AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
41.061

Så trött på folks kommentarer om min BMW!

Sida 5 av 10
DrT: Du är definitivt inte sen att racka ner på bmw snarare tvärtom. Detta är ett forum för bmw därav den ngt ensidiga synen hos många däribland mig själv. Undrar igentligen vad du förväntar dig på ett forum för bmw entusiaster. förstår inte vad du gör här måste jag säga.

mh Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Stephan735i: Tyvärr verkar du leva i en annan värld än motorjournalisterna och SUV-köparna. Jag har kört S80 2.5T, vilket är samma motor och växellåda som i XC90 2.5T.

Motorn är på gränsen för vad som känns okej i S80 och torde därför vara aningen svag för XC90:an (fast vem köper en SUV för att köra fort?). Att du kallar den "skrikig" tycker jag tyder på att du ägnade för mycket tid i varvtalsområdet 5000+. Växellådan i S80:an jag körde var alldeles utmärkt. Jag tror att du misshandlade XC90:an lite väl mycket, man kan inte köra en bil som är byggd med prio på komfort (jänkarbil som du sa) och vänta sig en sportig körupplevelse .. då är det klart att man blir besviken.

SUV-köpare väntar sig en bil som är bekväm, rymlig och imponerande enorm till utseendet. I de flesta fall letar man inte efter en sportig bil, då köper man inte en SUV till att börja med.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
mattias.

"DrT: Du är definitivt inte sen att racka ner på bmw snarare tvärtom."

Ehh... öh....? När var jag inte sen att racka ner på BMW nu då...? Jag har väl inte rackat ner på BMW egentligen?

Ser du nåt i mina texter som inte jag ser...?

Jag är för övrigt själv BMW-ägare sen ca 10 år, men har inte helt förblindats av det blåvita för det...

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
mattias.

"DrT: Du är definitivt inte sen att racka ner på bmw snarare tvärtom."

Ehh... öh....? När var jag inte sen att racka ner på BMW nu då...? Jag har väl inte rackat ner på BMW egentligen?

Ser du nåt i mina texter som inte jag ser...?

Jag är för övrigt själv BMW-ägare sen ca 10 år, men har inte helt förblindats av det blåvita för det...

Dr Tinnitus
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
W2k-
När man provkör en bil så testar man hur motorn reagerar i olika lägen/situationer. Stephan misshandlar inte bilar. Tro mig... 2.5T motorn i en XC90 känns LARVIG. Vid "kickdown" (det var det det handlade om i Stephan735is beskrivning), "skrek" motorn. Den orkar helt änkelt inte driva den stora bilen. Sen om man upplever den skrikig bara för att bilen har dålig ljudisolering är en sak, men "skrek" gjorde den, och plastig var den. Det gjorde/var INTE X5/Lexus. Sen undrar jag om XC90 verkligen är byggd med prio komfort, när det igentligen ska handla om en bil som ska kunna konkurera i terräng...?

Min bil: Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Dr T: "Jag är för övrigt själv BMW-ägare sen ca 10 år, men har inte helt förblindats av det blåvita för det..."

Tidigt ute med körkortet måste jag säga!:) Typ 8 år?:))

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Dandelude.

Ytterligt få SUV är byggda med prio på terräng om vi säger så....

X5 har definitivt inte terräng som prio 1, det kan man se på däcksutrustningen om inte annat. Liksom att man i reklamen oftare tjoar om hur snabb och vägsäker den är på bana och sånt för sin storlek m.m.

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
BMWCoupe.

Jag var inte så noga då jag fyllde i profilen. Jag tog körkort -78...

Dr Tinnitus
DrT : Du hugger på sekunden om nån skriver till bmw:s fördel och ska snabbt visa med en enormt lång utläggning till andra bilars fördelar gentemot bmw. Man kan verkligen inte tro du är bmw ägare eller har du ett måndags ex. Sälj den och köp en framhjulsdriven med överlägsna vinter egenskaper.

mh Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
mattias.

Nja, kanske det ser så ut från din synvinkel, men den kanske är i skimmrande blåvitt kanske... ? ;-)

Själv så ser jag det mer som att jag försöker vara objektiv realist och opartisk, vilket inte alltid är lätt. Sen är jag en hängiven vän till hårda fakta före subjektiva åsikter.

Entusiaster har ju sen en inte allt för ovanlig förmåga att vara mer eller mindre blinda för älsklingsmärkets ev. brister, men är snabba att se dem hos andra märken.

När min egen BMW är tillverkad i veckan vet jag inte. Jag har heller inga problem med den egentligen. En trevlig bil helt enkelt. Jag har för övrigt redan en framhjulsdriven trotjänare sedan många år. En alldeles utmärkt bil det med, särskilt på vintern.

Dr Tinnitus

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Dr.t-
Har du kört och jämfört dessa stads SUVar (som vi diskuterar) själv? Du som är så inbiten på hård fakta, vet väl att info på papper och i teori är en sak, men verkligheten kan vara en annan? Man bör ju vara insatt i bilarnas verklighet, innan man pratar om hård fakta. Eller? Hård fakta innefattar dessvärre inte recensioner. De är tyvärr ofta vinklade. ;)

Är väldigt blåvit ser alla matcher med göteborg. Var nära att köpa en legacy 3,0 gillade den skarpt har haft en accord 2,2 kanonbil. Gillar alfa så inom bilintresset ryms många . Att jag sen gillar bmw skarpt är sant kanske därför man gärna skriver bra saker om dom.

