AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.466

När kommer nya 3-serien som touring?

Sida 1 av 2
Hej,
Någon som vet när nya 3-serien kommer som touring?
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
läs på www.bmw.se:

"Nya BMW 3-serie Touring premiärvisas på Frankfurts bilmässa i september 2005. 3-serie Touring kombinerar harmonisk elegans och sportighet med stor flexibilitet och variationsrikedom. Med försäljningsstart 17 september 2005 fortsätter nya 3-serie Touring ett framgångsrikt modellkoncept i fjärde generationen. "
Jag har inte riktigt fått klart för mig vilka motorer som kommer från starten. Jag vet att touringen kommer som 320i, 325i, 330i, 320d och 330d (i USA enbart som 325xi med "fyrkrafs"). Kommer alla modeller hit på en gång, eller vilka kommer i första skedet? Och när kommer xDrive-bilarna?

//Chrille
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Sen är annan fråga om man kan slippa run flat tyres som folk hatar här enligt en del trådar...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
bmw_chrille: Som jag har förstått det så kommer samtliga fem modeller du räknade upp lanseras samtidigt.

/Masten

En Z-träff utan Masten är som en tvättsvamp utan schampo - Torr och trist :)
Tom i norr:
Du får drass med runflat. Det går inte att beställa bilen med andra däck.

Keep your distance!
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Clubsport: Hur har du gjort med vinterdäck? Runflat eller vanliga? Det kanske inte varit aktuellt än.
Mvh
Ollen:
Jag kommer att köpa vanliga vinterdäck. Har redan kollat så att det går att montera vamliga däck på E90 original lm-fälgar.

Keep your distance!
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Jag kommer att beställa en 325 touring för leverans till hösten och be dem leverera bilen med vanliga dubbfria däck.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Kommer coupémodellen då också tro?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Nej, coupén kommer nästa vår.

/Masten

En Z-träff utan Masten är som en tvättsvamp utan schampo - Torr och trist :)
Jn:
Det kanske funkar men sommardäcken blir runflat vare sig du vill det eller inte

Keep your distance!
Menat till KN förståss.

Keep your distance!
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Nej Clubsport, vanliga vinterdäck på E90 original-fälg och sommardäcken på andra fälgar, alltså inga runflat för mig varken sommar eller vinter.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Clubsport: Ok, jag tänkte göra detsamma. Nån som sett eftermarknadsfälgar med rätt ET till E90 ännu? E60-hjul blir väl nån cm för brett antar jag
Clubsport: Är du nöjd med dina runflat däck. Börjar misstänka att det är dom som gör så att jag är missnöjd med den aktiva styrningen.

mh
mattias h:
Jo jag är rätt nöjd, men det är ju svårt att veta hur bilen är med vanliga däck. Han är lite väl stötig i låga hastigheter, men om det beror på däcken eller sportfjädringen vet jag ej.
Grymt bra grepp sidledes är det och det misstänker jag beror på däckens förstärkta sidoväggar.

Keep your distance!
KN:
Jag menade att runflatdäck får du på bilen från fabrik vare sig du vill eller inte...

Försökte få dom att stänga av bältesvarnaren men backade då det krävdes underskrift på 4-5 papper ansvarsbefrielse från BMWs sida mm.

Keep your distance!
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
mattias h:
Jag hade runflat 18 tum på min E60 och servotronic (ej aktiv styrning) och det kändes stabilt och bra. Lite stötigt på dålig väg iof med sportchassi men helt ok. Jag är rädd för att det ÄR den aktiva styrningn som du reagerar emot.
mvh
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Nej Clubsport, min ÅF byter original runflat mot vanliga vinterdäck innan bilen levereras till mig. Gjorde likadant när jag fick min E60.
Clubsport och Ollen: Tack för svaren hadde hoppats på däcken men då verkar det nog så djävligt att det är styrningen som är problemet.

mh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.