AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.020

Underbart vacker M5:a! (E39)

Sida 1 av 2
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Precis så här skulle jag vilja ha min M5:a. Länk
Är tveksamt om det finns någon lack/klädsel-kombination till e39 M5 som slår denna.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
no
117
nojas
M3E30 -90
325- 94
En mycket fin bil men smaken är ju som baken och den färgen är nog den sista jag personligen skulle välja. Inredningen föll mig i smaken dock bortsett från träpanelerna men dom sitter väl i alla m5'or förmodar jag?

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
nojas:
Alla kan inte ha samma smak/åsikt och tur är väl det.

Träpanelerna sitter inte i alla M5or.
Finns många andra paneler till denna modellen. Både i trä och alu/plast. :)

/Fredrik

ja gillar den där färgen verkligen...helrätt färgkombination..:D
Jag tycker chiaretto-lacken är lite skum. Jag är en sann gillare av röda bilar, både solida och metallic. Men chiarettorot ser mest lila/cerise ut i vissa vinklar, och i starkt ljus, inte så klockrent i mina ögon...

Den absolut snyggaste färgkombinationen på E39 M5 är om jag får säga det själv: Oxfordgrön II/Caramel-läder

//Chrille
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
bmw_chrille:
mao bör detta var bilen för dig :) Länk

eller är det någon annan klädsel du menar? Kan påpeka att klädseln går mer åt det bruna hållet när man ser bilen "live". Kameran/blixten spelar ögat ett litet spratt.

/Fredrik

Tycker den kulören är snygg.

Tycker dock vit är snyggare: Länk
Länk

MVH / Jacob
arab4ever
såå fint va den, personligen så tycker jag att oxfordgrön är den fulaste är en av de fulaste färger på bmw bilar.
priset va lite för högt annars hade jag tänkt o ha denna bilen.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jacob: Så du lyckades rota fram bilderna på mitt sommarhus i Texas...;-)

___
//Ulf
Trevligt att det äntligen har kommit en Chiarettoröd till Sverige, kompletterar den Royalröda som redan finns här, kul och bra att det finns lite variation, men inget går upp mot Estorilblå, helst med svart eller ljusgrått skinn, svart trä och full utrustningsnivå, dock ej mörka rutor, det ska vara isolerglas och gardiner.

Länk

Mvh Stephan

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Detta är nog den enda Chiarettoröda i Sverige, i alla fall den enda som jag har i mitt register än så länge. Ser otroligt bra ut!

Den Oxfordgröna M5:an har jag sett "live". Den är också fin, men fick höra att den ev. kunde ha varit med om en krock. Vet dock inte om det stämmer.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag tror mig ha sett en Morametallic M5 i Gamla stan för någon månad sedan. Ingen dussinfärg heller, väl?... och extremt snygg.

Jag gillar också den chiarettoröda, reagerade direkt på den!

/Fredrik
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
635 CSi:

Jag har en eller två Mora-metallic i mitt register. Sedan har jag hört att det finns en till, om det inte är samma som jag har. Fick inte det reg.numret tyvärr. Många är ju rädda för att lämna ut det. Mora-metallic är ju dessutom Individual, så man kan säga att det är en ovanlig kulör.

//Schnitzer

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Schnitzer:
Den var mörkt lila med helsvart skinn. Tyvärr tog jag inte reg.numret på den, det borde jag kanske ha gjort.
Ser jag den igen så ska du få veta det.

/Fredrik
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
färgen va blä

M5 THE REAL POWER
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
635 CSi:

Vore jätteschysst!

//Schnitzer

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Stephan735i: Det var en Royalröd till salu hos Jarls Bilservice för någon månad sedan, är det den du menar? Annonsen kom in och försvann inom några dagar. Tror det var en 01:a med drygt 2000 mil på mätaren.

___
//Ulf
Programmer; Den var det inte, den jag tänker på är en -99:a, import-2000, fortfarande hos första ägaren i Sverige, så den -01:a du såg annonsen på är nr2 i Sverige, några bilder på den?

Mvh Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nej, det var annons utan bilder och den låg bara inne 1-2 veckor. Annonsen var inlagd innan bilen hade kommit in och jag vet inte med säkerhet att bilen verkligen kom in. Eller så blev den bokad och såld direkt och dom brydde sig inte om att lägga in bilder. Som jag skrev tidigare så tror jag att det var en 01:a, 2200 eller 2300 mil, fullutrustad (enl annons...;-), och priset var över 300'. Letar ju inte M5 så prislappen var inte så relevant...

___
//Ulf
Väldigt, väldigt läcker bil, framförallt inredningen! Om utsidan vore Mora Metallic hade den varit perfekt :)

Mvh,
Kalle
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har inte kollat i registret på ett bra tag nu, men jag vet att jag har sett en eller två M5 i Royalröd.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.