AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
41.056

Så trött på folks kommentarer om min BMW!

Sida 3 av 10
jo
70
joke
535d -09
125d -12
BMW=bevare mig väl
BMW=bajs mellan ventilerna
BMW=bogseras med wire
BMW=blind mans verk

jo.. hela tiden får man höra nåt, men det är bara å skratta med och tänka på det gamla ordspråket:

Kärt barn har många namn :)

Trevlig semester på er!

Diesel-Framtidens melodi / JK
ja, eller: avund är en form av beröm:D!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Men sedan kanske det är så att alla inte gillar BMW? Jag tycker ni är fel ute då ni klassar alla som ogillar BMW för avundsjuka.

Och bespara mig kommentarer som "Alla glor på min nytvättade BMW". Tjenare ... är det annat än M5, 6-serie osv är det ingen som glor längre, det står ju femmor, sjuor och treor i vartenda gatuhörn nu ...
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
BMW är en statusbil. Min status - någon annans avund.
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
...Suck...Har inte ämnet varit uppe redan? Vad ska jag säga då som ser ut som "BMW-turk" personifierad :)

Jag får ofta höra om att jag är "typisk blatte" och om min "turkstyling" osv från avundsjuka skrotbilsägare...

Då svarar jag bara med att jag är en smart blatte i så fall med smak som väljer en av världens bästa bilar och jag ger blanka fan i vad andra tycker om min bil och min styling! Huvudsaken att du trivs med din bil, man kan inte vara alla till lags!

BMW 4EVER
Bilen: Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
På företaget kallas jag för hallicken(pimpen),alltid ständiga frågan "och affärena går bra"?
Men jag bara garvar tillbaks inget att bryr sej om.
Förövrigt tycker jag Bmw är alldeles för vanlig bil så nästa bil blir nog en Alfa.

mvh
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Lustigt. Där jag jobbar f n finns över 30 nationaliteter representerade, och jag skulle uppskatta att 80% har utomsvenskt ursprung. Ändå är jag den ende som kör BMW ... min sjua delar personalparkeringen med i huvudsak Volvo, Audi, Mercedes och diverse riskokare.
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Det som gör oss BMW förare speciella är väl att många hellre kör en gammal skrothög (t.ex. en 525:a från '96) än en mycket nyare Ford Mondeo från '02 som troligen a) går fortare b) är tryggare c) har mindre fel d:) är modernare

Många tänker nog att stackars ni som är så "status kåta" och inte har råd till ny bil gör vad som helst för att få ta del av "glamouren" som den med riktiga pengar har, alltså de som beställer nya BMW:n... inte 8år gamla bilar...

BMW&Merc&Audi lider nog alla av samma fenomen, och snart är även Volvo där.

Personligen gillar jag min bil, men samtidigt kan jag inte låta bli att småle och alla stackare som står längs vägarna med sina Audi A8 med motorhuven uppe (7-8år gamla bilar) medan Faster Stina i sin 1år gamla Opel Vectra susar förbi :)

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Påståendet att en '96:a är en "gammal skrothög" tycker jag låter väldigt ihåligt kommandes från en som kör en '04 själv. En kvalitetsbil som BMW är långt ifrån slut efter 10 år. Jag planerar att ha min nuvarande bil i minst 20 år, eller tills den faller i småbitar.

Det är visserligen status att ha en helt ny bil, men det är också status att ha en bil som levt många år, gott många mil men som fortfarande är i utmärkt skick, ty en bils skick är inte beroende av hur gammal den är utan hur väl den har skötts. Det finns 15 år gamla bilar som har färre fel än helt nya - ta min förra Volvo och en typisk Peugeot 307 t ex. Säga vad man vill om Volvo 740, men de börjar inte brinna utan anledning... nu är 307:orna ett enstaka fall men vill bara påpeka att ny bil betyder INTE utan fel. Gamla bilar har ofta gått igenom sina typfel redan och har därmed så att säga det värsta bakom sig.

