|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Svart är både snyggare och ovanligare. Silvergrå är jättetråkig. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
RS2; Sett CSL i båda färgerna?, Är det ovanligt att ha sett både och?, Det visste jag inte, jag såg den första Saphirsvarta utanför Nürburgring juli-03, sedan har jag slutat räkna, även om jag lagit märke till, att Silvergrå är den vanligare färgen. Men mera intressant finns det några CSL:er i Alpinvit III, Estorilblå, Carbonsvart, Titansilver eller någon annan trevlig färg, det vore intressant att veta. Mvh Stephan |
|
|
Stephan, Min poäng var att de flesta här inte ens har sett en svart CSL i verkligheten. De flesta som sett båda brukar tycka att den är snyggast i silver pga alla kolfiberdetaljer. CSLen har bara tillverkats i saphirsvarta och silvergrå och inga individual. De få som finns i andra färger som t ex Gladiatorns är omlackade efteråt. Alla andra är bara vanliga M3or i olika färger som gjorts om till CSL kopior. /RS2 |
|
|
Har sett både en svart, silvergrå och en vit. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
RS2; Då förstår jag vad du menade, min kommentar är till det, jag tycker det skär sig kolfibern och ljus lack, precis som panoramataket till MB E-klass W211, det ser hemskt ut till Brillantsilver/Alabastervit medan dom svarta nyanserna ser helt okej ut, men jag hade ändå valt vanligt glastaklucka till en svart E. Jag hade helst, om det inte vore för min originalfetischism, lackerat över alla kolfiberdetaljer, jag tycker inte alls om utseendet, det ser ut som dom glömt målningen på dom delarna, och därför passar det bäst med en svart för egen del. Mvh Stephan |
|
|
Silvergrå Svensk CSL, på världens underbaraste racerbana/betalmotorväg, Länk Mvh Stephan |
|
|
Ingen CSL men så här vill jag ha min M3e46! Länk |
|
|
BjörnB: Den var inte dum! //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Saphirsvart utanför Ringen.. Länk Björn B; Den är läcker, helt klart. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Saphirschwarz är en M-kulör nu väl? Den finns inte på de andra bilarna eller? Har bara sett den på M5 E60 och M3 CSL. Kan dock ha varit på någon annan man har sett fast inte vetat om det. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Schnitzer; Det är en standardkulör, alla BMWmodeller har den när det handlar om svartmet, förutom M-Paketade E60/E61 och M3 E46 som är Carbonsvarta, jag kommer inte på några fler på rak arm. Mvh Stephan |
|
|
svart!!! ///325/// |
|
|
Länk Svart Dansk CSL ovan. Jag hade dock utan tvekan valt en grå av samma anledning som RS2 nämner ovan. Den uppmärksamma ser minst 2 välkända forumprofiler på de fotot :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| jag börjar gilla den svarta mer och mer ju mer jag ser den....helt klart är att jag skulle vilja ha båda två | |
|
wendtan; Hoppas jag inte gör dig besviken nu men den danska s.k CSLn är en BMW M3, det ser du på bakkofångaren. Samma gäller nackstöd på baksätena ;) |
|
|
Trodde jag skulle säga grå först, men efter att ha sett några bedårande snygga svarta så blev valet plöstligt väldigt enkelt: Svart!! Grabbar med stil kör Bmw-bil |
|
|
Gladiatorn: De var värst, men om jag inte missminner mig hade bilen kolfibertak osv. På den tiden(början 2004) så hade man inte sett så många av dessa skapelser. Interiören i bilen var dock lite halvskum om jag inte missminner mig. Bra att få veta iaf :) Tackar för heads up. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| tänk er o ha en av varje i garaget...vilken dröm | |
| hittade en röd m3 som e ombyggd till csl Länk | |
|
PDC var faktiskt en möjlig option på CSL och är t o m standard på vissa marknader på alla E46 M3 som har SMG växellåda. Jag har dock ingen aning om det är en riktig dansk registrerad CSL eller inte ovan. Det ser även ut som om det är ett annat avgas system på den (större diameter på ändrören om man nu inte luras av bilden). /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.