|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Johan: Det är många människor man blivit fascinerade av under åren... Sverige är nog en perfekt marknad för sånt här eftersom svensson har benägenhet att "bara" titta på priset! M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Visst har köparen ett ansvar... Men som vanlig bilintresserad Svensson tycker jag kanske det är lite magstarkt att "Du får skylla dig själv" så ofta hörs här på AP bara för att köparen inte kände till allt om ljusmoduler mm. Alla vet inte om APs alla tips och råd utan tror på den info som sägs av säljare, dokumentation och verkstäder mm. Att "man får vad man betalar för" stämmer inte alltid. Ibland finns det faktiskt fynd som verkar föör bra men visar sig korrekta. En bekant till mig köpte förra året en bil, inte BMW, som var runt 20% billigare än genomsnittet just då. Och det var mkt pengar. Givetvis blev vi misstänksamma- var ligger den gravade hunden? Säljaren behövde pengar och det snabbt - det var skälet till priset. Men hursom, min bekant köpte bilen där och då på magkänsla. Avgörande var att den var Sv-såld och alla papper i ordning. En import är det givetvis tveksamt om det hade varit värt att vara så snabb med. Vad jag tror jag vill säga är att vår situation nog inte var så ovanlig. Det finns tillfällen då du tror dig kunna göra en verkligt god affär. Och det är svårt att skilja en väl genomförd blåsning blåsning från ett äkta bra tillfälle. /N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.