|
Sida 14 av 14
|
|
|---|---|
jimmy/bmw |
trimma lite till så tar du 996:an med :) |
|
Dom bilarna är det fräckaste jag vet och i synnerhet GT2:an. Det är en bekants far som äger den och jag har varit ute med den tidigare....vilken bil! Flåklypa |
|
|
Ska snart köpa en 330D. Säg till om du vill bli ifrånkörd av en diesel ;) |
|
|
Hade inte dieseln också varit så dyr så är det en betydande risk att jag också åkt 330d. Mina föräldrar hade en 740d tidigare och dom går fint med ett otroligt vrid men det är däremot inget jag får torsk av. En 535d är nog enda dieseln som kan bli tuff. Flåklypa |
|
| Flåklypa, det är bättre att fortsätta gasa än att växa upp. En smygvässad och emblemfri S60 T5 bör nog också ge många möjligheter att hitta kombattanter i lite mer potenta bilar. Hade du haft emblem plus dekaler av typen "Performance by XXX" och lite annat hade nog fler hoppat över ett rejs. | |
|
Jag tror att de flesta gissar att det huserar en mindre motor när det inte finns några emblem, annars brukar många vilja visa vad dom har. Det som stör lite nu är ju slutröret som inte ser original ut, men det får jag leva med. Idag är det dags att byta framdäck och efter helgen åker det i ny olja + filter. Tänkte hålla ett bytesintervall på 500 mil när man kör inspirerat. Finns det några fler som är lite äldre som fortfarande gillar att gasa förutom NW och mig själv? :-) Flåklypa |
|
|
jepp det kommer nog aldrig att försvinna, det finns i blodet det är värt en miljon varje gång man kör ifrån en bensinare med dieseln med en kostad av 4kr milen |
|
| En till här har dom lagt i 258 kusar anser jag det vara min plikt att använda dessa. Annars hadde jag kunnat köpa en 523 och gjort nåt trevligt för resten. | |
Diva |
Har steg 3 på min s60. 2.4 Har då inte problem med att åka ifrån 330. |
|
Också fick den här tråden tändvätska igen. Flåklypa |
|
| Nää... Han hällde inget brandfarligt på brasan ;) | |
|
Intressant. BMWs effektuppgift lär vara i överkant. 240hk Porsche 968CS går på pricken jämnt med 300hk Volvo S60R 100-240... |
|
|
Dart. Det beror förmodligen på två saker: Lägre vikt och lägre transmissionsförlust gör att Porschen är lika snabb. F.ö trodde jag spontant att en CS skulle vara snabbare än en S60R i nämnda intervall. En standard S60 T5 går i nästan jämnt med en S60R från rullande för att sätta det i perspektiv. Flåklypa |
|
|
Har precis själv köpt en turbo,trodde inte den dan skulle komma. Nu vart jag helt såld efter en provtur med A4Ts quattro så jag la ordern direkt. Borde gå att trimma upp hyfsat, men jämnföra den med 6:an jag hade i 530:in går naturligtvis inte. Kommer att sakna ljudet en aning och kraften på höga varv. |
|
| Kul sagt Frifart.Steg fyra blir att köpa bmw. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.