AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.364

Sälja e32?

Sida 1 av 2
Ik
223
Ika
525i -88
vad gör man bäst i om man har renoverat sin bil så plånboken har blödit och alldeles nyss lagt åtskilliga tusenlappar på nya prestandadäck.

Sälja bil utan fälgar och däck billigt och gå back som fan där men få tillbaka slanten på att sälja fälgarna separat.
Eller:
Sälja bilen med fälgar och däck och hoppas på att nån förstår värdet i en renoverad bil?

Min kärra Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Förmodligen blir det svårsålt alla gånger.
Har du ändå bestämt dig för att skiljas från bilen så tycker jag du skall sälja den komplett med däck och fälgar och allt, och satsa på att göra en mycket tydlig och seriös annons med många bilder som tydligt framhåller bilens fina skick.
Sätt gärna ett högt pris för att avskräcka oseriösa snackare och låt den seriöse spekulanten pruta till en nivå som ni båda är nöjda med.
Ett annat alteranativ nu när markanden är så skev är kanske att att behålla bilen och ställa av den i något avskiljt garage och ta fram den om några år, när folk äntligen börjar inse vad det egentligen är, och förhoppningsvis även priserna börjar stiga så smått.
I alla fall ser bilen på bilden i din länk väldigt fin ut, och väl värd att bevara, så skänk inte bort den till någon klant som bara förstör den.

BMW CS #5139
Visa användare
12
Genesis
750iAL-89 Pärlan
535ia-90 I delar
Hej Ika undrar bara vart du köpt dina bakljus såg att dom hade vita blinkers??
Förövrigt håller jag med J.L behåll henne.......Pierre
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Håller med, sälj inte! Med största säkerhet kommer ingen vilja betala vad bilen är värd...

Mvh
Ik
223
Ika
525i -88
Men jag klarar inte av att köra samma bil i två år även om den är kanske den trivsammaste bil jag har ägt. Håller på att göra mig av med alla mina bilar för andra projekt. Blir den svårsåld och inte kommer upp en rimlig penning så kommer den sanolikt behållas i garage för värdeökning eller arvegods inom familjen. Inte många e32 som håller skicket som min. Knappt nåt på bilen som inte är från 04 eller 05. Det skulle vara karossen då. Tack för svaren iaf.

Min kärra Länk
Ik
223
Ika
525i -88
Och dom vita bakljusen har jag gjort själv med glas från Länk . Lite pill men helt klart värt det. Ser mkt nyare ut.

Min kärra Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ika:

Vad har Din vagn för utrustning, och vad begär Du?

/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Ik
223
Ika
525i -88
Har ingen koll på vad som är utrustning och vad som är standard. Tyvärr inget skinn. Kommer nog annonseras för 30 sen får man väl se vad som sker. Har lagt ner kring 30k under 1½år på den.

Min kärra Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Ika: Tycker absolut att du skall behålla den, en E32 är och kommer alltid vara en speciell bil, det är något unikt över den bilen. Sen så är din bil i ett kanonskick och ser mkt snygg ut med Alpina fälgar och den tidlösa blåa designen och bakljusen.
Sen så är nöjet och känslan att ha renoverat sin ögonsten stor och så ångrar man sig säkert när man skänkt bort den...
Så gör dig och bilen en tjänst - behåll den
Ta av fälgarna. Du får nästan lika mycket för fälgarna som resten av bilen tyvär. E32 är ju inte det lättsåldaste som finns tyvär.
Har du tur å träffar på rätt köpare kommer han även att veta vad dina fälgar är värda.
Är allt problem att få igen pengarna på en bil som man kostat på.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Synd att sälja den. Mer stilren E32 får man leta länge efter!
Va snygg den va! Sälj inte!!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Ik
223
Ika
525i -88
Pengar grabbar. Måste ha en ny "donna" at sköta om. Men visst kommer jag sakna "henne"..;)

Min kärra Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ika:

30K???? Nej, Du skall ha betydligt bättre betalt, om Du nu skall sälja! Jag sålde ju min 22.000-milade 92:a för 47.500:- utan ett enda tjafs! (nu var den iofs. M-testad med rena papper o hade skinn...)

Om bilen är perfekt i skicket, med fungerande klima, mm, mm, samt i princip rostfri, så FÅR man bra betalt. Har Du full dokumentation sedan ny? (är viktigt)

Är bilen rikligt utrustad, förutom skinn då, så borde Du få ut 37-40K för den!

RIKTIGT bra E32:or växer inte på trän, direkt... Och Din vagn är ju så "rätt" utseende mässigt! Riktigt jäkla snygg :-) Kanske kan kompensera för avsaknaden av skinnklädsel...

/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
På tal om skick, såg en E32 735 idag i Johanneberg (GBG), helt sönderrostad och med en list som fattades på förardörren.
Såg skrotfärdig ut, så därför är det viktigt att man sina E32:or i ett bra skick...
37-40??..för en en 87:ans 735:a??
låter väldigt saftigt tycker jag då.......
Ik
223
Ika
525i -88
Såna fantasisummor har jag inte tid att vänta på. Ja dokumentation har jag två fulla pärmar av. Och rost vet inte min bil vad det är....;)

Min kärra Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Infinity_74:

Det spelar ingen som helst roll, vilken årsmodell det är! SKICKET avgör! De är ju i princip SAMMA vagnar, 1987-1994!

Varje BMW bör behålla sitt värde, och så givetvis, sin suveränitet...

/KRAFTWERK

BMW - Das Steht Dir Gut!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ika:

Man KAN faktiskt få bra betalt! Rätt annonserat, så säljer Du snart bilen!

Hur länge kan Du vänta? 37K för Din bil är DEFINITIVT ingen fantasi, om den nu verkligen ÄR bra!

/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag håller med kraftwerk.
En 735 är ju i stort sett likadan mellan 87 till 92 så skicket avgör priset helt och hållet tycker jag.
Visst dom flesta är ju mycket billigare, men å andra sidan är dom flesta ganska risiga också.

BMW CS #5139
Med risk för att bli utmobbad så föreslår jag en imontering av skinn.

Dräller ju av skinnklädsel till e32 för ett par tusen har du en mkt attraktivare bil då du tänkt sälja den.

Letar grått skinn till min e34 hittar bara svart och ett hav av skinn till e32 (känns det som).

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.