|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker de sakerna som skulle åtgärdas inte är något onormalt i sig. Att bilen har stenskott? Tja. Bilar har stenskott även när de gått 5000 mil. Jag har lackat om min huv på B8an, den har endast rullat 9000 mil, frontspoilern har dessutom lackats om 2 ggr pga stenskott.. Så. Att sedan fälgarna inte är i toppskick är väl knappast något som avgör om man vill köpa bilen eller inte? Iaf skulle inte jag fundera särskilt mycket på det... Då är det värre med stötdämparna och serviceboken. (Även om jag även där har sett en B8 som bytt dämpare vid 7-8000 mil utan att det är något lurt) /Marcus |
|
|
Servicebok bortslarvad=riktigt, riktigt illa. Helt plötsligt så framstår den inte längre som något fynd :P Mvh, Kalle |
|
| Om bilen är köpt och servad på samma ställe så borde det inte vara något problem att ordna fram en ny servicebok med kvitton och stämplar som styrker service. Eller? | |
|
Eftersom det är samma ägare, servad på bmw i krstd konstant så borde väl inte det vara några problem nej? Eller jag har faktiskt ingen aning om hur det funkar men det verkar ju väldigt konstigt om det skulle innebära några problem. |
|
|
Kan man få fram infon angående servicen med intyg så är det ju kalas. Annars håller jag med Kalle Hansen. Visst är den säkert servad som den ska mm, men hur lätt är det att sälja den nästa gång...? " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
|
Ägaren gjorde ett mkt trevligt intryck!! Jag tycker bara att det känns lite surt att börja skruva med en gång som man har handlat på sig en bil!! Bilen är nog bra i grunden & men lite god vilja så kan det nog bli en pärla, men det är klart om man lackar om huven/fronten så är det ju alltid nån som gnäller over att det inte är orginal lack på den!! : ) Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Tror inte att det är någon som har några riktiga invändningar mot att man har lackat om huven/fronten. Alternativet är ju att ha en blästrad bil, det går inte att ha en bil som gått över 12 000 mil och undvikit stenskott... Antingen får man ha en bil som rullat 5000 mil med orginal-lack eller så får man ha en omlackad huv... Lämna in en förfrågan hos någon BMW-verkstad och se hur mycket det kommer kosta för stötdämparreparationen, då får du i alla fall inga överraskningar ifall du köper bilen! /Marcus |
|
| Bara för att servicehäftet är borta så kan man verifiera alla reparationer/service som gjorts på bilen på bmw(få det utskrivet). Detta borde inte vara någon nyhet. | |
| Att inte ägaren bemödar sig att skaffa fram en ny servicedokumentation hos sin BMW handlare. Det borde höja priset ett bra snäpp utan att det kostar något. Bilen såld på ett nafs skulle jag tro... | |
|
Jag kommer troligtvis att köpa den om jag och säljaren får tid över att träffas.. Har pratat med honom vid två tillfällen, och fråga hur allvarliga stenskotten var och han sa inte mer än normalt, ville bara upplysa om att de fanns där. Är det bara 4 nya däck, 2 stötdämpare och _lite_ stenskott i huven så blir det affär. Surt att säljarn har bilen i västerås och själv är i skåne dock:/ I övrigt bryr jag mig inte om en servicebok sålänge jag får kopior på service och reperation från stället som servat den. En servicebok är inte värd mycket för mig, då det är det enklaste man kan manipulera med på en bil, servicekvitton gäller! |
|
|
Hur kan stötdämparna fram vara slut på 12000 mil ? Min M3 Länk |
|
| Carlén: Tja.... Hur kan dämparna vara slut på en bekants B8 som då rullat 7000 mil? Det är väl otur kanske eller dålig kvalitet? Det går säkert att ta slut på ett par dämpare genom att bara vara oförsiktig... | |
| Serviceboken är hittad! Papper från BMW fanns hela tiden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.