|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Lökringar för fanken, dom är ju omdöpta här numer :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
SpineKracker |
Det är fult men funktionellt. Tänker ha det på min vinterbil i vinter. Blir nog en risig 240 så då spelar det ingen som helst roll =) F ö förstår jag inte varför folk vill ha framhjulsdrift alls. Speciellt inte på vintern! Det bara understyr och slirar ju! Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Varför har rallybilar en massa extraljus ?? För att tynga ner fronten så dom får bättre fäste fram ?? För att öka luftmotståndet ?? För att det ser häftigt ut ?? Nä, givetvis för att det går att åka fortare om man ser bättre. Av exakt samma anledning har jag gott om extraljus på bilen vintertid. Jag har ju inte köpt en BMW för att fisåka, den ska ju kunna utnyttjas maximalt även fast det är mörkt. |
|
|
Om man har flera extraljus fram, kan man rikta dem så man ser ner i diket ockxå, så man ser ju helt klart då bättre. Och har man ett brett och ljust synfält framför bilen så är det inga problem alls att ligga 140 på vintern. Men kör man väldigt lite så är det inte lönt att lägga ut pengarna på x-ljus. Och till sist, man kan ju alltid se till att demontera x-ljusen när man ska köra i stan (Ingen stjäl dem heller då), å sen montera på dem när man ska ut på landsvägarna. Extraljus på BMW ska sitta framför spoilern, inte framför grillen! |
|
|
okey rå' det är funktionellt, men fult! Har klarat mig utan X-ljus i 28 år, nemas problemas. Och jag som hade sämsta möjliga mörkerseende när jag mönstrade 1975. Men det är väl upp till var och en om man vill förstöra utseendet på sin BMW ;-) /A |
|
|
Sigdarve> Mätte dom omdömmet på mönstringen? :) Sorry, kunde inte hålla mig :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
SpineKracker, Varför en 240 på vintern, E30 är ju en skitrolig vinterbil! Speciellt om man har lamelldiff :D |
|
|
Sigdarve -> "Har klarat mig utan X-ljus i 28 år" Jag har klarat mig utan, ABS, Airbag, AWD, ASC osv i 20 år. Men vet inte om de är onödiga i alla fall. Kör man mycket i mörka norrlandskogar eller småland med älgar så är det otorligt hur mycket det höjer både säkerhet och komfort. |
|
|
Hangaround: Som tur var mätte man aldrig det;-) Och jag tar tillbaka allt jag skrivit och påstår motsatsen! Klart slut :-) /A |
|
bustorp |
Isåkare: Rallybilar har 300 dubb i varje hjul och kör på avlysta vägar när dom åker fort på vintern. Hoppas det stämmer in på dig också.........:) "Ödmjukhet inför kunskapen" |
SpineKracker |
jonasjonas: Jag är ju E30 entusiast.. det skulle vara alltför hjärtekrossande att vinterköra en E30 detta året också! =) En 240 är inget man behöver vara rädd om på något vis. Slit och släng helt enkelt. Tänkte fixa lite sköna "Volvo Power" dekaler till den med... Då blir jag grymmast i stan. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.