AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.097

Malmö i ett nötskal?

Sida 2 av 2
Alla har upprörs av tjuvarna- med rätta!!
men sen gäller det att agera i enlighet med detta. Skulle hjälpa en bekant med att hitta 4 17"hjul till hans bil. Helst lätt begagnade och "bra" pris.
Kollade runt på blocket under minst en veckas tid. Ringde på en del annonser. Då frågan ställds om ålder och kvitto blir man betraktad som utsänd från ordningsmakten eller liknande.
En otrolig massa annonser med ibland häpnadsväckande låga priser. Visst, en del säljer sina nästan nya hjul till förmån för ännu maffigare saker, men ändå måste stöldgodset omsättas någonstans..
När det är riktigt fräscha grejer med lågt pris kan annonsen vara borta på en dag..
Tipsade min bekant om de snygga originalhjulen som bara rullat några hundra mil. Nyskick och med bra pris.
Slutade med att vännen köpte dem och fick dem levererade med bussgods.
Jag frågade om kvitto och det skulle finnas. Dock hade de inte följt med leveransen, men hjulen var i mkt gott skick...
Och min vän är nöjd.
Hoppas bara att det inte var någon som just blivit bestulna på dem..

Ja man får agera som man själv vill bli behandland, känner man oro inför ett fälg köp så ska man avböja enligt min mening. Men känns det rätt med kvitton osv, så ska man slå till. Det där är upp till varje människa. Det kommer alltid finns dom som vet att det finns risk för att dom är stulna men köper ändå för att det är ett bra pris.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Trist, och en uppsättning låsmuttrar hjälper ju inte heller - minst två behövs, men även för dessa finns specialverktyg...
Brist på respekt är #1 "orsaken" (=Förutsättningen) till dessa stölder!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag har hört att dom tar en hylsa o bankar rakt på låsbulten så den fastnar o sen lossar dom den ...om ni förstår hehe

jag ska iaf ordna så jag har 5 låsbultar på varje hjul till mina 17 tummare
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
INTERA säljer special fälglås som ska vara dom bästa kostar 1000kr och special tillverkas för fälgen Länk

-Never feel sorry for yourself.-
Ibland är man glad att man bor i piteå låser sällan bilen på nätterna ibland glöms även nycklarna i tändningen.

Husnycklarna sitter alltid i dörren annars skulle jag glömma dom på morgonen. Tur det finns nån anledning att bo här uppe.

mh
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Piteå låter ju bra. Synd bara att det är så långt till jobbet...

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Svin e va de är, små nöffande svin. Blev själv av med mina 18 tummare i vintras, bände upp hela garageporten av GROVT stålnät med ram. Jag blir så S#tans trött !
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Navkaplsar och 15 tummare! Där har ni lösningen. Tyvärr sä är det så i sosseland där det inte finns poliser och där de få stackare som finns inte har tid.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.