AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.372

Undvek precis att bli lurad

Sida 1 av 2
Tack vare mycket hjälpsam personal på BMW i Västerås undvek jag precis att köpa en 325 -02 med 8000 mil på mätarn. BMW plockade fram utdrag på en service från sept -04 när bilen hade gått dryga 17000. Super mycket tack till personalen på BMW!

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Alltid smart att göra en komplett genomgång av bilen innan köp.

__
///M som i Mugge.
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Hej!

Du kan väl upplysa vilken bil det gäller !

Så att inte nån av oss gör samma misstag!

Hälsningar Ezi
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
av bilens bakgrund menade jag givetvis.

__
///M som i Mugge.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

dempa,
vilken bil gäller det? För att undvika att någon annan stackare blir lurad eller åtminstone för att försvåra för den som ska sälja bilen vore det minst sagt BRA om du offentligjorde bilen ifråga !

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
jag gissar att det är en blå touring...
Vill inte hänga ut personen i fråga som själv verkar blivit lurad men det är en blå touring utanför västerås....
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Bra jobbat, många skulle inte orka kolla upp bilen innan.

Det finns en bil på Blocket som verkar stämma med beskrivningen.
I annonsen står "8300 mil inkl servicebok"...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
att folk orkar fortsätta försöka lura andra....
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Det värsta är att nu kommer alla andra som säljer 325:or på Blocket vara tvunga sänka priset till den här för att kunna bli av med sina.
Så får man inte hänga ut dom heller...
Så får de fritt fortsätta...
Blir så förbannad!
Jag ska börja cykla!
Punkt slut!
Eller iaf. byta tillbaka till SAAB

/ Ubbe

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Man kanske ska kontakta Blocket och bilanonnser.se att de ska ta bort/inte få annonsera på dessa sidor?!
Så gör man det lite svårare för honom.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Vad händer om man polisanmäler en sån där sak egentligen???
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk Är det denna bilen?
Powermac: det måste ju handla om försök till bedräger OM säljaren är medveten om att bilen gått mer än vad han påstår!

OM jag varit spekulant på bilen och fått fram uppgiften om garantireparation i Tyskland i sept. -04 vid 17.000 mil, då hade jag informerat säljaren om detta SAMT lovat att kolla med ev. ny
köpare av bilen om han var medveten om det hela.

Dessa tragiska bedrägerier måste stoppas, de "underminerar" ju hela beg.branschen genom felaktiga priser. Och i det enskilda fallet kan det ju vara en katastrof som gör den nya ägaren till brottsling då han /hon säljer en bil med manipulerad mätarställning och låtsas "som om det regnar"..
Men bara för att man själv blivit lurad skall man givetvis inte lura någon annan i sin tur.

Att ägna en bra stund och några kronor åt en rejäl bakgrundscheck verkar vara ett måste då man köper begagnad bil- inte minst om den är nyimporterad och till väldigt "bra pris"..

bmw jesus
men är de inte lite i det här fallet att du får vad du betalar för. billig bil = lite sämrebil.... han behöver ju bara se ut som ett frågetäcken om något skulle hända
En bil man i detta fall vet, med fräscha uppgifter är trippad, bör man givetvis varna andra medmänniskor för.

Att säljaren är lurad i sin tur spelar ingen roll. Han kommer troligtvis kolla upp nästkommande bilar han köper, och lär sig en tyvärr jobbig läxa.
På så sätt så kanske man kan bidra till att minimera dessa bluffbilar på iallafall svenska marknaden.
bmw jesus
men vad ska säljaren göra med bilen??? skrota???
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

bmw jesus,

Du tycker alltså att han ska lura nästa köpare därför att han själv blivit lurad?
bmw jesus
lura och lura???? en tolkningsfråga... vad skulle du göra. jag skulle bara spela dum
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Bilens pris är ju absolut inte fel för en 20000-milare med navi, så den skulle ju gå iväg även med rätt mätarställning.

Facinerande att någon ens tror att en nyimporterad faceliftad 325-touring med navi går att köpa för 159' med 8000 mil på mätaren. Med den mätarställningen ligger den över 200 lök.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.