Fotbolls supportrar tycker alltid att deras lag är bäst oavsett var i tabellen dom ligger. Passionen för det man gillar är alltid stark. Alldeles tydligt har du inte den passionen för bmw så häng på forumet som passar in på din fwd istället.

mh Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Dandelude.

Som du bör kunna läsa ovan så skrev jag att jag inte ännu kört någon av dessa SUV:ar och skrev vidare att jag inte kunde avgöra om den var bättre än tyskarna just för att jag inte kört dem.

Att XC90 ändå är en kalasbil kan man ju se i att den placerar sig mycket bra till i de flesta tester världen över. Och med så många bra placeringar i så många olika tester i så många olika länder så kan det svårligen bara vara en slump eller bara vinklingar...

Om du motsätter (?) dig att jag menade att X5 inte hade terrängen som prio, så ta en titt på däcken den levereras med. Ingen som konstruerar en bil med terrängen som prio 1 leverarar den med feta högfarts lågprofilare, utan då handlar det om rätt andra däckstyper. Att sen X5 ändå är rätt kapabel i busken är ju inte fel, men det var aldrig första prio under utvecklingen.

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
mattias.

" Alldeles tydligt har du inte den passionen för bmw så häng på forumet som passar in på din fwd istället."

Ska jag tolka det som om du ogillar min närvaro och helst vill köra bort mig från detta forum?

Om min tolkning är riktig, anser du då att det är ett gott uppförande från dig som visar att BMW-ägare inte är de där kinkiga lättstötta typerna det ryktas om...?

Dr Tinnitus
Volvo XC90, såldes i USA under perioden jan-okt 2004 i 31102 ex, mot BMW X5:s 27203ex, tillsammans med X3 såldes det 55173 st BMW SAV:s, vilket var en nergång från 31958ex X5:or året innan, att Volvon är tre år yngre och över $5000 billigare gör alltså 4000 bilar, men då finns det en mindre BMW att välja som snor kunder från X5, oj vad många fler kunder Volvo har;)

Volvo XC90:s instegsmodell är ett skämt, det krävs sexa eller ännu hellre V8 för att få den tunga/felaktigt växlade? Bilen att röra på sig, medan BMW:s 3 liters sexor är helt okej, och om inte kvaliteten har höjts från den -03:a jag körde, passar XC90 bäst i botten av Engelska kanalen, där den första laddningen till USA hamnade!, För vem kan acceptera att ratten inte säkert går att låsa?, Rör den inte nu sa Volvosäljaren, när han lyckades få ratten att fastna;)

W2K; Lever i en annan värld?, Har du kört XC90 2,5T Aut?, Om inte gör det, åk därefter direkt och kör en X5 3,0iA och säg vad du skulle välja.

Mvh Stephan

kilroy
Jag som trodde att detta var ett forum för BMW...Nåja...alltid lär man sig nåt...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Jag har som sagt inte kört någon av SUV:arna det dryftas om.

Men jag kan helt klart tänka mig att det minsta motorvalet riskerar att bli i drögigaste laget oavsett vilken tillverkare vi talar om. Detta är ju stora tunga bilar med mycket större tröghetsmoment att brottas med, så de mår bäst med rejäla motorer med feta momentkurvor. Att sen BMW kanske lyckats bättre med sina mindre motorallternativ än Volvo är väl inte så mycket att orda om.

Om jag inte minns helt fel så har jag för mig att jag läste i nåt tidigt test att de inte riktigt gillade den minsta motorn just för att den var lite för klen för bilen.

Minns inte nu men jag har för mig att X5 var först på plan med sin 5,0 326 Hk (?) som för sin typ och storlek gick som ett spjut och trodde nästan den var en sportbil. Idag är den fortfarande imponerande men har fått en hel del konkurrens från bl a MB Porsche och i viss mån även Range Rovers värre modeller.

Dessutom tycker jag att X5 är bland de snyggare i flocken trots att den är några år nu. Cayennen ser mest ut som en Jabba de Hut i plåt eller ett dopat grodyngel. Fet men ful på nåt vis, särskilt i turboversionen

Dr Tinnitus
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Porsche Cayenne Turbo ett dopat grodyngel? Mycke ska man höra innan öronen faller av.......:) Jag tycker Porschen är rätt snygg faktiskt och om jag fick välja fritt mellan Suv:ar skulle det nog stå mellan en Porsche CT samt en Hummer H2. X5:an tycker jag var rätt snygg när den kom men idag känns den lite hög och smal. Smaken är som tur är olika båda vad det gäller utseende samt favorit bilmärke.

Vh/ Kermit.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
"Fotbolls supportrar tycker alltid att deras lag är bäst oavsett var i tabellen dom ligger. Passionen för det man gillar är alltid stark. Alldeles tydligt har du inte den passionen för bmw så häng på forumet som passar in på din fwd istället."

Mattias, så vi som inte är fanatiska BMW-fanatiker är inte välkomna här menar du? Jag tror det får stå för dig ensam...
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Dessa stads SUVar... Varför inte ha en riktig om man nu måste? Så här ska de se ut: Länk ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.