|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ingen som vet vilken vaacumslang som menas? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Insuget ger vakum till bromsservot därav sambandet, en backventil säkerhetställer att det inte försvinner vakumm ur servot.. Det händer ibland att vakuumslangen vulkar ihop sig invändigt så hålet blir väldigt litet och då kan bromsverkan försvinna efter en bromsning iom att det tar för lång tid att fylla servot igen. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Jag hade samma problem med en 523 98:a och felet var sprickor i gummibälgen nr 5 på bilden Länk Det bvar i den mindre röret som går ut från det stora som var helt söndersprucken. Verkar vara ett vanligt problem Man hör ett väsande ljud och sprayar man startgas där ökar varvtalet Petar man med fingrarna känner man problemet |
|
Proctologist |
Jo jag har oxxå sprickor i denna slang nr 5 ganska rejäla... såg det i dag dock regerar inte bilen då jag sprutar startgas där,,skulle byte den slangen id ag men var så hima trångt och han som hjälpte mig tyckte det var för trångt för att byta den för han med, måste lämna in skiten för att få den bytt surt :(, |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.