AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
21.523

köpa bil utan provkörning

Sida 1 av 3
fa
438
fami
525,01 IM
idag har jag varit och tittat på en 740, 92 .
jag tyckte att den var bra , såg bra ut, små fix osv....

sen när jag vill prova den så fick jag inte köra själv , jag fick sätta mig som pasagerare istället.................va.

efter rundan så tyckte jag att det var lite och göra,däck balansering ,framvagn och lite sånt,men det var inga problem.

men att jag inte fick köra den själv gjorde mig osäker.
nu sitter jag och funderar på det ska jag köpa den eller inte.

an
643
anlima
735iA -87
Glöm bilen ! ingen provkörning-no business

///Mats
KI
58
KIRK67
540IA -93
corsa -92 gpz 900 -88
NEJ NEJ NEJ KÖP EJ!!!!!!

Beam me up scotty!!! ay ay sire!!
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Varför fick du inte provköra bilen om du visar seriöst intresse för den samma?? var ägaren otroligt pedantisk med bilen?? låter inte så med tanke på skicket.....

Är priset rätt, så säg att du vill provköra bilen innan, annars kan du inte köpa den!

///Magnus
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hyffsad optimist som tror han ska kunna sälja sin bil utan att låta eventuella köpare provköra...

___
//Ulf
Haha vilket trick! GLÖM den bilen!!!!!
Ägaren vet alla fel och försöker dölja dom genom att inte låta nån annan köra den.

Mvh
fa
438
fami
525,01 IM
han kaske försökte dölja fel så som d35 säger.

jag ringde honom tre , fyra gånger och jag tror att det räcker för ett seriöst köp....eller.

ska jag ge fan i det då?

mvh fami

Carl Adam Andersén
LOL ja skit i den om du inte får provköra den, eller fråga honom varför inte ?

Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Be att få se den igen och testa den då. Vill han inte att du ska testa den så är det bara att glömma den...
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Finns det folk om köper bilar utan att provköra? Ge f-n i att köpa bilen!
/A
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Köp absolut inte bilen utan provkörning! Det är stor skillnad på att vara passagerare och förare, tänk på det!

Antingen är han otroligt pedantisk med bilen och rädd för att du ska köra sönder den, eller så vill han dölja eventuella fel.

Ingen provkörning - Inget köp!

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Det borde ju räcka om han skulle ha åkt med då du körde ifall han är rädd om bilen. Finns säkert många andra bilar att titta på, det är alltid köparens marknad.

mh
fa
438
fami
525,01 IM
ja , precis.

det är köparens marknad, och jag hadde pengarna i fickan.

Paap Reeder
... va´e´det för tramssnack att man inte känner bilen som passagerare??
Sitter mycket hellre som pass och kan koncentrera mig helt på att lyssna på vä bakhjulslager, ventilslammer o s v

Skulle bilen svänga åt vänster när man vrider ratten åt höger?? ... eller är det annan sittställning vid körning som när man ställer in stolen?

Min M535:a körde jag först efter att jag betalat den .... stämde till 110 %.
(Efter en motorvägstur drog säljaren den från burn till 120 på en krokig 70- sträcka .... räckte väl för mig ...)

Skall i sommar sälja min M535:a ... GLÖM PROVKÖRNING med ngn som skall ut och elda upp däck ... bara på skoj. Never!

Vet köparen inte vad det är han skall köpa ..... V.G stör ej.
Man går väl inte in till en kötthandlare och ber att få titta på läppstift till tjejen??

... okej .. han får väl ratta den när vi åker till banken och skall föra över pengarna ....konto -> kont.
Man vill ju inte ha kanske uppåt 50 pix hemma i byrålådan .....

MVH /// Paap R

Carl Adam Andersén
Paap Reeder: Hoppas du hittar en lika förstående köpare som du var som bara brydde sig om burnisar.

Det är skillnad på att köra själv och sitta bredvid, inte direkt så att man kan växla som passagerare och känna på synkningarna tex, eller känna ev glapp i styrningen, drar den åt höger/vänster, blinkar oljelampan något, är hydraliken i bromsarna slut, som kan vara svårt att se/känna från passagerarsidan.

Ah jag kommer på massor...

Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk
Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
Faktum är att jag har sålt en bil på precis det sättet *L*

Hade en gammal Nissan Micra -87 en gång för länge sen... försöker förtränga den delen i mitt liv *L*
Hur som... så ringer det en kille på annonsen o är väldigt sugen på bilen (Hur nu man kan vara det)
Väl hemma hos mig så tar han ett par varv runt bilen o bedömmer att den ser ganska okej ut... så jag frågar om han vill ta en tur?
Får svaret kör du istället så åker jag med!
okej varför ska du inte köra själv då???
Då visade det sig att killen hade blivit av med lappen för fortkörning o skulle få igen det nån dag senare så han behövde en lite slöare bil än sin Audi S2.
Så vi drog iväg o jag bakom ratten o han säger efter 1 kilometer -jag tar den!!!
Bilen blev såld så fick hans kompis köra hem bilen!!!

//Niclas
fa
438
fami
525,01 IM
papp reeder...
alla andra tycker att jag ska ge f-n i att köpa den .
att jag inte fick provköra bilen kan vara att ägaren försöker dölja fel och sånt ju... läs CARL ADAMs inlägg.

Det är skillnad på att köra själv och sitta bredvid, inte direkt så att man kan växla som passagerare och känna på synkningarna tex, eller känna ev glapp i styrningen, drar den åt höger/vänster, blinkar oljelampan något, är hydraliken i bromsarna slut, som kan vara svårt att se/känna från passagerarsidan.

fa
438
fami
525,01 IM
nille 78

killen hadde inget körkort ju ...
och det var en micra :) men den bilen jag ville prova var en 740, 92, och det var skillnad ...jag vill kolla drivaxlar, bromsskivor, käslan....osv

Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
Glömde tillägga att jag skulle aldrig göra på det sättet när jag köper bil... man missár otroligt mycket genom att sitta bredvid!
Spelar ju ingen roll att det är en billig bil... kan bli dyrt om det visar sig att bilen har mycket konstiga fel som måste åtgärdas"!

//Niclas
Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
fami

Håller med dig helt *L*

Ville bara dela med mig av en rolig upplevelse i livet...
Det lär ju aldrig mer inträffa när man ska sälja en bil igen *L*

//Niclas
fa
438
fami
525,01 IM
ok...

man tror att Paap Reeder är ägarens granne .hehe

jag bara skojar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.