|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har fått för mig att en m5 -95 skulle passa mig bättre än min nuvarande m3 -95. Men jag har ej ännu provkört någon m5:a... Någon som provat/ägt båda modellerna som har synpunkter? Själv tycker jag dock att m3an är lite snyggare men m5an är ju fin också.... Vilken är roligast att köra? Vilken är dyrast att äga om man räknar normalt slitage tror ni? m5an borde vara lite mer praktisk... Kanske billigare i försäkring? Tack på förhand för synpunkter. | |
|
M5 -95 är ju helt klart en vettigare bil ur ett längre perspektiv då den är mycket ovanligare och lär inte drabbas av E36:ans prisras... Jag har aldrig kört en M3, men M5:an är en sagolik landsvägskryssare. Äter mil som inget annat!! Driftekonomin lär vara att M5:an är lite dyrare att äga, dricker mer, troligtvis lite dyrare i försäkring, men det känns ändå som om E34:an är fruktansvärt väl ihopaskruvad. Jag hade helt klart valt M5!! Sjöberg |
|
|
ok, nån som har motsatt uppfattning? |
|
|
M3 är sportigare, men sämre kvalitet i inredning... M5 motsatsen då..dvs bättre ihopskruvad och en lite mer tillbakalutad vagn(kan man säga så om en M vagn? ;)) Smaken är ju oftast som baken, så det gäller väl att prova själv och bilda sig en uppfattning.. Mvh Janne. |
|
|
Jag har precis sålt min BMW M3 -94 som jag ägde i ungefär ett år. Före den hade jag en M5 3,8 -92 som jag ägde ungefär lika lång tid. Jag tycker att M3 är roligare att köra och ser sportigare ut, men jag saknar faktiskt M5 mest. Mer kraft, mycket bättre inredningskvalitet och bättre komfort. Känns som en betydligt mer påkostad bil! Försäkringen var ungefär likvärdig för mig. M5 drog mer bensin, men inte mycket mer. Hur driftskostnaderna ser ut i övrigt låter jag vara osagt, ingen av mina bilar krävde mer än vanlig service! Min slutsats: Prova en fräsch M5, bestäm dig därefter. Jag hade bytt :) |
|
| Åsbrink------hur mycket fick du för din -94? MVH Micke | |
| Det var en diamantsvart -94 med svart skinn och fungerande AC. I övrigt väl utrustad och i bra skick. Importerad i mitten av 90-talet och gått 18.000 mil med servicebok. Fick 103.000 för någon månad sen... | |
| Så M5 har ej samma prisras menar du Sjoberg....*haha* kanske skulle kolla lite annonser på blocket.... | |
| Jag håller nog med Sjöberg angående värdeminskning M3/M5. Jag köpte min fina 3,8 -92 för 80.000 för två år sen, och sålde den för samma belopp ett år senare. 80 får du fortfarande ge för en fin 3,8. Ta samma exempel med en M3, den som vågar.. | |
|
Det finns ju många fler M3 tillverkade så det är ju inte så konstigt. Ska bli kul att se hur värdet på M5 E60 kommer att ligga om flera år. Det blir ju ganska många tillverkade exemplar. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
M3:är en fin bil,men jag tycker att valet är lätt. M5 E34 är en handbyggd kvalitetsvagn utan like. Bra komfort,bra prestanda och gott om plats. Vad kan man mer önska? |
|
|
jag hade lätt valt m5 e34 m3 e inte i närheten bara mvh M5 THE REAL POWER |
|
|
M5 E34 i gott (ORIGINAL!)skick med relativt få mil på mätaren (under 18 000) kommer inte att tappa mer i värde. Lätt M5 E34 framför M3 E36, alla gånger även om M3 också har sin charm så klart. Schnitzer, Du har mail! :) Mvh, Kalle |
|
|
mosse:Om du läser lite högre upp står det att han funderar på en M5 -95, och nej prisraset som drabbat "vanliga" M5 E34 kommer inte att drabba ett välvårdat ex av 95-års modell på samma sätt då där ganska väsentliga skillnader samt att det är sista årsmodellen... Sjöberg |
|
Jahangeer |
Also in the M5 - you have the classic engine the S38b38 that can draw its lieage back to the M1. The M3's engine is great, but I dont think it has the same racing heritage as the S38. It also sounds amazing too, when its up in the 6000 rpm range. J |
| ...and the M3 engine doesn´t sound nice at that range...? ;) | |
| Vad skiljer motormässigt förutom Volymen egentligen? | |
|
Allt är väl relativt? Jag gav strax över 100 för min m3 cab 97'a och hade en kille som ville ge mig 160 i handen direkt. Allt handlar om tillfällen och hur man ser på bilar, som en investering, en njutelse osv. Men generellt är det kanske så att m5'an håller priset bättre men jag tycker man ser dom på blocket hela tiden där priset rasar, jag kan dock ha fel. |
|
|
Då bör det tilläggas att jag har lagt ner några tusenlappar på bilen sen inköp, bromskivor/belägg runt om, nya dimljus, ny huv, omlackerad frontspoiler. |
|
|
Conan: M5-95 slår M3(e36) på alla punkter som jag är intreserad av ännu mera en kombi och ännu hellre en Sv grön i färgen:)) |
|
| Synd bara att E34:an är så mycket fulare....:( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.