|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ganska många tusen dyrare också. Annars kanske en nya Porsche Cayman vore något. |
|
| Hmm, om man ändå är inne på busbilar och Honda så låter ju Honda S2000 ganska lockande, inte sant? | |
|
Humm... New Mini Cooper S Works - 2004 Gewicht 1240 kg 0 - 80 km/h 4,9 s 0 - 100 km/h 7,1 s 0 - 120 km/h 10,1 s 0 - 130 km/h 11,8 s 0 - 140 km/h 13,7 s 0 - 160 km/h 18,2 s Länk |
|
|
Det är ju FRAMHJULSTUGG!!!! du kommer att få tuppjuck på några dagar med den härliga understyrningen. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
typ r och S2000 är väldigt trevliga vagnar...och ska du köpa en busigare vagn, försök hitta en s2000! Dom flesta ägare är lyriska över sina vagnar och med öppet system så låter den helt otroligt bra;) Annars bit i det sura äpplet och köp en äldre vagn och köp en riktig sportbil dvs en Porsche 911 ;) /Pelle |
|
|
s2000 är riktigt fin, var otroligt sugen på en sån tills jag provade en och insåg att den var gjord för dvärgar å inte fullvuxna skandinaver på 1.90 ... men samma sak gäller ju iofs Z3 :( /Jonas |
|
|
Dragolito>>Honda är cola kvalle bilar som ger mycket körglädje förstår längtan efter en sådan då jag själv skulle vilja ha en tidig 90 talare eller sen 80 talare vanlig två dörrars 1.6i som busbil. mvh |
|
viobebe |
Drago: jebote:/ köp en 205 GTI, så kommer du garanterat bli nöjd, finns ingen bil som ger så mycket körglädje för så lite pengar, hittar du en BMW i den prisklassen som är lika rolig? då får du köpa den. Och jag kan garantera dig att att du kör i från det mesta inne i stan, rena go cart känslan punkt slut. Jag är inne på min åttende 205 GTI. |
| dragolito: inte illa menad men köp en trehjuling.( om du funderar på att bytta ner dig och lämna oss) :-) | |
Njuren |
Jag förstår dig drago! Innan ja köpte min slösexton hade jag en Golf3 GTI, den gick som fan och var mycket rolig att köra. Saknar den extremt mycket...jag hade noll utrustning i den vilket gjorde att den kändes som en riktig busbil.Golf VR6:an hade du verkligen njutit av, en riktig buse med sköööööönt ljud original...Tysk kvalite med! BMW - i nöd och lust? |
|
Porsche 968.... |
|
|
Jag skulle aldrig, aldrig, få för mig att byta bort en 525:a, så fin som din, mot en liten svettig bil, dessutom en japansk.. Inte en chans. Kom precis hem från en 70 mils tur och är väldigt nöjd med bilen, komforten och allt fungerar utmärkt. Dock så tänkte jag lite på hur skönt det hade vart att åka en nyare e39:a... Och sen nu det här, byta bort den mot en liten bil (som går okey) men ändå. Typ R ser ju ut som vilken liten bil som helst. Med massa plastdetaljer innuti som får en att må dåligt. Minns när jag fick provköra polarens Subaru Impreza WRX -02, såg riktigt fräck ut och gick väldigt bra, men känslan innuti var precis som min mammas Toyota corolla -97. Skaffa dej någonting vid sidan om.. En båge eller nått som går riktigt snabbt. För SÅ stor skillnad lär det ju knappast vara mellan din 525:a och riskokaren. |
|
|
Tack allihopa, men jag har bestämt mig det blir en S2000 så fort jag sålt min 525:a (om jag får den såld?). Ni får inte missförstå mig! BMW e BMW slutsnackat!! MEN när jag körde S2000 för någon vecka sen så fastna jag direkt :) Även om det är en japanare så går den som fan rent ut sagt, vilket drag, vilket ljud, väghållning jisses hur kul som helst!! Visst min 525:a är underbar på alla sätt och snygg, jag får ofta komplimanger om bilen av folk vid tex bensinmacken. Även med 18" sulor så är komforten suverän på 525:an. 90% av bilens körning har jag endast kört på motorvägen och min livssituation har ändrats nu till det bättre och behöver ingen stor långfärdsbil längre. Men jag måste pröva på nåt nytt nu och en s2000 hade suttit fint nu, med en japsdämpare på :) Full multimediautrusting och bling bling fälgar :) YESS så vill jag ha det! ungdomligt om ni förstår mig? När jag sen tröttnar på Hondan så byter jag tillbaks till BMW men jag måste få bara leka ut mig själv i 1-2 år, ha kepsen bak o fram o riktigt njuta av en bullrig, stötig bil vid 9000varv ;) Type R:en är också kul, men den ser ut lite sådär om ni förstår mig :( Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Ojsan! 2 japsdämpare ska den ha. BRRRÖÖÖÖÖÖÖLLLLLLLLLLLLLLLL 2:an BRRÖÖÖLLLLLLLLLLL 3:an WWWHHOOOOOOOOO 4:an WWHHHOOOOUUUUUUU osv osv *hehe* Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
| Drago: Golf GTI V? | |
Njuren |
Du gör rätt Drago,ibland måste man följa sitt hjärta och inte hjärnan!Annars kommer du alltid ha busbilen i bakhuvet. Hade jag följt hjärtat så hade jag levt på nudlar och vatten ;-) Graffes alternativ e ngt som jag en dag rattar,absolut! BMW - i nöd och lust? |
|
Köp en Subaru impreza istället, mycket roligare än hondan. 4-hjulsdriven, boxer motor, 240 hk är en väldigt bra kombination. Om jag nu skulle vara otrogen så skulle det nog bli en sån ett tag i alla fall. Går riktigt fint faktiskt, men känslan är ju plastig osv men det har du ju redan ställt in dej på. |
|
|
Dragolito; S2000 visst under sommaren men resten av året? MD's förslag om en Impreza är inte så fel då får du hitta en välskött o servad som bara den p.g.a slitdelar, en 205 GTI kanske men komforten o kvaliteten som du är van nu vid en 525 är himmel o jord gemfört med 205. Mitt förslag en Golf R32. |
|
|
Dragolito; med en Mugen race ECU samt ett ersätningsrör för katten och ett friflödes system...Du kommer att få en sådan sång ur maskinen så....;) Jag tror inte att du kommer att bli missnöjd över vagn valet. (men en s2000 är slöare både rakt fram och när det svänger än min gamla e28a;) ) /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.