AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.187

Smälld M5(Ingen ersättning från F-bolag)

Sida 1 av 3
Länk

Som det framgår så lånade killen ut sin M5(e39) till ett par yngre grabbar. Grabbarna smäller bilen i centrala Norrköping i någon form av race. Killen som äger bilen kommer inte att få ett öra av F-bolaget.
Synd på en sådan fin bil, blir väl skroten för den. =/

//Danne
Idioter. Det är nästan så man får skylla sig själv om man är så korkad så man lånar ut en bil som kostar närmare sjusiffrigt till vem som helst...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Tycker verkligen att försäkringsbolaget ska stå för kostnaderna!
Sen när fick man inte låna ut sin bil till någon och riskera att bli utan ersättning?

Även om det skulle vara så att en nybilven körkortstagarev skulle få låna en bugatti veyron av någon bekant och sedan smälla den i första bästa vägg, så ska ju ffs ägaren till bilen få ersättning från försäkringsbolaget!
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
M5 E60 är det!
Oj då! Vilken soppa.. hoppas alla klarade sig och att ägaren får ersättning.
Synd på så fin bil!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
roobe: Rejsar man med bilen så ska försäkringsbolaget inte behöva stå för en ventilhatt ens.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Skulle stått följande (även om det väl egentligen var underförstått):

Rejsar man med bilen _och krockar_ så ska försäkringsbolaget inte behöva stå för en ventilhatt ens.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Åfaen, såg bara en bild när den var smälld tagen från långt håll..
Aja såg att det redan finns en tråd om denna bilen under Samtliga modeller.Med mer info, om det som står i den tråden är sant så är det bara bra om F-bolaget nekar ersättning.

Men synd på en sådan fin bil =/

//Danne
Länk

Länk till tråden där det finns mer info och bilder.

//Danne
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
DanneW77: Det är Kneippbadens demoex dom har krashat..

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Länk

Micke K. Länk
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Alla ni som tycker att det är självklart att FB ska stå för kostnaderna... Tänk på att det är vi andra försäkringstagare som betalar... Både i första ledet (våra inbetalda premier går till denna idiot) och i andra ledet (premierna höjs).

Jag vill inte vara med och betala på denna kvaddade E60. Men jag är så illa tvungen...

MVH
Vet man vilket försäkringsbolag som nekar ersättning?

/// mstrutsen
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
IF tror jag.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
DanneW77: Är det någon som har förstahandsuppgifter på att fb inte tänker betala eller är det bara någon som dragit dom slutsatserna efter att ha läst trådarna?

bmw jesus
jag tror att dom kommer få bilen lagadm eller inlöst och få ut en ny. kanske lite påslag på självrisken. bolaget måste ju kunna bevisa motsattsen.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Där rök dom semesterpengarna.....men pappa kanske betalar?
Glad att det inte drabbar mina premier denna gång!
li
1.959
liste
535i -89
bmw jesus - Det haglar ju bevis i bolagets favör i detta fall.
li
1.959
liste
535i -89
Om jag har förstått det rätt så har Kneippbadens bil sålt bilen till privatpersonen, men låtit ägandeskapet stå kvar på sig själva för att undvika strul med BMW Group. Det skulle isåfall innebära att det finns fler problem än "bara" olyckan.
bmw jesus
jag tror att bilen kommer rulla på gatan igen senast till nästa sommar

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Bilen har dels använts i "tävlingskörning" samt att enligt trådarna jag läst så "lånades" den ut mot kontantersättning vilket är att jämställa med uthyrning och det var den knappast försäkrad för. Dessutom verkar ägandeskapet luddigt.
Dessutom behöver inte fb bevisa någonting, det är försäkringstagaren som måste bevisa motsatsen.
Så det lär nog dröja innan det betalas ut ngt för denna bil, om det någonsin görs...

/Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.