|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ihlberg: Okej, som jag tänkte då med andra ord. "blao is the name of the game!" |
|
|
JTP: Nej du skrev tvärtom, Blir det inte har du skrivit.. Men om man sätter den under nivån blir det inte något slags motryck för oljan att jobba mot. Oavsett om slangen inte blir fylld eller så. |
|
|
Så med andra ord spelar det absolut ingen roll vart man sätter oljereturen. Eftersom att det blir varken något slags "motryck" om den ligger undernivån, samt att sumpen håller undan oljan så slangen alldrig blir full upp till turbon. Det spelar alltså ingen roll.... "blao is the name of the game!" |
|
|
ihlberg: Så här menade jag, kanske min mening var aningen för mycket sär skriven. "Men om man sätter den under nivån blir det inte något slags motryck för oljan att jobba mot.(?) Oavsett om slangen inte blir fylld eller så.(?)" Det jag menar är att om man har en vatten slang som pissar vatten i en bassäng, ovan för vattnet, eller om man stoppar slangen undervattnet, vart blir det jobbigast att rinna, vart blir det inge tryck i själva slangen?! e.t.c. "blao is the name of the game!" |
|
| När man håller den över vatten nivå såklart!!! | |
|
nu blev det så att jag borade in den i blocket hoppas att det funkar tror nog att det ska bli bra:) vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
| men herregud grabbar vad tänker ni me egentligen stiger inte oljan upp i turbon så funkar de väl bra. en oljeretur kan inte funka optimalt eller dåligt snälla bara skiten rinner av så kvittar de. | |
| Men herregud... nej det får inte vara nått motstånd... | |
|
förklara varför då ??? det spelar ju ingen roll så länge de rinner undan. jag körde så i flera månader och kom inte någon blå rök alls. och det finns ett antal bil modeller som har de så orginal så förklara varför då ? Nej de kan du uppenbarligen inte. |
|
| det är över reklamerat alltng. | |
|
Det ska rinna fritt..men returen kan sitta lågt..turbon sitter förhoppningsvis högt så då rinner det ner..har man de i pluggen så e de ingen nackdel att ha ett rör som går några cm upp i tråget så de bli som en "fontän" typ..de blir fortfarande problemfri självrinning från turbon då,bara den sitter högt..sitter däremot turbon under oljenivån kan man få börja krångla med pumpar o sånt skit.. Oljan MÅSTE kunna rinna undan o inte skapa mottryck från den oljan som hela tiden kommer från turbon..sen vad som e över oljenivån kan ju diksutteras i oändligehet..men när spisen e igång så e de ju inte supermycket olja som ligger still i tråget..så i min mening e de bara bra om själva oljeutsläppet i tråget sitter ovanför olje-pickupen! MVH Klas Östling Volvo Team Extreme |
|
|
För PPF funkar det tydligen kanon med oljereturen i tråget, under oljenivån! Länk: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.