|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Z3 cab: För en e36 måste det väl vara väldigt bra...dom väger väl rätt mycket orginal...? Skulle nog va skönt att slippa servon...den låter å läcker så den är bara irriterande.... Är det mycket bök att ta bort den? Föresten ja kommer nu ihåg att det finns en tråd om det... skall söka åt den... |
|
|
varför ta bort servon? 325mannen |
|
|
för att det blir en mer direkt kännsla i ratten (skönare enligt många) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Angående lättning:Riskakor o vatten 2 ggr per dag i 5 veckor gör oxå sitt till. Tag dextrosol vid race...... Ta bort bakre stötfångaren (o bygg en lättare spoiler i glasfiber om man vill att bilen ska va snygg), samma fram. Annat:motorcykelbatterie. Sätt aluminium plåt för dörrarna på insidan o ut med dörrinredningen. Ta bort gummilister vid motorrum o runt fördelare. mm mm Allvarligt talat.....många bäckar små, blir en väldig skillnad |
|
|
325mannen: som sagt för mer känsla i ratten + att man för väl kanske ut +1 häst på det :) Hayabusa: Tyvär kan ja inte banta mer då ja redan är smal som en pinne. Har Mtech vet inte vilken version men spoilers å kofångare sitter ihop.. Sitter det vanliga plåtkofångare bakom? Någon som vet? |
|
|
ehh de bara lavrivgt att ta bort servon har gjort de själv nyss vart bara jobbigt och ingen skillnad i maskinen vad jag märkte så jag satte tebax servo remen!!! har man servo så varför ta bort trimma i stället larvigt att ta bort servo för att få 1 hk hehe sen när man ska parkera lr så e man rätt glad att man har en servo de e jag nu ialafall... 325mannen |
|
|
325mannen---> dom flästa tar fortfarande inte bort servot för att käna HK eller vikt utan för att få en skönare känsla i ratten. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Om man skär bort golvet å lägger aluminium durkplåt istället. Kan man tjäna något på de? | |
|
Hej Njaa att ta bort golvet och ersätta det med alu plåt är nog inte ngn bra idé iom att det är en självbärande kaross den blir nog väldigt vek då,men du kan ju byta ut alla bultar på karossen mot bultar med låg insex skalle det kan nog göra ett halvt kilo. Mvh Christer www.volvobmw.com |
|
|
wonderboy: Hehe...jo de klart de kan man ju...tar nog rätt lång tid men de va ju en idé.... Någon som har något mer tips? Att hålborra verkar ju många göra....frågan är bara om det hinner göra skillnad å var man kan borra utan att förstöra...? |
|
| tjena. har en 318 87a som enligt modellguiden ska väga 1100 kg orginal borde väll gå o banta ganska lätt under 1000. tyvärr är det ju inte nån räcermotor i den men det går nog fixa det å... | |
|
Ska försöka hitta en sida där dom sålde framskärmar och hela instrumentpanele i kolfiber eller galsfiber även motorhuv och bakluckan. det lär ju lätta en hel del. återkommer så fort jag hittar sidan igen. no balls no baby! |
|
|
Andbilh98: Jupp, vi gör vårt bästa och tar lite i taget. El_malo_E30: Huv i glasfiber gör en hel del, vår väger ca 4-5 kg mot nästan 18 original tror jag! Snart är dessutom våra framskärmar klara, de väger ju inte lika mycket som huven, men det finns kilon att tjäna, ska även bredda lite. Formen för bakluckan är klar så det ska bli en glasfiber där också så småning om. Ett senare projekt blir att byta ut plåten mot glasfiber även vid bakskärmarna. Så vi har fortfarande inte kommit när så mycket i vikt som vi vill! /R |
|
|
z3cab: Det låter väldans skoj!.... Någon som vet hur mycket lättare framskärmarna blir om jag byter till glasfiber? Kan ju intyga att bilen blir mycket roligare när den tappar några kilon iallafall....det gör grymt stor skillnad.... El_malo_E30: Hittade en sida där dom sålde instrumentpanel i kolfiber....minns inte vad den hette men det kostade ca. 1500 euro..... inte billigt tyvär. |
|
|
Vår rejsbil väger in på 990 kilo med 10l soppa i tanken och utan förare. Dock med fullbur. Det är en 323i -86. Bara sätta igång och skrapa asfaltsmattor och vinkelslipa. Vi borde komma ner i under 1000 med förare (65-85 kilo) när vi är färdiga. |
|
|
e de nån som kan adressen till den där kolfibersidan .. typ Länk. lalalal.. har för mig ja såg den på denna tråden, men fan hittar den inte nu =(.. har dratt med en huv å baklucka te jobbet å tänkte göra mig en form i glasfiber å sen laborera lite själv =).. kan ju bli dyrt å misslyckas nåra gånger iofs, men har en granne som kan lite iaf.. heh.. nån som har erfarenheter? |
|
|
Ja har bara spacklat i glasfiber......vore kul å testa göra karossdelar.... Minns att det skall finnas kolfiber på nån länk i länkar här.....hmm.....f*n att minnet ska va så dåligt..... |
|
| Är det Länk Du menar | |
|
De va inte den ja tänkte på men den verkar väldigt bra... Hmm... Verkar inte vara allt för lätt att tillverka saker i kolfiber.. Någon som vet om det finns färdiga plattor av kolfiber att köpa? |
|
|
Var ett tag sen man va uppe nu.... Har flyttat å måsta skaffa modem :/ Tänkte höra om någon vet om plåten bakom ryggstödet är nödvändig? Kan man kanske kapa bort skiten å ersätta med fjäderbensstag? Min plåt var nämligen väldigt sönderkapad av någon tidigare ägare.. Någon som vet hur mycket en kryssekerfälg väger? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.