|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har börjat forska i Alpina detaljer till min 325:a. Och nu börjar funderingarna ploppa upp. Tänkte att jag vänder mig hit till kunnigt folk. Varför har Alpinor BMW loggan på huven och bakluckan??? Tänkte slänga på Alpina styling på min 325:a. Är det någon som vet vad det är som måste bytas ut för att det ska se ut som en Alpina? T.ex. Emblem,stötfångare fram och dyligt? | |
|
Det är en övernskommelse mellan BMW och Alpina. I tyskland t.ex. har de "folk" som är ute på autobahn och liknande och ser till att ingen har Alpina märken på sina Alpinor i och med att Alpina inte gjort märkena och att de inte "får" sitta på bilarna. MVH Micke |
|
|
Bara utvändigt? Front, Fälgar,Dekaler på bakluckan dvs ALPINA på vänster sida och sedan vilken modell du vill kopiera tex B3 B6 B8 på höger sida och dekalerna längs sidorna. Men ska du fixa insidan med så blir det ju mer,framstolar,baksäte,dörrsidor,ratt,vxlknopp,instrumenthus ink mätare.mattor Men gå in och kolla på Länk Men ett tips är att du håller dig till front och fälgar annars blir det lätt pinsamt :-) //Morgan Alpina cs Länk |
|
|
Men om jag sätter på ett Alpina märke,vad betyder det? Att jag inte får köra i tyskland eller :)? Tänkte inte göra så stor omvandling invändigt. Bara rattemblem och växelspaksknopp plus Alpina skylten över handsfacket. Finns det olika Alpina emblem på vänster sida av bakluckan? Eller ser alla lika ut? |
|
|
Alpina plaketten kan du inte köpa om du inte äger en Alpina Vad det gäller Alpina emblemet på vänster sida så tror jag att det är olika på olika modeller (lite osäker på den punkten) //Morgan Alpina cs Länk |
|
|
Rättelse Du får ha Alpina märken på bilen .Men dom runda Orginal BMW märken på huv och baklucka får ej bytas ut mot Pirat Alpinamärken som finns att köpa på nätet Mvh Micke |
|
|
zputnic: Är det inte så att Alpina själva inte får montera märket? Jag har väldigt svårt att tro att dom kan göra något åt att man monterar ett annat märke på sin bil som privatperson oavsett om det står Bmw eller alpina eller volvo(hemska tanke) Jag har själv dom runda Alpina märkena fram och bak,men utan emblem //Morgan Alpina cs Länk |
|
|
Är detta gällande resa genom tyskland som jag ska passa mig då eller? För det är ju min bil,och de kan väl inte säga något om min bil som jag äger heller? Gällande skylten över handsfacket så har jag faktiskt fått tag på en,tro det eller ej :) Ska nog forska vidare det där gällande Alpina loggan på vänster sidan... Hittade en bra pdf fil "teilekatalogen". Är det någon som vet vart ifrån man beställer delar i den? |
|
bmw alpina b3 |
skit snack tog bort bmw emblem o har alpina m,vh |
|
Gå in på alpina club schweden och kolla i forumet under köpa delar i tyskland... //Morgan Alpina cs Länk |
|
| Gärna någon firma som kan skicka delarna till mig...någon som vet? | |
|
Läs det A.G har skrivit på denna länkLänk //Morgan Alpina cs Länk |
|
|
"Det är en övernskommelse mellan BMW och Alpina. I tyskland t.ex. har de "folk" som är ute på autobahn och liknande och ser till att ingen har Alpina märken på sina Alpinor i och med att Alpina inte gjort märkena och att de inte "får" sitta på bilarna." Skojar du eller? Som privatperson måste man väl få sätta på vilka märken man vill. Vad skulle dessa "logo-poliser" göra åt saken? |
|
|
Överrenskommelsen gäller bara Alpina, alltså Alpina får ej montera dit runda Alpina emblem på huv och baklucka. En privatperson får göra precis vad han vill. Vad gällande logopoliser har jag ingen aning om vad de är för några, har aldrig hört det förut. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
| Detta låter mera rimligt. | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Vore det inte bättre att sälja din 325:a och köpa en äkta Alpina och vårda den ömt? mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| Det finns inga lagar eller regler som säger att man inte får klistra vad för märken man vill på sin bil, såvida de inte bryter mot några lagar såsom "hets mot folkgrupp" m.m. Mig veterligt finns det ingen lag om "hets mot biltillverkare"... Inte ens i tyskland... | |
|
Är d något som borde va förbjudet så borde d väll va att sätta på Alpina emblem på en vanlig Bmw. Snacka om falsk marknadsföring. Mvh Mattias Länk |
|
bmw alpina b3 |
hehehe bra ,mattias inte ska man ha alpina emblem på vanlig bmw herregud mvh du vem gjorde på din bil solfilmen är intresserad (var det din kompis ) kan du inte fråga vad han ska ha för det mvh |
|
Man får inte stripa om sin bil så den ser ut som en polisbil glöm ej det MOA-power |
|
|
Mirco// Ska kolla upp d. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.