AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.845

M3 e46 vad är rätt pris

Sida 1 av 2
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Är på väg att sälja en kanonfin M3:a

Info
2003
2900 mil
Silvergrå
Svart skinn
SMG
HK
Navi utan tv
19" original
Velourmattor
Breddinställning av stolar
cd växlare
larm

Svensksåld

Bilen är toppenfin. Årligen lackbehandlad. Inga repor eller bucklor
Några oundvikliga stenskott på huven(små)

Oerhört svårt att sätta ett pris då det kan skilja 100" mellan likvärdiga bilar
Precis som jag vill ha den specad ! ! ! För det är typ "grå" och inte "silver" du menar?
Och TV-funktionen tror jag inte jag egentligen skulle använda...

Det ligger en precis likadan i Powerbörsen, åtminstone har den SMG, grå, 19"...
...begärt pris 430'. Det är nog ca 400' man kan få för den.

/ Joakim

Länk
Far du den for 400' sa anser jag att du har det till ratt pris. Jag ska salja min inom kort, det ar en 04 som gatt 2200 mil med all utrustning och jag kommer satta ut et hogre pris, utan tvekan.

MVH / Jacob (skriver fran USA, darfor du saknar prickarna ;)

ol
70
olg
Svart Z3M coupè -99
Hej!

Varför skall ni sälja?????!
Oj, laste fel. Trodde du skulle kopa en bil. Ser nu att du ska salja din bil.

Jag tror du kan ligga runt 430-440'. Alltid svarare att salja en dyr bil privat, men du har en bra fargkombination och rikligt med utrustning. Som jag skrev tidigare sa kommer jag sjalv satta ut ett bra mycket hogre pris.

MVH / Jacob
Jacob:
Jag tyckte väl att ditt svar var lite konstigt... :)

Kan du ge en fingervisning om vad "ett bra mycket hogre pris" är?

/ Joakim

Länk
ufo: Jag kommer att satta min pa strax over 500'. Bilen har all utrustning, en unik farg och ar i toppskick. Svensksald och 1 agare. Tror inte det kommer att vara omojligt att bli av med den. Bilen kommer sta hos Paulssons Bil till forsaljning.

MVH / Jacob
Säg till när den går till försäljning... ;)

/ Joakim

Länk
ufo: I will! Intresserad?

MVH / Jacob
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Rätt pris är vad marknaden betalar, dvs samma som på mobile + ca 25000:- för att den är Svensksåld. BMW GBG har en SMG välutrustad på blocket för 390K, privat torde det skilja ca 30K.
Mullret: Finns manga som kan ge mer an 25' extra for en svensksald an en importerad.

MVH / Jacob
Sålde min M3(hösten 04) med liknande utrustning för ca:400K även den var Sv(02) det tar tid att sälja dyra sport bilar idag dessutom finns det ännu flera bilar ute nu än när jag sålde min inte bra...

Tror att många känner mera trygghet i en Sv och är villig att betala mer än 25K extra för det.

Jag tror att du har ett slut pris på din bil strax under 400K så är tyvärr marknaden just nu.

Om jag saknar min M3 varje dag:))
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Jacob_M3.

Helt rätt, men jag skrev ca. 25.000:- Beroende på bilens skick och köparens köpsugenhet kanske det kan diffa 20-35K, men inte mycket mer tror jag. Men markanden (hu) bestämmer, inte vi på forumet.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Jag har nu fått ett pris hos BMW.

380000 kr ger de för bilen.

Vad göra???
BMW-Jonas:

Då var mitt slutpris ganska bra:)) om du inte vill vänta på rätt köpare(tar tid) så kan det nog vara läge. Jag tror inte du får mera än 400K så om du får 5% lägre pris på Bmw så hade jag nog valt det.

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Starre//
Ja, du har kanske rätt och i detta fall är det inte mina pengar direkt heller utan kulor in till firman.

Olg//

Jag byter inte för jag är missnöjd utan vi behöver en Touring i hushållet. Har haft 2 underbara bilår med M3:an men allt har sin tid.

Mvh

Jonas
BMW-Jonas:

När det gäller M3or har jag bra koll:))

Låt firman ta smällen och se tillbaka på den underbara tiden du hade med M3:an som jag fast det var privat pengar.....

Du kanske kan göra en bra affär om du byter in den mot en E46T?
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Starre:
nja, det blir en E61 touring

Vad har du för Audi???
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Grattis till bra betalt. Det verkar som även E46 M3 droppar rejält i priserna numera. En koll på de olika siterna ger vid handen en prispress som verkar hålla i sig. Kanske de snart kommande semestrarna gör att vanligt folk håller i pengarna mer än vanligt?
Ett M3 E46 köp i augusti/september verkar ligga bra till när säsongen börjar avta.

M3/// Mullret
Mullret:

En M3:an med rätt utrustning/färg kommer inte att sjunka så mycket mera efter sommaren säg -30K om det inte går jätte långt dvs. Sen kommer det tyvärr alltid finnas M3 som ligger i pris otroligt lågt men då finns det oftast en eller flara andledningar till det.

BMW-Jonas:

Jag hade en 1,8TsQ-04
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
starre

minus 30.ooo räknar jag som mycket, bara genom vänta 2-3 månader. Många kör en säsong för sedan sälja. Ingen BMW har ökat i pris tyvärr, om man avser standardmodellerna. Med lägre pris ökar antal köpare, och man får väl hoppas att E46 inte går samma pris-öde tillmötes som E36, dvs de tidiga modellerna säljs för 15% av nyvärdet. Finns flera M3 SMG som kostar runt 300K på Mobile. Bilar i Sverige har blivit konsumtionsvaror precis som i övriga Europa, med värdetapp på 40-50% de första 2 åren.

M3/// Mullret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.