AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.601

Jag vill ha en busbil :)

Sida 1 av 2
Något har hänt med mig :( Jag vill ha en Honda Civic Type R! fan va den bilen är rolig att köra..Äkta busbil o snabb!

Min snygga 525:a el Type R? Vad har hänt med mig?

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
hehe, påminner mig om förra sommaren när någon i en Honda Civic Type R ville rejsa me polaren i Uppsala... Finns fina sträckor där mellan rödljusen. Polarens bil (en Alpina C1 2.5) med 190hk drog stadigt ifrån hondan :) Man hörde hur killen i Hondan växlade frenetiskt, men Alpinan brölade bara på fint på 2an, 3an å sen i me 4an :-D

Va ska du me en sådann bil till Dragolito, som åker på stryk av en 19år gammal bil med 22000mil på mätaren? =)

Mvh Tobias
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Hyndan är kanske kul ett tag, men i längden vinner din trogna Bimmer garanterat!

/// Gunnar E.
hmmm jag har alltid haft stora bilar med lyx :) men det känns som om jag saknar nåt, har t.ex aldrig i mina unga år haft en kaxig bil :( nåt litet, snabb, stenhård kärra! jag vill va en kaxig "pojke" *hehe* men ni förstår saken...

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Varför inte köpa en E30 325iM vid sidan om?
jonasjonas: Den e gammal förfan ;)

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Små bilar är trånga, obekväma osv... jag är lite smått less på det :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Dragolito.kanske en Honda Integra?? snygg, snabb och finns inte så många av dem ute på vägarna.
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Honda Integra.... Köp en M3:a i stället så får du en bil som matchar Type R samt mycket snyggare och rätt märke.

Framför allt bakhjulsdriven!

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Dragolito:
E30 är faktiskt väldigt underhållande som just busbil. Ha kvar 525an för sköna vardagstransporter sen köper du en E30 318is eller 325 och börjar köra med Länk så ska du nog få det kul.:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Någon som har lite prestanda siffror på Type R:en?

typ 0-100 o 0-160 samt 0-200 o så?

mvh Daniel

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Spajjjs:
0 - 40 Km/h - 2,2 s
0 - 60 Km/h - 3,6 s
0 - 80 Km/h - 5 s
0 - 100 Km/h - 7 s
0 - 120 Km/h - 9,3 s
0 - 140 Km/h - 12,6 s
0 - 160 Km/h - 16 s
0 - 180 Km/h - 22,6 s
0 - 200 Km/h - 28,4 s
Källa: www.track-challenge.com

En kompis har en CTR -03 som han trimmat ganska duktigt, den går helt sjukt bra! Senaste tillskottet är visst nån liten dosa som gör att han kan plugga in sin laptop till bilens dator och bl.a. ladda in egna mappningar, läsa av en massa skojiga värden m.m. Ganska plastig inredning men körkänslan är kalas!

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Köp en M3 E30 eller E36 istället.

Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Om du vill ha en "liten kaxig bil med stor motor",
så föreslår jag att du väntar på BMW 130i...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Eller en Mini Cooper S JC Works?...(Cab!) :-)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Eller varför inte kräna de stora bilarna man har och bara köra 325:an. Helt komplett bil!! Lättkörd, rymlig, ganska billig, snabb, kul.... mm. mm.

Enda gången en E30 är fel är när man har familj eller behov av mycket utrymme. Annars alltid rätt! :)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
kräna=kränga
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Jag kan förstå dina önskemål men kan inte ge dig några råd.

Själv behöver jag inte välja, med en fru med lika stort bilintresse som en själv så ser man till att både ha kvar kakan och äta den.

Vi kompletterade vårt bilägande i våras med en Honda S2000 och den är så himla rolig. Sänkt och med motorn och den kortslagiga växellådan och bormsarna så är det som att köra gokart.

Type Ren är säkert väldigt kul också och visst är det roligt med små snabba bilar i början på sommaren. När hösten kommer känns det dock bra med något större och tryggare.

Att inte ha en BMW skulle ju dock innebära att anledningen att besöka autopower skulle minska vilket skulle kännas tråkigt.

Johan
Type-Ren är onekligen en förbaskat trevlig bil att köra!
Känns lite som en Go-kart/ motorcykel på 4 hjul. Men dock så är inredningen ganska plastig och ful, bilen bullrar som inihelvette och spårar som bara den.
Men å andra sidan är det en riktigt kvick rackare som bara älskar att bli piskad, men varvar man den inte som man ska så kan den ganska lätt bli omkörd av av andra betydligt söligare bilar..

Nu kan ja dock inte säga hur den känns i jämförelse med en m3a i den prisklassen, då jag aldrig kört en sådan, men köper du hondan så kan man ju vara ganska säker på att det kommer å va ett ganska så problemfritt bilägande.
bustorp
Dragolito:
Ta några djupa andetag så går det över. Om inte, ring en hjärnskrynklare.......:)

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Säger som Sani. Mino Cooper S med WORKS, går riktigt bra. Drar Hondan utan att blinka......=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.