|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad är det för fel på folk som inte kan skilja på mitt och ditt? Länk Jag har sökt ägaren till bilen men inte fått tag på honom. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk | |
|
Är nog likadant i de flesta stora städer... Visst, man e ju lite mossig här på "vichan", men man får åtminstonde ha sina prylar i fred... Sjöberg |
|
| Gäller tyvärr ej enbart Malmö :( | |
| De där två domkrafterna lär ju vara mer värda än vad de får för fälgarna hos pundarhälarna!! IDIOTER i dubbel bemärkelse!! | |
|
Motsvarande domkrafter kostar 149:-/st på jula och 139:-/st på biltema så jag hoppas att man får mer än 278:- - 298:- för fyra stycken stödbegärliga fälgar. Så jag tycker faktiskt att IDIOTERNA är kanska smarta. Utan att nu stödja deras verksamhet. Tycker själv att det är fördjävligt men som sagt det finns verktyg som är billiga och funktionsdugliga speciellt om man bara ska använda dessa 1 gång. Mvh Jimmy Carlsson |
|
| Ganska onödigt inlägg Jimmy! | |
|
Såg den bilen igår... tragiskt. Bilen står på föreningsgatan i malmö och för er som inte känner till malmö, så är det en av stans mest trafikerade gator/vägar. Det jag inte förstår är hur de kan ha hunnit lyfta bilen och sno fälgarna utan att ngn ska ha sett det. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Såg en E60 för någon vecka sedan som råkat ut för samma sak. Stod parkerad (uppallad) längs Valhallavägen på Östermalm i Sthlm. Där är det dock tämligen dött på nätterna i Östermalstrakten så skurkarna kan nog jobba rätt så ostört... Är rätt nöjd att jag kvällstid har båda bilarna inlåsta och dagtid står parkerad innanför staketet på ett skyddsområde. |
|
|
Mugge: inget larm och avsaknad av låsbultar är nog svaret. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Mugge: kanske många som sett det men inte gjort något åt det? ofta som de finns vittnen till massa annat..men dom går bara förbi som om inget hänt.. typiskt Sverige kanske? // Daniel |
|
|
Väldigt tråkigt att sådant händer.... hur kan polis / vägverket bara låte bilen stå så... den är ju farlig... tänk om en unge blir nyfiken och går för att titta närmare på bilen... råkar peta på domkraften och vipps så har vi en ny situation.... __ ///M som i Mugge. |
|
|
Precis min tanke, så jag ringde Polisen och dom kunde inte bry sig mindre. Deras förklaring var "så brukar det se ut när fälgarna har blivit stulna, ägaren får lösa det själv". Jag blev rätt förvånad och sa "tänk om ett litet barn förolyckas nu när bilen står så illa?" svaret blev "det har inte hänt tidigare så det händer nog inte nu heller". Sen sa hon "du kan ju försöka få tag på ägaren" Då nämnde jag att jag hade gjort det dom senaste timmarna med bilfax, eniro osv men att det inte var så enkelt. Svaret blev "vi kan tyvärr inte göra något åt detta". Lysande :\ // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Ring Sydsvenskan/KvP och berätta om polisens agerande! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag la tid på detta så det räckte igår tycker jag :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| min farsa blev av med sina 17 fälgar på disel audin förra månaden, och detta hände i göteborg och de svinen hade lämnat bilen på asfalten bara .. mkt skador under ska jag säga .. den är ff på verkstad .. konstigt nog att man måste ha garage för att behå¨lla bilen för sig själv.. | |
| Ett sätt att försvåra för tjuvarna är att ha låsbara hjulbultar. Tyvärr levererades inte min E46 med sådana när jag köpte den. Min förra bil (E30) leverades med låsbara hjulbultar. Jag vet inte hur det är med E90. | |
|
Var tusan är tyngdpunkten på bilen? Hitre domkraften verkar ju vara vid främre lyftpunkten och den på andra sidan eventuellt också vid främre lyftpunkten. Jag tycker det ser konstigt ut att bilen står lutad mot fronten känns som att den borde väga över bakåt, eller? Johan |
|
|
Jörgen_L: konstigt att din E46 inte leverarades med låsbara bultar. Min E46 gjorde det. Beijnoff: Dålig viktfördelning, tung 6a i fronten kanske? :) |
|
| fy fan!!!!!vad surt för han som äger bilen!!!o Polisen är inte mycket till hjälp !!!inte ens på telefonen!!! MVH | |
|
Kristoffer T: Ja ditt inlägg var ju verkligen informativt......... |
|
|
På birjarlsgatan stog en Sliver touring E46 utan fälgar, uppallade på 2 st plåt fälgar. dom stod på sidokjolarna som började ge vika! Skilj på MITT & DITT för F*N!!! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.