AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.480

Aldrig kul: tvingad och sälja 750:n...

Sida 1 av 2
Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
Usch... Har fått nytt jobb som Citroenförsäljare. Inte uppskattat att jag svänger upp i 750:n varje morgon så nu har jag fått en Citroën. Snacka om ångest! Den ständiga frågan är ju oxå vad vagnen är värd? En normal 750 uatn rost av årgång 92. Ideer? Stötar fram slut.
735
Lite mer info hade ju inte skadat... Mil, S-bok, utr, imp?

Mellan 15`-45`...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Varför sälja? Antar att Sittoträngen du fick är tjänstebil...
Du måste ju ha en hobbybil oxå! Vi bor ju i ett I-land förtusan! =)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Vaa du får väl ha vilken privatbil du vill?? eller

-Never feel sorry for yourself.-
Be
96
Bearcat
En parkering i stan är allt jag har. Men visst kan den stå hos farsan ett tag. Vilket den f.ö. gör just nu. Problemet är att det är 10 mil dit.
bmw jesus
är de inte skönt att åka en ny fin bil som inte drar soppa som en ålandsfärja???
Dagens Citror må vara prisvärda fina familjetrtansportörer. Men några entusiastbilar är det sannerligen inte längre. Tråkiga plastbingar utan körkänsla är vad dom är. Bläää... Ge mig en värdig efterföljare till DS så skall jag omvärdera min åsikt. Näväl, Activa prylen är i och för sig rätt kul när den fungerar.

Behåll BMW:n om den är fin. Du får ändå "inget" för den...

Fd: Citroënist ;)
hmm de kan väl inte bestämma vilken bil du ska köra privat?

Der schönste Wagen von allem
Be
96
Bearcat
Näe det kan inte bestämma vad jag kör privat. Men till jobbet vill de helst se en cittra och jag fick en nu Picasso och bensin till denna dessutom, säger man nej då? Lite förvånande att en bil i denna klass har automatiskt infällbara speglar...
Paap Reeder
.... vet ett annat bilmärke som kräver "total lojalitet" av sina anställda ... man får inte ens ha en entusiastreggad Bimmer ståendes i nått hörn på tomten.

T o m gamle Stalin och hans KGB såg mera mellan fingrarna än dagens "märkesvakter" ..... och vi minns alla hur det gick med ???POWER.

Lider med dig Bearcat .... du får väl minnas de ljuva åren.

MVH /// Paap R
Be
96
Bearcat
Tänkte ställa dom bredvid varann och se på när de gör upp *hrm, host*

Liten jämförelse:
Tolva mot fyra
300 kusar mot 116
185 i däck mot 225
aut med minne mot 5-spettad låda
elstolar med minne mot hackvis inställt ryggstöd
färddator med extra allt mot instrumentpanel utan varvräknare
Goa instrument i fokus bakom ratt mot mittplacerad digitalpanel
parkeringssensorer mot att inte se varken huv eller bakåt...

Men: 1,33 (mycket lungt) mot 0,77 per mil
helt auto ECC mot Bumsens halvdito.
13000 mil och 13 år mot 15 mil och 3 dagar...

Första dagen körde jag på motorvägen i en halvmil på 3:an - hörde ingen skillnad. Försökte bryta av det jag trodde var blinkersspaken men visade sig vara farthållarens knappar på stång...

Näe, Bumsie får står kvar hos farsan ett tag så får vi se... Man lever bara en gång! Men visst är det en praktiskt med en ny bil med allt man behöver. Oavsett märke kan man väl säga. Alla nya bilar är väl ok? Eller?

Nya bilar kan vara trista och kliniskt tråkiga. Helt livlösa plaststycken med inbyggda värdeminskningar i idiotklassen. Det finns nog ingen sämre affär än en nybilsaffär. På en BMW så tappar man bortåt 100 lök på första året, även på en halvtråkig 318 Touring familjekombi. Men man sparar några futtiga kronor i bränslekostad och eventuella reparationer... ;)
bimmer750
Citroën står för Sitt och Träng. Bilarna är väldigt trånga för mina ben och långa personer överhuvudtaget. Fast om man gillar franskt så ska man väl köra det. Tycker då tysk kvalitéts bilar är bättre standard på.
Pe
8
Pendlaren
E38 750i -95
Det kanske finns mer parkeringar i kvarteret bredvid
ditt jobb där du kan byta bil och köra 200 meter...motsvarar
ju iochförsig 2 mil i den franska grisen:-)

Man får ju inte ut värdet för en 750 om man säljer den i dagens läge. Behåll den och hyr en garageplats eller p-ruta någonstans i närheten, så har du en finbil till helgerna.

/Astroboy
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
"Citroën står för Sitt och Träng. Bilarna är väldigt trånga för mina ben och långa personer överhuvudtaget."

Nja.. Jag har kört en del med XM Break (kombi) och där är det ingen direkt brist på plats. Klart en 750iL är ju större i baksätet men annars är den franska pjäsen rätt så full size. Kvalité och känsla är dock en helt annan sak... precis som priset och värdeminskningen.

//Magnus

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Paap Reeder:

vilket märke e det du syftar på?

__
///M som i Mugge.
Paap Reeder
Mugge!
M h t ärendets uppenbara känslighet vill jag inte avslöja bilmärket men kan säga att hellre kommer jag att promenera eller t o m att åka volvo än jag skulle ratta det märket om jag så fick gratis bil + soppa te dödagar.

MVH /// Paap R
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Nu blev jag ännu mera nyfiken.. :-)
Maila mig om du vill/kan.

__
///M som i Mugge.
Paap Reeder
... skall i s f först kontakta vdb för en check att det är OK.

MVH /// Paap R
Du får göra som på Toyota-reklamen, maskera njurarna och smeta fast lite Citroën emblem på lämpliga ställen. Låtsas som om det regnade...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.