|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Nå'n som vet vart man hittar? Gärna burago metall modell. Ska ge till brorsan.. ;) / Månsson | |
|
Kolla tex Wentzells Hobby i Gallerian. Annars finns modellbilar hos BMW Solna. /Rickard |
|
BoZton Grodan |
Kanske någon har tips om roadster med? -Hmm .. undrar allt hur flink man är i modellbyggarfingrarna ... det va väl 15-17 år sen sist* // BoZton |
|
Rick: skall kolla med dom BoZton: Har en estorill blå på skrivbordet, men vill ha en coupé också. Var nog 20 år sedan man byggde..;) |
|
| Tänkte nog på 1:18 inte 1:24... | |
|
BMW har mängder av modeller i alla möjliga skalor så kolla med dem i första hand. Dock är det mesta beställningsvaror. BoZton Grodan: Vill du bygga själv så har Tamiya åtminstone en Z3 roadster i sin modellflora i skala 1:24 ( Länk ), har själv en sån ståendes i bokhyllan. Otroligt bra finish och passform på delarna, jag blev riktigt imponerad. Har även en dakargul M Roadster från Bburago i skala 1:18. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Ok Masten, tack! / Månsson |
|
|
här är mina gamla bilar: Länk Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Min lilla blå i skala 1:24 Länk //Hans |
|
|
Johan: Precis så'n jag vill ha. Var hittade du den? Har du sålt den i skala 1:1..? / Månsson |
|
| oj Johan: är det inte en Rieger läpp på den gröna E36an? visste inte att det fanns styling till cast modeller... | |
|
Johan: Var har du köpt dina modeller?? Är toksugen på att köpa.... Länk |
|
|
Månson: det finns på BMW i Solna. I både 1/16 och 1/24. 345 pix om jag minns rätt (för den mindre) |
|
| oj ja menade 1/24 och 1/46 | |
|
Tss.. A 1:1:an är såld. Mina kommer från olika delar av världen, mest tyskland, ebay då. Omlackade i BMW-org färg av mig. GTn är ombyggd o grejjer, allt egentillverkat. Bicolorinredning med matt grå färg som mocca/alcantara och en blankare maxicogrön till skinnet. Det e ett jevla pill, men coolt o ha de bilar man haft som modeller tycker jag. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Johan: Vad blir nästa BMW (utgår från det)? / Månsson |
|
|
BoZton: Dom hade Burago 1:18 m-roadster på Wentzels i Stockholm. Byggsats med målad metall kaross. 298:- /månsson |
|
| Finns det någon tillverkare av modeller med Z4 M Roadster som förebild? Har bara hittat vanliga Z4 samt Z4 M Coupé som modell. | |
|
Gå in på www.modellbilarna.se Har rätt stort sortiment. RearWheelDrive4Ever |
|
|
modellbilarna.se hade mycket höga priser. Notterade att dom säljer samma bilar som BMW. På vissa låg dom över 200 kr. dyrare än BMW handlarna. T.ex. 750 Li F01 kostade här 508 kr. På BMW kostar den strax under 300 kr. Går att göra massor med fynd på ebay.de. Inkl. frakt blir det oftast billigare än handlarna i Sverige. Länk Hittade dock inga Z4 M Roadster. |
|
|
Har en modell av Z4 Roadster! Skala 1:18 med öppn.bara dörrar, huv och baklucka, ställbara framhjul. Färg: silvermet. Den är till salu! Carter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.