|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har förtillfället ingen inst.bok och jag har sökt inlägg men hittar ingenting. Undrar bara vilken tum/mm de är på torkarbladen på e34? | |
| Köp utbytesblad på BMW. | |
| Nja...men vill bara veta tum eller mm på dom så man kan köpa nya på tex micro,biltema eller sådär... | |
|
Se Länk Undvik biltemas torkarblad, de är total skräp. Mvh, Kalle |
|
| Blir nog billigare o lägga några tior till på utbytesgummin iställer för Biltema eller Micro. | |
|
Tack för länken kalle! Står att de ska vara 600mm blad där,stämmer de? ska de inte vara 580mm eller 610mm? |
|
|
Jag brukar köpa lösa gummin på BMW så återanvänder man de gamla hållarna, det är lite pilligt men det går. |
|
| Jag köpte nya på Statoil för en vecka sen, det var speciella till BMW 450:- för bägge och dom var 600mm. Jag tror att det var Bosch eller Trico blad. | |
|
2 st torkargummi kostar ca 170:- på BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Dom kostade 218:- när jag köpte i Solna för 3 veckor sedan. |
|
| Kan man sätta dit BMW:s torkargummin på ett Bosch blad??? | |
|
Jobbigt när de ska vara speciella sådär...men de är alltså 600mm som gäller? Har nämligen inte vägarna förbi bmw så ofta,så de vore skönt att lösa de på annat sätt. |
|
| Du kan köpa blad var som helst, till vilket pris du vill, bara det är minst lika långa som dina. Sen är det bara att klippa av gummit i den längd du ska ha och byta bara gummit. Biltemas funkar bra men man får nog byta oftare då. | |
|
Jag (och andra här) har provat att lossa gummit från Biltemas blad, för att montera dem på originaltorkarbladen. Jag stod ut en vecka, sedan åkte jag och köpte originalgummin - de har hållit i över två år nu. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Trico som är en kvalitetstillverkare av torkarblad säljer lösa refillgummin som passar till Bosch blad med flera. Man får betala 40kr st hos O.K med skyddsförpackning eller 50kr st hos Mekonomen utan skyddsförpackning. ;) Dom är tyvärr inte tillräckligt långa för min E39 men det gick fint på en E36 och antagligen även på E34. | |
|
Köpte Bosch torkarblad på en mack för ca 3 år sedan. Hade BMW loggan instansad/gjuten i metallen. Köpte nya Bosch igen i vintras. Identiska med de tidigare så när som på loggan.... |
|
| Trico refillbladen som jag dillade om tidigare fanns visst i en längre storlek såg jag idag. Betydligt dyrare dock, 90kr st... | |
| Såg idag att dom hade champion blad på statoil som var 600mm...har för mig att de står i haynes att de sitter champion orginal? | |
|
Höger och vänster är olika långa om jag inte missminner mig. Vänster torkare ska ha en spoiler. Att köpa utbytesblad från BMW är nog det mest ekonomiska, såvida själva ´torkaren inte havererat :) Mvh, Kalle |
|
| Biltemas torkare är verkligen skit. Gnisslar och knirrar plus att dom inte torkar rent. | |
|
finns det änns några torkare till e34 88 o frammåt?? ena torkarhållarens "klo" är juh böjd innåt o den andra utåt... köpte biltemas skit torkare o konstaterade snabbt att den ena torkaren inte gick att montera o den andra torkaren låt inte änns över hela sin torkyta så ja plockade bort skiten o ska lämnma tillbaka dem... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.