AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.015

BMW 330 e46...den nya måttstocken?

Sida 1 av 2
Det verkar som att en 330 är något att försöka slå på fingrarna bland ägare till svenska bilar, inkl. mig själv.
Det roliga är att det är alltid forumets "hemmamärke" som vinner, dvs BMW här och Saab där.
Här är det en diskussion på Saabforumet.....jag får aldrig nog av sådana här trådar. :-D

Länk

Notera vilkens fana jag försöker bära upp. :-)

Flåklypa
Blev snack om 330 e90 också.

Flåklypa
Skitsnack har haft en 9-5 aero så snabb är dom definitivt inte. Hadde problem mot kompisens brorsas 325 drog inte ifrån förrän i 150.

mh
Hur går Aeron mot din 530i e61?

Flåklypa
"9-5 aero kombi med Maptun steg1"

Ej original gissar jag...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Flåklypa: Har inte hunnit prova mot ngn sådan. Gjorde det med min förra 530 drog han ibörjan sen kom han ikapp något men aldrig om. E 61 har inte riktigt släppt ännu men det känns som att det är lite mer pulver i denna. Gick klart hårdare än en V 50 T5 i.o.f bara 220hk i den.

Har pratat lite med försäljarna på volvo som jag känner har fått höra att alla T5 går betydligt saktare med automat dom dömer själv ut automaten. Kan nog vara därför man har hängt av nån V70 T5.

mh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dom begränsar kankse vridet på de lägre växlarna för att spara automaten vilket gör att den blir lite segare. Tittar man på BMW's siffror och jämför manuell och automat så är det också mycket skillnad 0-100 på vissa modeller.

___
//Ulf
Dom momentbegränsar den manuella på ettan och tvåan också.

Flåklypa
Volvo T5 alltså.

Flåklypa
Flåklypa: Ursäkter ursäkter :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Wendtan. Läste du tråden på stcs....det är rent önsketänkande på vissa inlägg där. :-D

Flåklypa
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
HAHA!!!!!

Det ser lika illa ut på varje forum, här är det 325 E36 och 330 E46 som kör ifrån allt och alla. I Flåklypas länk verkar en 230 hästars 9-5 piska det mesta. LOL!!!

Jag skrattar lika gott varje gång. På Saabforumet kör man på "vridet", jo tjena. Har man blivit ägd i rödljuset med sin BMW så svänger man bättre, haha.
Ja såg det :)
Skönt att någon som kör överladdat står kvar med fötterna på jorden iaf!

Har börjat funderat lite på ett Kellener kit Länk
Då hoppar effekten upp till E90 330 territorium.

Länk
Upp till 1,5 sek långsammare på volvon med automat. Det är nog så mycket.

mh
We
103
Wegen
530iA Touring M-sport -02
Wnedtan : Varför inte ett kit från esstuning ?

Funderar själv på ett kompressorkit till min blivande bil, det blir en 530/540 eller 325/328/330 touring, tänkte hinka på ett kompressorkit i vilket fall. Ingen som vet någon som har monterat ? Tycker det är coolt med nästan M3 hk i en touring :) Hunden kommer få använda hjälm o annan skyddsutrustning i bagaget *s*
Har inte E46 alltid varit måttstocken för småfolket i SAAB och Volvo?

Keep your distance!
Man riktar in sig på BMW generellt tror jag och i synnerhet M3. Det kan bero på att många BMW-ägare har extremt liten sjävdistans.

Flåklypa
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag tror nog att de flesta BMW-ägare har ungefär samma goda eller dåliga självdistans som ägare av andra bilmärken, men risken är stor att de mest högljudda ägarna är de som har minst självdistans.
Mr
52
MrWeizel
323Ci -00
"På samma ställe för några månader sedan körde jag ifrån en Audi A6 2.7T som var chippad till 330 hk på samma sätt."

Låter som om han har kört lite väl mycket på tomgång hemma i garaget...

Chansen att 2.7T var framkrafs är ju nästintill obefintlig, så jag tror inte att han klarar att hänga av en bil med 330hk och fyrhjulsdrift med sin lilla steg 1-trimmade Aero. :P
Wegen: Jag syftade inte på kompressorkitet, de blir för jobbigt med SBP. Jag är intresserad av:. .sport Motorkit KS 3/46
for 330i, performance approx. 18 kW (25 HP); conversion: two K.sport camshaft, K.sport rear silencer, modified ECU ( max. 6900 rpm), special airfilter; 0-100 kph in 6,5 sec., top speed 260 kph; fitting incl.

De blir 256 hk, vilket är väldigt nära E90 330s 258.

Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
kul att dom jämför trimmat med orginal....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.