|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag tror inte att det spelar någon roll om det är coupe eller sedan när det gäller max vridstyvhet. Jag läste bara att e36 sedanen är mer vridstyv än coupen. Kan vara annorlunda för m3orna. Jag menar GTR versionen är ju "coupe" och den är nog ganska vridstyv. Som matte säger så gör nog B stolpen sitt. Tävlings GTRn är säkert förstärkt i det området. Vore kul om någon hade några siffror. Jag letar förbrilt :) |
|
|
Sen borde man kanske nämna detaljer, såsom att limon har sportstolar (liksom cabben) medan coupén har de speciella "coupestolarna" samt att en lång framdörr utan karm är ju överlägset ! ...Dels ur estetisk, dels ur bekvämlighetssynpunkt, FÖRUTSATT att man oftast är en eller två i bilen, annars är det svårt att argumentera för ett trångt insteg till ett trångt baksäte...... Jag är 22 och singel, dvs ofta ensam eller med en passagerare i bilen, så för mig var valet givet, men ..... smaken ÄR som baken....... MVH Philip |
|
|
Reglementet för supertouring (senare år) säger bla att det ska vara en produktionsbil med 4 dörrar. En kombi fyller detta krav men suger ju vad gäller möjligheten att sätta en bra bakspoiler på bakluckan som inte är högre än xcm över asfalten, Därför bytte man ut kombin mot en sedan när aerodynamikreglementet ändrades och tillät större spoilers.... Coupe'n har visst tävlats med. Faktum är att det var dom man började med i supertouring i Tyskland och Japan i alla fall. Det går en sån bil i BMW Cup nu, tror det är en 93a. Jag tror att man bytte till sedaner därför att de är mera "standard" och att det finns tillverkare som inte har coupe'er (för att få det folkligare och fler bilar). Har tex inte sett en S40 coupe'...... Cabbar saknar tak, kommentarer överflödiga om man kan det minsta om hållfasthet..... De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
ErikNilsson |
Philip! Hur kan du vara singel om du har en ny fräsch M3:a och en M5:a? Helt ofattbart!!!! =) /Erik |
Marquez |
Därför han kanske inte vill ha några "plåtluder" :) -Mackan- |
|
Vince: Jo jag är medveten om att man kört med coupe bilar även innan GTRen men nu ska man inte dra några som helst parareller med en vanlig m3a och en i racing utförande. En gammal STCC 320 piskar vilken m3a som helst. Så jag tror inte man kan argumentera att coupen eller sedanen är snabbare eftersom det är det man tävlar med. Har ju inget som helst att göra med standard bilen. |
|
|
....bara för att man är singel betyder det inte att man inte kan träffa flera tjejer samtidigt... : ) men helst en åt gången = coupé ... haha !! Philip |
|
|
......och vi so inte nöjer oss med 1 tjej utan kan med lätthet ta 3st samtidigt t.ex ett glatt tjejgäng en lördagsnatt kör limmo ;) Jag valde för den är praktiskare. Kan nån svara på om bagageytrummet är större i en Lim än Coupé |
|
|
kontenta : Limo eller coupé, va´gör de´, en äkta player kör alltid M3 !!! haha !!!!! Philip |
|
|
Tyvärr så är tjejer oftast så blåste att dom lika lätt kan falla för en uphottad 240 eller bmw 318 för att det är en bmw. Kommer man i en ferrari däremot... :) |
|
|
Eftersom ni spårat in på plåtluder så kan jag inte låta bli att berätta om en liftare jag plockade upp i somras i min M5. Efter att vi hade åkt några mil sa hon "Jag gillar egentligen bara BMW och Mercedes. Vad är det här för bil?" Vad säger man då? |
|
| haha kul :) | |
| finns nog gott om gulgrävar tjejer som vill åka coupe | |
|
Acey, du har helt rätt i det du säger. Men det var du som sa att man aldrig hade tävlat med coupe'n...... De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
|
Snacka om urvattnad diskution.... KÖP det som passar ditt behov! Båda bilarna ÄR snygga...båda bilarna GÅR lika fort... Punkt. |
|
|
urvattnad å urvattnad.... iom att det aldrig går att BESVARA frågeställningen: coupé/limo ?? , kan man ju lika gärna svaja lite kring ämnet... ( det kan va kul, prova...) : ) MVH Philip |
|
| Inget att "svaja" om...för coupén är BÄST! ;) | |
| Coupen är för pojkar och limon för män!.Det är bara att öppna ögonen.Hur många välvuxna män kör en dakargul 93a, ingen, hehe.Limon som gäller om man är en man. | |
Marquez |
Precis Putte Limon är till för gamla gubbtjyvar som kör fram och tillbaks till jobbet ;) -Mackan- |
|
Vince: Syftade på BTCC/STCC mest för de är ju trots allt lite mer standard betonade än vad dtm är/var. Jo kan vara kul att diskutera, särskilt med folk som inte tar saker och ting personligt :) Tycker dessutom att e46 sedanen är mer lyckad än e36. Såg en grymt snygg 330i här om dagen och den var minst lika läcker som vilken coupe som helst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.