|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada, jag har börjat titta på en 750 och har hittat en i Tyskland. Men kan någon hjälpa mig med översättning och kontrollera om det står något om service eller servicebok i denna text. Skickar även med en länk. Tacksam för all hjälp.... ABS, Alarmanlage, Alufelgen, Bordcomputer, CD, Elektr. Fensterheber, Klima, Klimaautomatik, Lederausstattung, Navigationssystem, Schiebedach, Sitzheizung, Tempomat, Traktionskontrolle, Wegfahrsperre, Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung, elektr. Stabilitätsprog. (ESP) Benzin; Fensterheber elektrisch 2-fach; Elektronisches Stabilitätsprogramm; Scheckheftgepflegt; Multifunktionslenkrad; Lenksäule mech/elektrisch einstellbar; Steptronic; Standheizung; Servotronic; Holzausstattung-Edelholz; Soundsystem; Niveauregulierung; Regensensor; Sitz links/rechts orthopaedisch; Telefon; Colorverglasung; weitere Ausstattungen vorhanden; CD-Wechsler; Schiebe-Hebedach; Sitzheizung Vordersitze; Navigation mit Bildschirm; Leder- Montana; 4xSitzheizung; PDC v+ h; Komfortsitze el. Memory; EDC; TV- Anschluß hinten; Seiten+ Heckrollo; Standlüftung; Hifi- System Professional; Spiegelpaket; Scheinwerferintensivreinigung; Doppelverglasung; Zentralverriegelung; Länk | |
|
Scheckheftgepflegt = servad enligt bok. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erik, Skall kolla lite närmare med dom. Om den finns kvar, mm. Jag har släkt som kan hjälpa till nere i Tyskland om det skulle bege sig. |
|
|
Så här tokigt blev det med översättning via Babelfish: ABS, alarm installation, aluminum rims, on board computer, CD, electrical window lifter, climate, climatic mechanism, leather equipment, navigation system, sun roof, seat heating, Tempomat, traction control, going away barrier, xenon headlight, zentralverriegelung, electrical Stabilitaetsprog. (ESP) Gasoline; Window lifter electrically two-way; Electronic stability program; Check book-maintained; Multi-function steering wheel; Steering column mechanical/electrically adjustable; Steptronic; Standheizung; Servotronic; Wood equipment noble wood; Sound system; Level control; Rain sensor; Seat left/right orthopedic; Telephone; Colorverglasung; further equipments available; CD change-over switch; Sliding lifting roof; Seat heating of front seats; Navigation with screen; Leather Montana; 4xSitzheizung; PDC v+ h; Comfort seats el. MEMORY; EDC; TV- connection in the back; Seiten+ Heckrollo; Condition ventilation; Hifi system Professional; Mirror package; Headlight intensive cleaning; Double glazing; Zentralverriegelung; Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Japp! Kom på att det fanns denna underbara översättningsservice på Altavista. Allt blir inte bra, men överlag så får man en klar bild av det som står i anonnsen. Det dröjer inte länge nu innan jag blir en BMW ägare. Säljer min gamla trotjänare Cadillac Seville STS, den 14/6. Har siktat in mig på en 750-modell, men exakt vilken bil det blir vet jag inte just nu. Men troligtvis inom 2-3 veckor åker jag till Tyskland om ett lämpligt objekt dyker upp :-) |
|
|
Lycka till, hoppas du hittar ett fint objekt!! Sjöberg |
|
|
Har har du lite tyska benämningar översatta till svenska. Länk //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Tack för lyckönskningen. Man får hoppas att man inte blir för lurad ;-) Även tack för länken med översättningar. Det gav några svar som jag inte kunde få översatt :-) |
|
|
Vad står beteckningarna i och a för? L står för limosine (lång). Har kollat runt lite på forumet men inte hittat riktigt rätt. |
|
|
i = Insprutning a = Automat ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ha, Ha! Det var inte svårare än så :-D Trodde att det hade något med utrustningen att göra..... |
|
|
Vad betyder detta? absolute Vollaust Absolut ............ |
|
|
faktor: Absolut fullutrustat, vilket oftast inte stämmer. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
@ Schnitzer Tack för svaret. Kan tänka mig att det inte stämmer alltid. Gäller bilen i Munchen som jag kollar lite på...... |
|
|
faktor: Har du länk till bilen? Vore intressant att se! //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Här kommer länken! Länk Har fortfarande inte fått svar på mitt mail. Min tyska är inget att ha och deras engelska brukar oftast vara ännu sämre, så jag har inte ringt ännu ;) |
|
Scheckheft |
Hej Handlare är inte så bra på att svara på mail, säkrast är att ringa. Vad det gäller denna handlare så misstänker jag att många av deras bilar går på export så engelskan borde inte vara något problem. Angående utrustningen: helt ok dock långt ifrån "vollausstattung". Regnsensor, taklucka, PDC, 4x sitsvärme, sidogardiner, CD-vxl, DSP, TV/navi och "standheizung" är extra av det som räknas upp. Mvh Scheckheft |
|
Tack! Skall ringa i morgon och se. Har sett att dom inte har blivit av med bilen på ett tag. Kan vara skit också, dom sänker ca 100€ per vecka. Men kan man göra en deal så kan det vara av intresse. |
|
|
faktor: Typiskt att du inte såg bilen tidigare. Jag var på den gatan i München för ca 3 veckor sedan. Kollade på bil åt brorsan. Bodensee-strasse har otroligt många bilhandlare så priserna ligger väldigt lågt. De konkurrerar hela tiden med varandra. Det är nästan lite skumstuk på vissa handlare där. Jag var där på en fredag vid kl.20.00 så den mesta trafiken hade lugnat ner sig. Då satt fortfarande bilhandlarna och hade öppet. Var inte problem att kolla på bilarna. Fick till och med gå iväg själv nyckeln till en 530i V8 som jag tittade på. Jag vill inte prata något illa om de bilhandlarna som är där, men det kan nog förekomma en del "fiffel" med mätarna hos många av dem. Det syntes ganska snabbt på skicket om jag jämförde med miltalet. Vill inte skrämma dig, men kolla upp bilen extra noga. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Ett tips! Kommer du från Stuttgarthållet (Autobahn 8)och ska hitta den gatan så är det väldigt enkelt. Det är bäst att komma därifrån om du inte kan München så bra. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
@Schnitzer Hmm! Bilen kom ut på nätet för ca 3 veckor sedan. Fast då hade jag fortfarande kvar min Caddy. Jag skall ringa nu på förmiddagen och lyssna med dom. Verkar det kunna vara något får man kanske skicka ned någon form av handpenning samt boka upp ett Dekra-test, alternativt ett DIS-test också. Skulle det bli ett köp av så skall jag därefter upp till Berlin där jag har släkt med BMW-verkstad, då kan jag få bilen grundligt undersökt. Det jag tycker ser "seriöst" ut med denna handlare är att dom har ett flertal långmilare. Har sett många andra som har förhållandevis lite mil. 95:a á 170000 km, då börjar jag fundera... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.