan man hitta halvhyfsade E30 E34 E36 för idag.......? En Eu-moppe är ju i många fall DYRARE.... Dr Tinnitus |
|
| Mattias: Sitter man på jobbet och har tråkigt så... | |
|
Hehe... jag gillar Clubsports kommenat om att "inte ha råd med BMW", saken är att klart att man har råd till turk-importerade pizzataxin som har gått 8000mil och är 4år gamla, men vill man köra sådan ? NEJ, man kör då hellre en 2år gammal bättre och nyare bil :) (lite dyrare kanske, men inte vill man visa sig med en fattigmans BMW :) ) Aggressiv kommentar, men varför förknippas BMW med "att ha råd" ? Att ha råd är att köra en Range Rover V8 Vogue som kostar 750tkr och slukar bensin i MÄNGDER... då har man råd :) jag har inte råd till en sådan kan jag nämna :) |
|
|
De som har råd med en ny Volvo, Saab eller VW har också råd med en BMW. Så mycket dyrare är inte BMW längre. Det ligger andra saker bakom. BMW är ett laddat varumärke. Ett varumärke som är intimt förknippat med kapitalism och framgång. Därför provocerar märket mer än exempelvis Volvo. Genom att köpa en BMW gör man även till viss del ett ställningstagande. Ett ställningstagande som kan reta omgivningen. Ofta får inte säljare i företag välja BMW eller Mercedes just för att de provocerar kunderna väl mycket. Volvo eller Saab är mer diskreta val eftersom de inte har samma laddade varumärke. I Sverige uppskattas Volvo hos det arbetande kollektivet då inköpet stödjer svensk industri. |
|
| wohooo Bjoerck, det var nog troligen denna tråds bästa inlägg ! Gratulerar. Jag tror som du att i många fall väljer de kapitalstarka faktiskt andra bilar än BMW, och wannabies försöker visa sin stats genom sitt bmw ägande. klart att 50% säkert köpt bilen för bilens skull, medan resten 50% valt bilen för att de hoppas att den ger dem "glans" :) | |
|
bjoerck Ja där tror jag du fick med några viktiga och mycket träffande ingredienser i denna sak. Dr Tinnitus |
|
|
Det är väl ändå åt helvete att man för sina egna surt injobbade pengar inte ska få köpa vilken bil man vill. Så länge ingen annan betalar skall folk hålla käft och skita i vad jag använder MINA pengar till. mh Länk |
|
|
mattias. Klart man ska få göra det. Men det spelar heller ingen roll vilken bil man än köper, det finns alltid de som har åsikter ändå, bra eller dåliga. Även folk med BMW har åsikter om andras bilar..... Sån är världen bara, inte mycket att göra åt eller att hetsa upp sig för. Dr Tinnitus |
|
|
samma sak här, kör BMW själv och är tillsammns med en svensktjej själv är jag utlänning, varje gång jag är och hälsar på hennes föräldrar så tar dom upp diskotionen (hur har du råd att äga den, varfr kör du snabbt, måste du acca så o.s.v. man blir så trött på det, själv kör gubben volvo. Men jag har lyckats hjärntvätta han lite, han är sugen på en 130i..=) JAG KÖR BMW FÖR JAG VET ATT JAG KÖR EN BIL MED KAVLITET OCH MED EN RIKTIGT BILKÄNSLA (OCH INTE FÖR ATT JAG ÄR UTLÄNNING=) har kört volvo men fy f*n hoppde ur bilen direkt gick inte att köra juh...=) BMW its a ride not a car |
|
|
norrmän?? Polisen: du körde för snabbt, har du körtkort? chauffören i BMW:n: Ne jag har inget körkort Polisen: Glöm inte körkortet nästa gång annars blir du av med det. BMW its a ride not a car |
|
|
Kokainburk säger min svärfar. Jag har ägt ca 15 bilar och det är bara 1 som min svärfar godkänt och det var när han valde ut en Volvo 740 till mig, den hade dragkrok så då sa han att den va fullutrustad. När jag sa att jag köpt en 740 för 2 veckor sen blev han glad men när han fick redan på att det va en BMW så vart det massa suck *kokainburk grrr* |
|
|
HEHE! =) Ja... det är en viss skillnad på 740 och 740... MVH Christofer |
|
|
Postat av Bjoerck: "Ofta får inte säljare i företag välja BMW eller Mercedes just för att de provocerar kunderna väl mycket. Volvo eller Saab är mer diskreta val eftersom de inte har samma laddade varumärke. I Sverige uppskattas Volvo hos det arbetande kollektivet då inköpet stödjer svensk industri." Min bror utbildar folk på avancerad utrustning inom vården, han och dom andra på företaget med kundkontakt fick inte välja BMW, Mercedes och Jaguar som tjänstebil då det tidigare hade haft väldigt negativ inverkan på dom på landstingen som hade sett deras bilar. Så idag åker han i en i väldigt väl utrustad S60 2,5t för 370.000:-, men det är det ingen som reagerar på. Lite roligt på sina sätt. |
|
|
Farsan var inne på att köpa X3 som firmabil. Men eftersom han jobbar inom bygg (där är det många gamla uvar) så så fick det bli en V70, för att man inte skulle sticka ut ur mämngden. Skilnaden var marginal. Bilarna kostade 370´000-390´000 st. Så det låter så otroligt fånigt att man ska behöva tänka på jantelagen. Enda som skilde var att BMW hade ett högre förmånsvärde? Är inte det att att diskriminera fordonsmärken föresten? |
|
| 8500rpm du verkar inte haja det här med bilens bil intruktion och kvalite mellan de olika märkena audi A8 håller nog mer i längder vad det gäller kvalite iallfall, kanske inte lika rolig som din men mycket mer komfort o hela fade rullan.. | |
|
Ett typiskt svenskt syndrom, du skall inte komma här och tro att du är nåt osv... Klart att Volvo och Saab funkar osv, trots att de mycket väl kan kosta mera i inköp, för att inte tala om drift osv. Men sånt tänker man inte på i ett medelsvenskt lunchrum...) Bara det med att man inte anses kunna välja BMW som tjänstebil "för att det är känsligt" säger ju en hel del om vår (arbetar) kultur. Bjoerck har många poäng i inlägget ovan, att det verkligen skall behöva vara så i upplysta tider.. FP |
|
|
Blattarnas Most Wanted! next efter Mercedes! Börjar bli trött på allt prat om BMW Tre enkla ord KÖRGLADJE KRAFT KVALITE. Enkelt! |
|
| haha verlkar som många känner igen det här... jag är en i mängden,,, i ett volvo land så dyker det ju rätt ofta upp :D:p att volo är den bästa bilen i hella världen. :D så sent som igår fick jag höra att volvo är den bästa bilen i värden,,, och att bmw hadde ingen körglädje... å som pricken över i.et... att bmw låg 1000 år efter volvo i utveckling..... Först blir man ju Förbannad.... Sen blir man bara ledsen på personen " hur kan han va så dum" sen över går det till ett skratt,,, å jag håller med honom att en volvo 245 skulle va detjn perfecta bilen :D:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.