AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.090

M3 coupé eller M3 limousine?

Sida 3 av 5
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
tack putte äntligen har man blivit en man!! vid 32års ålder puh vilken tur!!

limmo power
Ka
85
Kalle
330ci -00
Sent inlägg angående tävlingar med e36 coupe.
Det kördes DTM -93 med e36 coupe. Privat anmälda men ändå.

/Kalle
Limon är vridstyvare tack vare den har ramar runt stålramar runt förnstret dörrarna som coupen saknar. Min uppfattning iaf.
'Ingen som tänkt på att limon är något slöare tack vare att den faktiskt är tyngre??? Bara en tanke...

Och limon tycker jag ser ut som vilken 3-serie som helst...men det rä ju upp till var o en...

En bra chef kör BMW! =)
Jag gillar limon bäst därför att den är:

*Ovanligare
*Diskretare
*Mer praktisk

Dessutom är den inte lika nerkladdad med ögonlock och annan skit som coupén. Sådant krafs säger mycket om vilket klientel en Coupe vänder sig till och den kategorin tillhör inte jag. En M3:a är snyggast direkt från fabrik, oavsett om det gäller Limo eller Coupé.
Conny Sonnysson
Limon är klart häftigare än Coupen i M3-version, mest pga att den är mer ovanlig. I de övriga modellerna (323,325,328 etc) så är Coupen snyggare, enligt min åsikt.
ant
vad jag har hört så är coupen tyngre på grund av de förstärkningar som fått lov att tillkomma för att komma upp till samma vridstyvhet som limon får av b-stolpen.

==========
Länk
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Sportbilar skall ha 2 dörrar, men sedanen är ju som sagt ovanligare och cool...

Jan
BMWCS # 3966
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Limon har ju lite "soffigare" fjädring, dock...(end. bakvagn?)
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Limon har samma fjädring som coupen!
Åtminstone -96 och framåt....

///Tobbe
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Pacmax:

Baggage-utrymmet är några liter större i limmo´n,
kommer dock ej ihåg hur många..

//Jimmy
> Sen borde man kanske nämna detaljer, såsom att limon har
> sportstolar (liksom cabben) medan coupén har de
> speciella "coupestolarna" samt att en lång framdörr utan karm > är ju överlägset !

Limon gick att beställa med de speciella "Vadar seats" som annars bara finns i M3 Coupé. Så här kan det se ut: Länk fast jag misstänker att det är väldigt ovanligt....

Sen har Limon som standard ingen svart flärp längst ner på framspoilern och dessutom mindre skulpterade sidor längst ner men många limos beställdes med dessa två grejer extra.

/Magnus Thomé
> Precis Putte Limon är till för gamla gubbtjyvar som kör fram
> och tillbaks till jobbet ;)

Jepp! That's me :-)

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Vilken himla tur att det såldes M3:or av bägge varianterna.
Smaken verkar ju vara blandad.....
Tur att alla inte har samma smak, fatta priset på den bil som alla vill ha.......
Efter den här disskusionen är jag lite förbryllad... Har inte en coupen någon B-stolpe?? Min coupe hade en stolpe där och vad kallar man den isåfall då?

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
M3_manager, jag vill inte vara dum på något sätt men, om limmon liknar vilken tre serie som helst, vad ska man då säga om coupen? Snart har alla 318/320 M3 packet!

Mvh Abbe
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Håller med Abbe, bort med M3 packet.... ;-)
Då det inte finns någon limmo variant av E46 i m-version så blev valet ännu enklare för mig alla fall.
Trots allt enligt mig alla fall så ska en sportbil vara med 2dörrar, dock finns det undantag men dom är lätt att räkna upp.
Jag vill ha en fyrdörrars SMG2!!!!!!

:-)
Abbe--> Haha ja det är ju sant men om man syftar på hur
de ser ut i originalskick så ser ju coupen bra mycket mer ut som en sportbil än limon, den ser ju ut som en famlijebil...fyra dörrar, högt och kort arsle....som en s40 ungefär.
Och limon är fortfarande slöare tack vare tyngden =)

/En med två dörrar och skitsköna COUPE-stolar i svart helskinn =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.