En bil är heller inte automatiskt tryggare eller bekvämare för att den är ny, av uppenbara skäl. Krocka en ny Daewoo Matiz och en BMW 750iAL '89 och se vilken av förarna som är helast efteråt om du tvivlar. Då återstår bara "modernare" i din lista och det är ju inte mycket att diskutera. Men en sex år gammal sjuserie kan ha mer tekniskt lullull än en splitter ny Mercedes B-klass. Tro mig, jag har kollat. ;)

Vidare skulle jag vilja påstå att en typisk Ford Mondeo '05 (jag orkade inte leta upp specarna för '02:or) inte alls är snabbare än en BMW 525 '96. Om det inte rör sig om någon av de snabbare modellerna av Mondeo med V6, dvs.

När Audi A8:an väl kommer igång (jag har ALDRIG sett en A8 vid en vägkant, men det kanske bara är otur) ger den sin ägare en körupplevelse som är tio gånger mer njutbar än den som Stina får ur sin Opel Vectra. Trots att ägaren till Audin, om han köpte den begagnad, antagligen inte betalade mer för sin bil än Stina för hennes. Genom att köpa begagnat får man betydligt mer bil för pengarna utan att för den sakens skull få en sämre bil. Men visst, köp nytt om det är din grej. Njut av värdefallet. Men kom inte och påstå att en knappt tio år gammal bil är en "skrothög". Det är bara halvtid (tredjedelstid?) om man älskar sin bil och sköter om den ordentligt.
kilroy
Min 540 är 10 år gammal, går perfekt, har ingen rost...och har kostat 0 kronor i reparationer de senaste 18 månaderna...förutom vanlig service.Hur många 10 år gamla Nissan Micra kan skryta med det...??Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

W2k: håller helt, med min är 41 dar gammal och har redan varit in på garantiåtgärder. Medans farsan har haft en 86:as 740 i 4 år och inte gjort ett skit.

mh Länk
8500rpm, Du skämtar eller hur?!, För Ford Mondeo är bland det sämsta man kan köpa i bilväg, okej lite överdrivet, och att den skulle ha mindre fel än en 8-10 år gammal BMW, jag vet inte hur jag ska bemöta ett sådant uttalande, det är bara för skrattretande, men så mycket kan jag skriva, även Fords egna mekar, säger max 3år utan fel, mer än så, då har du tur, med din Ford.

Och sedan tar du upp Opel Vectra C, Läs Vi Bilägare, dom har/haft två stycken Vectra C, med svåra elektronikproblem på båda exemplaren, så i det fallet är det tvärt om, en arbetskamrat fick sin Vectra C 1,8 utbytt på grund av liknande problem, den är sämre än Ford Mondeo II!

Tror du att folk, "dock var detta en nyhet för mig, ingen har uttalat sig åt det hållet till mig, låter mycket märkligt" tänker liknande om dom ser en Rolls-Royce från 70-talet, där åker en statuskåt person, som inte har råd med en Phantom, men som ändå vill ha en Rolls?, Eller nöjer dom sägs med att njuta av att få se en trevlig vagn, precis som jag när jag, ser en M3 E30, 633 CSi, 528i E12, Z1 eller någon annan trevlig äldre BMW.

Mvh Stephan

Ps, Dom som kommenterar BMWägande, gör det även mot Volvo, Opel, Skodaägare, med mer eller mindre frustrerande ägare till dom bilarna som följd, det är bara att strunta i det, det är den bästa medicinen.

85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Heheh...nu tog diskussionen fart :)

Nej, jag vet mycket väl att det finns tusentals japaner,tyskar,jänkare från början av 90-talet som fortfarande går väldigt bra, och har få fel. MEN, personligen uppskattar jag väldigt mycket att kunna gå till garaget en februari morgon när det är -18 grader och vara 99,9% säker på att bil startar utan problem. OCH, jag har upplevt att mina bilar som varit ca. 10år gamla inte varit lika driftsäkra som de som är 1-3år gamla.

Hmm, sorry mina ordval i inlägget ovan, men det är bara att kolla bilprovningen statistik, gamla bilar har fler fel än nya :) och BMW ligger inte precis i topp som felfri bil...

Min 330:a har mer småfel än mina Honda bilar någonsin hade, men jaa...den har mer status, så vem bryr sig om tysk elektronik (Navigator) inte fungerar lika bra som japansk :)

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Hmm.....

