AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
41.060

Så trött på folks kommentarer om min BMW!

Sida 2 av 10
Samma sak på mitt jobb. Blir irriterad sen övergår det till att tycka synd om dem.
Att de är så inskränkta i sitt tänkande att de väljer bort en produkt som i flera avseenden är bättre än andra pga att de har konstiga fördomar eller ngt.

Jobbigt att höra från människor man tycker om normalt sett. De blir sänkta några pinnar i min bok i alla fall.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Liknande på mitt jobb. En del (inbitna Volvoåkare?) undrar varför fler och fler väljer BMW som tjänstebil. Då svarar jag att det tyder på gott omdöme och att fler och fel numera VÄLJER bil och inte bara vill ta sig från A till B. De som inte suttit bakom ratten i en BMW borde inte uttala sig.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Brukar argumentera liknande. Folk jag gillar brukar jag försöka omvända. Men man kan ju inte rädda alla.

På ditt jobb säger du... jag jobbar på Volvia för tillfället.
Här är det ganska lönlöst att överhuvudtaget uttala sig.
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Apropå Volvo så hände mig en lite intressant sak tidigare i våras. Hade lämnat in svärföräldrarnas V70 på service (de bor utomlands men har en bil har som de använder när de är i landet).
Servicekillen undrade om det var nåt speciellt jag noterat som de skulle titta extra på och jag nämnde bara att jag tyckte att bilen kändes något svajig och svampig.
Senare på dagen ringde de mig och meddelade att de inte kunde hitta nåt fel på bilen vad gällde det jag hade noterat. Varpå jag förklarade att det inte var min bil och jag sällan kör den. Då frågade servicekillen vad för bil jag har och jag svarade naturligtvis BMW. Han skrattade och sade nåt i stil med att Volvo är svampiga så det är helt naturligt :-) F ö körde han själv BMW...

Annars är jag rätt så befriad från avundsjuka kommentarer, kanske beroende på att flera i min omgivning har BMW själv och att få av mina bekanta beter sig på det sättet...
För det mesta är det bara positiva kommentarer, och E24:or verkar det vara få som tycker illa om...
Skit i vad folk tycker. Det fanns alltid människor som stör sig på de som klär sig bättre, har dyrare prylar, vågar sticka ut (fastän BMW knappast är en ovanlig bil)... Att låta dessa bestämma över mitt liv skulle aldrig falla mig in.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag får höra kokainsläde 1000gr, men varför lägga ner energi på att ens ta åt sig vad andra säger?, låt dem hållas och få ut det enda roliga de har i sina liv. Vi har det lite bättre och behöver inte hålla på med det, förövrigt hör man aldrig glåpord från BMW ägare mot andra märkesfolk om de inte tigger om det dvs, klart man säger Volvo, Saab, Japps är SOPOR och AVFALL om någon frågar vad man tycker men hålla på och gnälla, prata vitt och brett om det gjorde man på dagis.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
utsidan, mosse....
snigeln har det på utsidan...

/Christofer
Det där får vi nog allihop höra.. men jag skrattar bara åt det. inget att bry sig om.
re
51
rednec1987
325 coupe -93
Nej ni har rätt jag kommer att skita i det i fortsättningen jag köpte en bmw för att jag ville ha en och det är inget undervärk som gud har gjort utan en bil med bra väghållning , fin motor osv.
Fin inredning enligt mig sen har bmw också brister men när man en gång kört en bmw aldrig mer en dag utan bmw.
BMW e status allt annat snack är bara bullshitt! Det är så jävla härligt när alla glor på sin nytvättade BMW! Alla ni me Bmw:sar...Kör o njut, en gång Bmw alltid Bmw!!

Min vackra Länk

Mvh Dragolito

Hubbe: hahahahaha!!!!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Fick min Z3 1.9 beskriven som "kebabräser de lux" av en polare. Man förstår ju att den inte kunde mäta sig mot hans nya, skinande busskort :-)

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Ovenholm,

EXAKT!... allt handlar om avundsjuka, hade folk haft möjlighet hade alla kört S-klasse, klätt sig i Armani, burit en Rolex och levt på Bollinger och hummer. Nu är det inte så och folk stör sig :)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
E38B12> Det tyckte jag nästan lät som slöseri med pengar ;)

