|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Volvoforlife: Länk I denna länk(som erikW kom med) Nummer 2 är länkarmsbussningen, det är riktigt att de sällan går sönder/blir utslitna. De är knappast problemet(och om de är det så tar det inga 8 timmar att byta, struntsnack!!!) Problemet är nr 6. vet inte helt vad den kallas på svenska, men på norska så kallas de "briller" beroende på utseendet, två runda busningar med ett kort stag emellan. Om de är dåliga så tillåts rörelse i sidled-dvs att bilen blir känslig för längsgående spår. JAg har kvittot framför mig(bytte dom 3 veckor sedan) busningarna ca 669NOK med rabatt 18%- säkert billigare i sverige + 1 timme arbete. Det är bra om du byter saker som är glappa men kardanen är knappast orsaken till spårkänsligheten, dock kan vibrationer härstamma därifrån. MVH: Sakke |
|
|
Hej! Tycker ja känner igen det där. När ja köpte min m3 satt de nya däck bak å den var skit otäck att köra men efter ca 200 mil när däcken hade blivit lite slitna så försvan problemet=) om du har någom kompis med samma däck dim. å bult c. så kanske du kan få provca hans däck. |
|
|
Det blev betydligt bättre efter jag bytte ALLA bussningarna och däcken samt satte dit sänkfjädrar, dock så är bilen en aning svampig och det pga att främre stötdämparna håller på att ge upp. Får hem ett coiloverkit i morgon som ska monteras så är nog alla bekymmer borta.. GOTLANDRING NÄSTA!!! |
|
Conan999 |
Jag lämnade in min bil på BMW verkstad i måndags pga att jag kände mkt små vibrationer från bakvagnen när jag ligger mellan 90-110 km/h. Dom provkörde en hel del och bytte förare och gick igenom allt som kunde varit slitet under bilen. För det första hittade dom inget som behövde bytas, allt var i mycket bra skick. Till slut kom de fram till att det var bakdäcken som är lite snedslitna, vilket blir ännu värre med sänkning och breda däck. Jag har 275/30-19 bak. En sak som jag får leva med alltså.........!! Finns säkert andra som har nån annan lösning! Conan999 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.