|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej värmereglaget för passagerar sidan fungerar ej det går att vrida på men inget motstånd känns! finns det något "standard" fel. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- | |
| ta ur radion och känn om vajern hoppat ur.. | |
| Tackar tackar ska kolla. | |
|
Det finns ingen wire till temperaturvredet, det är elektroniskt! Öppna värmepanelen och kolla vad som har hänt, det skiljer beroende på vilket utförande du har: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
okay då...tänkte visst på dom andra reglagen.... =) |
|
|
Strålande Erik W. Mvh Danne |
|
| Danne, hittade du felet i värmepanelen? Har samma problem nämligen.. | |
| Har ej undersökt ännu! tyvärr. | |
|
Fäll ut handsfacket, ta bort den svarta kåpan, kan funka med att bryta åt sidan också. Där sitter en liten motor, På min e34 har själva "paketet" som håller i motorn gått sönder. Inte lätt att byta utan det blir nog till att limma fast motorn. /Thomas |
|
|
tOmpzorz> Tror enligt din beskrivning att det du talar om är motorn för kyla/värme/friskluft för mittenspjällen. Eller var har du den där motorn? *BAWORAK* |
|
|
Den motorn jag pratar om är bara värme för höger sida. Men nu när jag läser om allt så var det visst reglaget. Bara att ta ur panelen, plocka isär och sen bockade jag bara till en skena som sitter under ratten så den blev trögare... men det beror på hur man vill ha det. /tompzorz |
|
| Jag tycker att det låter som värmeventilerna. Kolla mektips ang detta. | |
|
Jag har haft e34or där tempreglagen gått skitlätt och ändå funkat. Som nämnt kolla värmeventilerna, vad kommer det för temp ur utblåsen? alltså blåser de kallt för fullt, eller varmt för fullt? om ja så "kan" det vara ett tecken på att ventilen/erna kärvar. Har du dragit lös reglaget, alltså bara rakt bakåt och kollat så inte plasten gått sönder så den bara snurrar på axeln? //Simon |
|
|
tOmpzorz> Det är inte en av de här du menar då?: Länk Gå till Information, Main links och sedan IHKA Components. För ngra motorer som styr värmen i sig finns inte där du beskriver vad jag vet iaf. *BAWORAK* |
|
| jojomensan...nu för tredje gången e jag med. Värmeventilerna ;) | |
| Jäkligt shysst också, ser man exakt vart allt sitter..limmade precis min motor till höger värmen.. fästet hade gått av... | |
|
nu när jag kikade längre ner på sen sidan angående Ac, tryckkontakterna. R12 uses 3 switches, R134a uses 1 Dom olika köldmedlena? Om man bara har en sådan, t ex min polare på hans 730i-91a, är den konverterad då till r134? eller är jag ute o cyklar? |
|
|
Vilket fäste? Nr 3 eller? Mixen för ansiktet eller? Den plasten hade gått av för mig med. Troligtvis är den konveterad, fast 91 körde man nog redan med 134. Fick min koverterad från 12 till 134, men inga kontakter behövde bytas, bara gasen. *BAWORAK* |
|
|
Man byter inga kontakter när man konverterar, blir nog att byta kabelstam på vissa ställen i såfall. Om det ska se original ut alltså. Har du inget klistermärke under huven där det står vad för köldmedium du har? //Simon |
|
|
Kontaktbytet har med nytt utförande på torkfilter att göra, och man byter torkfilter när man konverterar. Men torkfiltret kan vara bytt trots gammal gas, kolla på påfyllningsnipplarna istället. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag lånar tråden lite här, jag har ett liknande fel. För mig kommer det full kyla från mittenkanalerna och full värme från topp och fot kanalerna oberoende av hur tempreglagen står. Vad kan det va för fel? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.