|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sebbiis: Jag tippar pa att nya M3 kommer att borja levereras i slutet av 2006. MVH / Jacob |
|
|
Säger som Olof, håller inte med helt med vad som skrivs här i tråden men det är lönlöst att diskutera vidare eftersom alla har olika åsikter, så enkelt är det. :) Ufo: Stämmer det, Riktigt kul bil, tog en lång tur igår med den:) Både 325an, ISen och Roadstern ska upp i galleriet så fort jag får tid till det... Vore skönt med en funktion där man kan lägga upp bilarna själv i galleriet. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Njuren |
aldrig buskörd? Va ska man me en M3 till isf BMW - i nöd och lust? |
|
CG Klart det finns M3 E36 som kostar 200+ men det är nog undantaget Baserar min pris-känsla/uppfattning på vad de flesta tappar i värde, inkl 355GTB, BMW M-series, och andra prestandabilar. Den M3 SMG som BMW har till salu har´varit annonserad länge och prissänkt till 390K. Skall man handla privat, ej svenksåld och utan någon garanti så tror jag motsvarande bil är 30-40K billigare. |
|
| Vad gäller vinterkörd eller inte så vill jag inflika att man får inte så värst mycket extra betalt för att man har ställt av sin bil på vintern. Man förlorar en MASSA pengar på något som inte används. En ren kapitalförstörning således. 9000mil är inte "långmil" på en 02 helt klart. Som "entusiastfordon" om låt säga 10-15 år så lär man få extra betalt för "låga mil" och "ej vinterkörd". Fast det är då det ... ;) | |
|
PowerMac: Man kanske inte far ut mer, men det ar ofta lattare att salja en M3 som inte ar vinterkord. MVH / Jacob (Skriver fran USA, darav texten) |
|
|
Jacob_M3: Tror faktsikt att det skiljer sig från E30,e36,e46 där e46 har mindre betydelse om den var vinter körd eller inte om man jämför resp modell. Trots allt har det skett ganska mycket gällande rost skydd,kör möjlighet i form av olika anti spin system etc. |
|
|
9000 mil långmil....inte konstigt att det är så popurlärt att manipulera mätarställningen med den attityden. |
|
|
9000mil är inte långt, för hur långt klarar en M3 E46 utan stora reparationer? 90000mil?, Lågmilare är tråkigt, dom vågar man inte använda, jag köper gärna en fin långmilare, säg 26000mil på en M5 E39, i stället för en med 8000mil för åtskilliga tusenlappar mer. Vinterkörning däremot, är mycket skadligt i detta land, det klarar inte många bilar utan betydande skador. "med det menar jag att för att få bilen i kontinentalt skick krävs en investering på tiotusentalskronor" Saltet förstör! För min del skulle jag inte ens titta på en M3 E46 som rullat Svenskvinter, då är det fel ägare som ägt bilen, för min del spelar det inte någon roll, att man inte får speciellt mycket mer betalt för en bil som är avställd på vintern, det ligger på en högre nivå, jag mår fysiskt dåligt att göra något sådant, så pass att min sämre 540i E34 kommer att slippa vintern som kommer, precis som den finare alltid har gjort, får bli en 535i-90 i stället, helst risig, så det inte gör något att använda den. Mvh Stephan Ps Nej jag ser inte på dom flesta bilar som transportmedel, men det har ni väl redan listat ut?!, dock finns det några bilmodeller som passar bättre att köra slut på, men dit hör inte M3 E46. |
|
|
Stephan735i: Moa var jag fel ägare till min M3:)) trots tvätt varje dag under bilen de dagarna bilen kördes under en vinter hmmmm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.