|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kanske ska tillägga att jag inte har något emot E30 325i. Tvärtom. Underbar bil! Men jag tycker gott att man kan vara realistisk ändå och inte förblindas helt utav entusiasmen för bilen... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
SpineKracker |
Håller fullständigt med. E30: 0-100 8,3 E36: 0-100 7,9 Svart på vitt. Inget att orda om. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Min pappa hade en 325 Coupé E46 och jag en 325 Coupé E36. Bägge med automatlåda samt orginal, förutom att bägge rullar på 17". Hur som helst så upplever jag ALLTID min bil som mycket rappare och mera körglad. Har funderat flera gånger på detta, kan det komma sig att min verkligen går bättre? Pappas har ju vanos och är en moderna konstruktion. Men har kommit fram till att min bil upplevs snabbare just på grund av motorljudet hörs tydligt samt att isoleringen inte är lika bra som på den modernare 325:an. Känslan i min bil är att det går fortare, att den ÄR rappare samt att den går bättre. Men så är inte faktan. Farsans E46:a går ungefär som min, snäppet bättre till och med. Det är en moderna bil som är tystare samt mer komfortabel. Själv föredrar jag min egen, kanske gamla, bil. Känslan är bättre och körglädjen är mer i min bil tycker jag. 325 E30 har jag aldrig kört men jag antar att det är ett liknande fall, då sinnena lurar hjärnan. |
|
|
jokko:har redan hängt av flera 200sx med dieseln men om du vill rejsa med ny motorn så har jag en annan räser igång snart 326tic (650hk) undrade bara vilken färg du hade på din? |
|
|
Inte för att jag brukar rejsa. Men jag tycker man blir avhängd av mycket med E30 325. Det är först efter 100km/h som storleken på motorn visar sig från sin rätta sida. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.