Givetvis ges det gliringar till BMW-åkare, jag ger det inte så sällan själv då jag har många BMW-ägare i bekantskapskretsen.

Men, måste det alltid bero på just avundsjuka?? Jantelag...? Nja, det vete fan. För kan man vara avundsjuk på en kille som lånat säg 50 000 kr och får käka nudlar i 5-10 år för att få råd med en halvdan E36 3,0 M3, om man själv tjänar 500 000 eller mer om året?

Kan det kanske handla om att BMW just har fått vissa rykten, och då ingen rök utan eld? Har många nyrika (ärliga eller halv/helkriminella) uppkomlingar med eller utan svart hår, gärna valt en BMW av nyare dyrare modell för att visa sin framgång....? Har det hänt att andra mindre nyrika eller helt orika vill ge sken av att vara lite förmer än andra, genom att gneta ihop till en halvrisig E36 316 och sen försöka få den att se ut som en M3....?

Hur är det med gliringar så? Händer det att killar med BMW är självgoda och är snabba till att ge gliringar till och om folk som åker andra bilar t ex. Volvo eller SAAB? Har det hänt på detta forum någon "enstaka" gång...?

Händer det att killen i sin nyinköpta M3 är lite självgod och överkaxig någon kväll och slår sig för bröstet och ger gliringar till en kille i en 850 T5R, när det sen skall förnedras i race så råkar denna T5R vara en fuling med tretton chips som tvålar till den övermodige M3-ägaren. Händer det att M3-ägaren hänger läpp och blir sur då...?

Alltså. Är det inte bara att inse att vi alla ger varandra gliringar titt som tätt, och att 99% av dem bara är på skoj bara för att just retas lite med varandra. BMW-ägare är inte några änglar de heller i denna sak, ja det är väl veteskapligt bevisat att människan gärna bröstar sig lite extra om man vet att man har nåt som är lite mer än vad andra har. Exempelvis så gissar jag att en kille som köper en halvslut gammal E21 316 inte är så himla ivrig att berätta det eller visa upp den för polare och världen, än om han istället just köpt sig en ny E60 M5....

Så varför inte bara låta bli att uppröras och ta allt så allvarlig eller personligt när någon säger "turkamazon" om er 325, det är ju inte helt utan koppling till verkligheten, även om det inte stämmer till 100%. Jag blir inte upprörd om någon med glimten i ögat säger nåt om mina bilar. Men som sagt, det beror ju lite på HUR det sägs med....

Dr Tinnitus
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
"MEN, personligen uppskattar jag väldigt mycket att kunna gå till garaget en februari morgon när det är -18 grader och vara 99,9% säker på att bil startar utan problem."

Säker på att det var en BMW du hade? Låter som en Volvo. :)
Conan99
På tal om kommentarer. Som studerande och den ende BMW ägare i min klass har jag oxå fått ett par kommentarer att jag är krösus etc. Det konstiga är att många andra har dyrare bilar Golf, Volvo, Skoda m.m eftersom min inte kostade mer än 34000 kr.

Conan99
Måste säga att jag har fått otroligt mycke positiva kommentarer och folk som kommer fram på bensinmackar och vill titta.

mh Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Alla har olika uppfattning om bilens funktion.

mvh
w2k: Håller med dig fullständigt! Min 5 år gamla 728 är i BÄTTRE skick än min mors 325ci 04a!! Inte tror jag heller att jag blir ståendes på vägkanten med min 7a, då den enda bilen som har krånglat är just.....325an!

8500rpm: Skona oss kommentarer om jämförelser mellan en vectra och en Audi!! En 8 år gammal A8 håller f*n så mycket bättre än en vectra från leveranshallen!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Här blev det plötsligt rätt tyst i leden...

Vad kan det bero på då? Kanske någon eller några i BMW-leden ransakade sina samveten ang. om de själva någon gång dristar sig till att kommentera eller ge gliringar till andra bilägare om deras bilar....?

Hur brukar det låta på t ex. detta forum om något annat bilmärken nämns, t ex. SAAB eller Volvo för att bara nämna två...? Brukar kommentarerna vara entydigt positiva...?

Någon som vågar sig på en kommentar....? ;-)

Dr Tinnitus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.