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nästan...CLS, Boss, Breitling, Cristal och kaviar. :-)
Niclas.S
Har själv inte åkt mycket BMW sedan körkortet togs men jag längtar efter alla avundsjuka Volvoraggare som ska klaga, för om jag tänker efter så är det alltid Volvoägare som är gröna. Har ju själv klagat på allt skit som de åker med. Alltså jag kan INTE förstå varför de vill åka en gammal Volvo. Kör faktiskt 740 GLE just nu och jag kan knappast känna mig mer pinsam. Man kan ju inte bara ta sig en sväng och glida runt. Helt sanslöst hopplöst. Morsans OPEL är ju som en Ferrari att köra efter en sväng till jobbet med Volvon.
Och oftast är det så att de som har gammla Volvon är de som klagar. Vet inte varför. Men så kanske det inte är i Sthlm, där alla är "rikemansbarn".
Men egentligen vad är det fördel med Volvo? De är ju inte billigare att köra (bensinkostnad), äga (föräkring) är de nog billigare men då kanske det går jämt ut.
Nu snackar jag självklart om gammla bilar, t.ex en 323 -86 och en 740 -86, litervolymen är ju dennsamma.
I reservdelar kan jag knappast tänka mig att Volvo är så överlägsna i pris, för de går oftare sönder. Eller är det inte så? Farsan har ju haft en del Volvon i sina dar. Allt från rostlagning till motor- och kopplingsbyten har han fått stått ut med. Men när han väl köpte sin första BMW, en 528 -78 runt 90-talet början tog jävelskapet slut :)
Men ändå kör han en 245 idag, men den SKA skrotas. Sen ska han få tillbaka sin 740 GLE och därmed ska jag se till att det blir hans absolut sista skitbil!

OO=00=OO
Tråden för inbördes beundran. :-)

Flåklypa
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
De två sidorna "BMW = turkbil" och "BMW = status" är båda käpprätt åt helvete fel ute - två extrema åsikter åt varsitt håll. Att generalisera på det viset är bara korkat. Det finns fina bilar av andra märken än BMW, och det finns många BMW som jag skulle rata för en Volvo 740 GL '90.

Det går emellertid inte att förneka att BMW gör bra bilar, men en fin bil är status oavsett vilket märke den tillhör. Är man kär i ett märke blundar man för dess brister. Jag körde Volvo 740 innan jag bytte till BMW 740 (ett litet uppbyte så att säga) och visst, bytet var välkommet, men Volvons driftsäkerhet gick inte att klaga på - och den höll sig rostfri i 15 år, helt utan hjälp.

Håller med de som påstår att elaka kommentarer om BMW säkert handlar om avundsjuka i många - för att inte säga de flesta - fall. Då kan man fråga sig vad det är som så många BMW-ägare visar när de dissar Volvo...

Var stolta över era egna bilar och dissa inte andra märken (förutom möjligen Daewoo) är poängen jag försöker få fram. Det är att sjunka till de avundsjukas nivå. Vilket jag ser att vissa här i tråden har gjort.

För att svara Niclas.S: Fördelen med Volvo är driftsäkerheten, komforten, det enorma lastutrymmet, att den är gjord för att tåla svenska vintrar, mycket låga driftskostnader, i princip noll stöldrisk och det faktum att den är så vanligt förekommande - man ser alltid rätt ut i en Volvo på svenska vägar, så är det bara. ;) Dessutom har de nu 10-15 år gamla modellerna (740, 940 etc) hållit formen väldigt bra, de är betydligt mer tidlösa i sin design än lika gamla tyskar och japanare.
viobebe
Instämmer med W2k, ett klockrent inlägg som du skall ha kredit för....

Är själv BMW fantast, men kör faktiskt för tillfället en 940-95 som
jag har ägt i 1år, bilen har rullat över 25000 mil, vad har jag gjort
för rep under 1 år, inte något.Om man jämför med mina andra
bilar, har ägt ett fyrtiotal så är detta den bästa när det gäller hållbarhet och driftsäkerhet punkt slut.Mina andra bilar käkade pengar hela tiden.Volvon är kanske lite törstig, och inte speciellt kul, men vad gör det, det är en perfekt familjebil, dragbil,slit och slängbil, billiga delar mm ingen bil kan matcha detta inte ens BMW punkt slut.

Det är sant att designen är tidlös, min har 98:ans optik+17"Polaris fälgar=snyggt..
en Volvo 740 mer tidlös än en E34? Hmm...different strokes for different folks...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.