|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Har letat efter gps till bilen och det verkar som valet hamnar på Mio 269. Är det någon som har erfarenhet eller synpunkter på denna? Tycker ni att det finns något bättre i 5-6 tusen klassen och isåfall varför? Mvh Maco | |
| Har du köpt den? Är den bra att fästa på instrumentpanelen? Hur är den annars? | |
|
Jag har oxå spanat på den är det nån som testat. Mvh/Micke |
|
|
I Automotor och sport blev den bäst i test: Länk |
|
|
Har nu kört några korta svängar med Mio 269 och är helnöjd än så länge,blir en tur neråt Italy snart då får den visa vad den går för. Mvh/Micke |
|
|
Var köpte du den? Jag har letat på ONOFF i Luleå och dom har ingen i lager samt på Teknikmagasinet. Vad kostade den? Vad innebär kortare svängar? Hur fäster du den? Mvh Tom |
|
|
Köpte på nätet Länk Kan säga att tillbehörskittet är imponerande. Mvh/Micke |
|
|
Är det (en variant av)Navigons programvara i den Mio 269? Länk Jag kör version 5 av det nu parallellt med TomTom 5 i min iPAQ och är nog nästan inne på Navigon 5, mycket tack vare skarpare kartor, känns det som iaf.. Hur "säkert" är det med hårddisk i en sån apparat i bil? det skakar ju en del... Verkar vara en vettig produkt till ett skapligt pris. För mig känns det dock lite "smalt" med en burk som enbart navigerar. Jag vill kunna göra annat också med den (kalender, musik, i-net osv) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Det går att köra Mp3 i den.. | |
|
Va jag tror så är HD vätskeupphängd lika som i maxtors externa diskar så de är nog inga prob.Sen är det perfekt att mina länder ryms utan massa tjafs med kortbyten.Sen att den är lätt o flytta mellan tex husbil,bil,båt gör ju inte saken sämre.Musik går o lagra på 0,5 mb. Mvh/Micke |
|
|
Går även att synka med outlook,har dock inte testat än. Mvh/Micke |
|
|
trucker: OK, det låter ju som en trolig och bra lösning. Den klarar visserligen mp3, men mina behov sträcker sig till lite annat. Därför köpte jag iPAQ. Kan man byta navi-programmet till valfritt, eller är man låst? Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Nu är man hemma i blöta svedala igen efter en ordentlig sväng i Europa.Mio har fungerat bra:) nån gång har den hängt sig o krävt omstart,+ att i cortina så fick externa antennen kopplas in några mil.Detta pga att den endast hittade 3sat med den inbyggda ant,tror att berg skuggade. Men en annan sak är väl mkt märkligt,jag har aldrig sett så få gamla (före -90)bmw i tyskland som på denna resa,nån e30,+ några e32or, handfull e34or ,1st e23 mattsvart ,mittemot bmw werke i Regensburg.O noll zero nada 02a så långt ögat nådde.Nä då har Italybona lite mer kärleksfullt förhållande till klenoder för där avnjöts det frisk i tex gamla Alfor. Mvh/Micke |
|
Ragemannen |
den har kanon har haft min runt pret nu och kört i norra Sverige och Norge och det har funkat kanon. Se till att uppdatera kartorna från deras sida bara. |
|
Har haft min "mio 269" nu i två veckor och den fungerar "superbt" kan varmt rekommendera denna!! |
|
Xicaxo |
har en polare som köpte en sån.. han använde den i 1 månad sen lämna han tillbax skiten.. den e säkert bra i d stora hela, men den hittar inte vissa små byar/städer.. som tex ljungbyhed jag köpte en Blaupunkt TravelPilot E2 Navigator istället.. den tar mp3 och har suveränt bra ljud inställnings egenskaper.. är super nöjd med den.. har dock några små problem med installationen då jag inte vet var jag ska koppla in den på backljusen och hastighetsgivaren .. annars e den kanon :) hade kostat 12000:- ny.. köpte den för 3500 + frakt.. och möjligen installation av dessa två grejer.. men d e det helt klart värt.. nackdelen e väl att man inte ser karta framför sig.. men den e klart prisvärd enligt min mening. Mvh |
|
märkligt, testade den "byn" funkar klockrent..... Rättstavat ;) |
|
|
Samma här tog inte många sekunder,oftast när man får höra att en pryl är skit så är det enbart handhavandefel.Och nog sjutton har jag lite större krav på min gps än att hitta till ljungbyhed.Min mio tog oss till ett flertal ställen på våran europatripp som jag skulle irrat runt ett bra tag efter. mvh/Micke |
|
|
Hittar inte en "GPS-maskin" till Ljungbyhed (som f.ö. säkert skulle kunna ligga som POI p.g.a. flyget) så kan det väl ändå inte vara annat än handhavandefel. Jag har iaf ännu inte råkat ut för att min inte hittat rätt annat än i ett fall, men det är klart användarrelaterat. "Wadköping".... hitta dit om ni kan ;) F.ö. så saknar jag möjligheten att se namn på t.ex. sjöar, precis som i pappers-navin... fast det kan ju vara användarrelaterat också ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Har idag gjort en upgrade på min mio med tele atlas v2.0.Helt klart bättre på alla punkter men funderar på varför vägen envisas att vara röd.I föregående vers så blev bakomvarande röd o sträckan framför bilen grön.Sen en till fundering om TMC måste man ha ett kort i då för att få in FM bandet? Mvh/Micke |
|
|
Även jag har en Mio 269 GPS Hittils har den fungerat mycket bra. Jag har använt den i Sverige, Tyskland, Österrike, Italien och tillbaka. Min uppgradering till V2 är skickad igår, så jag har inte hunnit uppgradera. Fördelarna är många. Komplett utrustning, bra kartmaterial. ganska intelligent, snabb att beräkna ny rutt om man missar avtagsväg. Nackdelar är dåligt batteri och att den inte är regnskyddad (jag kör även hoj). Ibland har den en tendens att låsa sig. efter omstart funkar den fint igen. Framför allt timing av rösten är kanonbra. Jag är mycket nöjd och skulle rekommendera den till alla som behöver en GPS med Europa kartor. Jag köpte min via nätet på tbh mobil, men även Dustin säljer dem. 4 av 5 M-märken //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.