AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.140

Byte från Reverse till Business - E39

Sida 2 av 2
be
96
bembara
325coupe-93
525d F11 2011
Hej. jag har monterat MID som ni skrev- skarvade direkt på stereon 3 kontakter och 2 till säkringsbox för jag tyckte det var jobbigt plocka ner allt bakom handsfacket .Stereon fungerar MEN....
Det slocknar efter ca halv minut varje gång! Varför? Tror inte jag skarvade fel, färg på kablar stämmer. Måste en omkodning göras kanske?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Återupplivar tråden då jag också ska ge mig på att installera en Business RDS. Det har en gång suttit första generationens Reverse RDS i bilen.

Jag har fixat kabelage för att koppla in MID-enheten men jag testade med att koppla in radioenheten och precis som bembara skriver så kommer det ljud från radion i drygt en halv minut sedan tystnar det. Alla knappar fortsätter att lysa. Stänger jag tändningen och sätter på den igen så går radion igång igen i en halv minut.

Nu har jag ju inte kopplat in MID-enheten men ska göra det i kväll. Jag har läst igenom trådarna och det är lite si och så med om MID-enheten måste kodas eller inte.

Hur är det, har ni som uppgraderad från äldre enheter behövt koda steren?

Jag såg i Carsoft 6.5 att det finns en funktion för MID. Går det att aktivera MID med Carsoft eller måste den programmeras med DIS eller annan BMW-relaterad programvara?
be
96
bembara
325coupe-93
525d F11 2011
Jag har samma problem kvar.har tagit stereo ut och testade hos 2 kompisar i deras bilar (e39) och hos dom min stereo fungerar felfri (MID-inte spelare)! Det måste vara kodning...
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jag är mitt inne i installationen och har kopplat de tre kablarna till kamförbindningsdosan, ett djäkla pill men det gick bra till slut. Har bara säkringsstiften kvar att sticka in sen får vi se hur det låter hos mig.

Bembara, kopplade du in de tre kablarna bakom stereon eller i dosan bakom handskfacket? Läste innan runt i alla MID trådar och får för mig att de som radion stänger ner efter 30 sek har kopplat bakom stereon. Återkommer om en stund när jag testat anläggningen om jag fortfarande har 30 sekunders spärren.
be
96
bembara
325coupe-93
525d F11 2011
bakom stereon!kan det va det..?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Nu är kablarna på plats och MID inkopplad. På med jordkabeln på batteriet, på med tändningen. Radion går i gång och allt fungerar som det ska. Den stänger alltså inte ner längre utan fungerar klanderfritt.

Ice>link nästa...... :-)

Bembara, har du Board Computer? Jag har inte det och jag har inte heller någon BC knapp på MID, kanske därför det fungerar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.