|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag och ett par kompisar var på väg till Bo-01 för att kolla lite och vid frihamnsviadukten ser vi något silverblått som blänker.. "Är inte d nya M5:an?" Säger en kompis. Jag håller på att vrida nacken ur led när jag hör honom säga d. Jag får syn på den utanför NFS och hotar kompisen att köra ner för att kolla på den! Där står ägaren och Tobbe och snackar lite medans vi nästan dreglar över bilen. För er som ite sett den live kan jag bara säga att den ser mycket brutalare ut live än på bild! Bromsarna är enorma! Enligt ägaren är detta bland dom första kundsålda M5:orna i världen och den var dessutom svenskreggad! Efter ca 5 min startas den upp och den lyckliga ägare ger sig av och vi får höra lite av det underbara ljudet från V10:an Lyckades ta lite snabba foton med mobilen... Länk Länk Länk MVH///Christopher | |
|
Jag har också siktat M5 i Malmö, för flera veckor sedan på Förenade bil :P Din text är lite missvisande, för inte är det väl Tobbe på NFS som köpt M5:an? :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Det där med att den skulle vara bland de första kundsålda M5orna i världen ställer jag mig mycket frågande till, i t.ex. Tyskland började väl bilarna levereras redan i höstas? Jag såg för övrigt M5 "live" för första gången i december :P /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Jag såg och kände på M5 live för första gången i September, dock inte i Malmö utan på bilsalongen i Paris. Så det så ;) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
Tigerr |
skulle vara guld att få ta ut och testa en sånn. men med tanke på att jag är 21 år så får det väl förbli en dröm ett tag till. :) |
| Nya M5:an börjar bli en dussinbil här uppe :) | |
| såg den i jönköping för några veckor sedan..med tyska plåtar.. | |
|
Det som gör denna lite intressant är att den är tillverkad nu i maj månad, snabbt jobbat!, I övrigt sep-04 är pressbilarna tillverkade, för att vara unik, så behöver det vara en M6 Cabrio eller M5 Touring som hamnar på bild, men visst är det roligt att se V10-bilarna i trafik;) Mvh Stephan |
|
|
Kalle: Nope, d är inte tobbe som äger den.. Enligt ägaren så har fabriken haft något problem på fabriken vilket har gjort att bilarna har blivit försenade men genom kontakter på fabriken kunde han få en av dom tidigt byggda bilarna. Han sa dock inte hur länge han hade haft den.. MVH///Christopher |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Såg M5an för länge sedan och givetvis var den en gråbagge med kepsen på sne som körde :( I övrigt så blev jag omkörd av en M6 och en McLaren i hejdundrande fart - slurp - på E6an utanför Center Syd. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Pågen - vad är en "gråbagge"?? :) | |
bmw jesus |
är det något specielt med den M5??? eller är det för att de är en m5??? |
|
Enligt BMW Borås (Auto7H) så har de sålt 6 stycken M5:or till Boråsområdet varav två redan ska vara leverarade. Den blåa pressbil som figurerat i diverse tidningar finns till provkörning/provklämmning där uppe också. |
|
|
Anledningen till att jag skrev var att jag inte alls trodde den var så pass vanlig redan, har varit inne på båda förenade bil och då har jag inte sett någon samtidigt som jag fick uppfattningen av ägaren till M5:an jag såg att han precis fått den. Men d kan ju ha berott på att jag inte trodde den var så vanlig som den verkar vara... MVH///Christopher |
|
|
Jag menar alltså båda förenade bil i Malmö :) MVH///Christopher |
|
| finns dom bara att få i silver? :D | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Gråbagge = panschis :) (pensionär) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Nädå,dom finns att få i andra färger också,har sett en blå som ett exempel.. | |
|
Baader: Såg nu att de kanske va lite ironi över det?? :) |
|
|
BMW Solna ställer ut sin M5:a tjänstebil nästa vecka, läge att tokfjäska för försäljaren så man får ta en tur... Keep your distance! |
|
|
Clubsport: Inte ens vi som jobbar med försäljningen där får provköra den :/ /Masten En Z-träff utan Masten är som en tvättsvamp utan schampo - Torr och trist :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.