AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
42.232

Sanningens ögonblick...330 vs S60 T5

Sida 3 av 14
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Varför inte 0-250 istället? :o)

Hur tror ni att 330 E90 svara mot den Faceliftade S60 T5 med 260hk?
Från 0 är Volvon seg. Det verkligen känns att den är momentbegränsad, 330in är klart snabbare ut från starten men redan på tvåan märker man skillnad till T5ans fördel.

Om Hutz hade haft bättre däck skulle nog våra GPS noteringar stämma överens när det gäller BMW:n.
Min T5:a visar definitivt inte 20 fel i 200. Faktum är att jag fick det till 185 exakt på GPS:en med farthållaren på 200km/h och då har jag lika dåliga däck som Hutz.

Jag testar gärna mot fler 330in...

Flåklypa
Acey. Egentligen borde vi testa 0-250, det är det mest rättvisa.

Dinnan. Jag tror på T5:an

Flåklypa
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Acey: 0-250 känns de som att jag får stryk, skillnaden blir väl att jag blir omkörd runt 150-200 skulle jag tro!
När de gäller nya 330i mot nya T5:an tror jag de blir jämt, lika hästar, sånär som på två!
Enligt MTE så har dom med ett steg 1 (mjukvara och halvsystem) fått ur otroliga 342,7 häst ur nya T5:an, mycket p.g.a
den större turbon, lika som R volvon (en KKK24)!

De tråkiga är med detta test som flåklypa och jag gjorde igår, är att även om vi skulle filma detta test med absolut jämna förhållanden, samt att ni vet vad min bil gör 100-200 (17,3 sekund=normalt för 330i) så skulle vissa säga att flåklypa har allt från + motor, bättre förare osv osv!
...eller att du inte kan spaka, vilket iofs stämmer. ;-)

*skojar*

Flåklypa
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hutz1975, hehe mitt i prick när det gäller det sista du skrev.
Med min förra 530 hängde jag av en V70 T5. Verkar inte som om BMW är lika känslig för mer vikt.

mh
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Jaken: Jo de finns ju en del BMW-talibaner...
En BMW taliban är alltså en person som tycker att fruar och flickvänner till andra bilmärken inte ska få jobba gå i skola visstas utomhus utan manligt sällskap och liknande utan att dödas. Eller är det BMW fantaster du egentligen menar.

mh
Jag brukar kalla dem BMW-fundamentalister. De där skönt trångsynta personerna som med enastående fantasi finner alla jämförelser där BMW lider nederlag som irrelevanta och orättvisa. Tragikkomiskt.
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
bjoerck: Så kan man också beskriva det, håller med!
BMW har MÅNGA fördelar, MEN de finns "även" nackdelar...
Det är min personliga åsikt!
Hutz1975: Jag kan säga mängder av fördelar med BMW jämfört med andra bilar. Accelerationsprestanda är dock inte en av fördelarna med att äga en BMW. Tyvärr verkar det som att många BMW-ägare ser det som något primärt att ha den accelerationssnabbaste bilen. Dessa personer har hamnat väldigt fel.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
En BMW:s bästa sidor är solklart: Känslan i styrningen, växellådan och draget & komforten över 150 km/h.
bjoerck: Ungefär som alla fotbollsfans då.

mh
Stavros: Håller med om känsla i styrning och växellådan. Draget över 150 är inte särskilt märkvärdigt. En Volvo T5 är ju bevisligen snabbare än en 330...
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Acceleration per krona är knappast BMWs starka sida, vilket borde vara sedan länge bekant. Tvärtom får man i allmänhet färre hk vid ett givet nybilspris om man köper en bil tillverkad av BMW jämfört med produkterna från de flesta andra märken. Det brukar räcka med en koll i prislistor och datablad för att se detta.
Sedan är väl detta test i Gävle inte nödvändigtvis det slutgiltiga, det finns ju andra mätningar som pekar på motsatsen. Uppenbarligen är ju i vart fall skillnaderna små mellan bilarna.
Instämmer med Nockenwelle till 100%. Jag litar något mer på Stora fristående Biltidningar och deras utrustning :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Nockenwelle.
Jag håller med. Nu har vi bara provat ett varsitt exemplar av 330 och T5. Jag brukar vara i Uppsala ganska ofta, om du vill kan vi göra samma jämförelse mot din bil. Varken du eller jag tror jag lider av någon torskfrossa utan vi är ganska objektiva.
Dessutom får vi chansen att mötas utanför dataskärmen. :-)

Flåklypa
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Bra idé Flåklypa. Maila mig när det passar. Tyvärr är det inte alldeles enkelt att hitta breda vägar med gles trafik här, men omöjligt är det inte.
Jag har ingen anledning att tro att min bil går bättre än Hutz, kanske till och med tvärtom eftersom det sitter en hel del tyngande utrustning i min bil (tjänstevikt 1580 kg), men det kanske det gör i din eller Hutz bilar också. Oavsett utgången kan det vara skoj (man blir väl aldrig riktigt gammal).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.