AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.786

Jag har beslutsångest angående motorolja, behöver råd och hjälp

Sida 3 av 3
STi
Men den är ju ändå väldigt tjock när den är kall. När du stängt av motorn behöver ju inte oljan vara kvar. Är oljan tunn när den är kall kommer den ju fram mycket fortare... Är vad jag har hört... När ska du byta då?
STi
Har nu bytt olja till Helix Ultra 5w40 och är mycket nöjd...
ställde ventilerna samtidigt. Känns som om bilen är mycket piggare efter oljebytet och ventilspelet. Kan detta vara möjligt eller är det bara som jag inbillar mig?
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
STI.. Funkar de bra fortfarande? blev den tystare? jag har inte heller nån aning vilken olja jag ska ska köpa.. min låter mycket och jag kör på nån Valvoline maxlife Länk som jag inte är nöjd med. Kände nästan hur motorn tappade ork med den oljan.. känns som man kör på sirap. Ska man prova på Helix Ultra som du gjorde då kanske ? var inne på castrol rs 0w50 eller nått :)
STi
Jo det funkar kanon, fortfarande. Oljan är fortfarande lika fin i färgen som när den slogs i och har rullat ca 70mil. Är mycket nöjd med olje bytet. Bilen känns piggare och motorn känns som om den mår bättre. Är tystare än innan... Men kan inte säga om det är oljan eller om det är ventilinställningen. Är säkert både och...
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Oki låter fint de.. måste byta olja o ställa ventilerna ganska snart då =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.