|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Det första intrycket som är bestående bakom ratten är den att, Extra allt verkligen har blivit Extra mycket allt. Det är för plottrigt för avancerat och för tekniskt precist. Bilen går som ett skott på motorvägen och formligen vrålar av glädje då man gasar. Lättkörd och stabil som få. Bilen jag körde är utrustad med dynamic drive EDC 3 samt 20" Individualfälgar på Michelin Primacydäck. 1.25l/ mil blandad körning. Nya 5.0l motorn är en åärla i sig. Eller vad säger ni starre och janne? | |
|
"för tekniskt precist"? Va? Teknisk precision är väl bra? Och motorn är på 4,8 liter, och inte så ny, har funnits i både X5 4,8iS och innan dess i Alpina B10 V8S. Verkar vara en underbar bil, hoppas man får möjlighet att prova nästa vecka. Mvh Drygare än Meguiars 40 :-D |
|
|
Det är tydligt att det är inte för inte tyskland har 6 miljoner för många diplom ing i förhållande till sin folkmängd om vi säger så:) Motorn är en pärla ingen tvekan. Mvh Dryg som en kubik finsk spillolja |
|
| Jahaja, en del spenderar kvällen med att kolla, på melodifestivalen andra med att kolla på Star Wars 3, sedan finns det en liten liten lycklig skara som är ute och åker 750i... | |
|
Ja den var en trevlig bil tur man fick uppleva dock är även jag lite fundersam till bilen. Preci som Asken säger så är det svårt att få grepp hur stor bilen och vart man har den. Instrumentpanelen är lika avanserad som ett Jas med femtielva olika knappar som inte känns gedigna. Den plastiga träpanelen känns uråldrig specillt den som satt vid bak dorran(bakfönstret)vad nu den gjorde där fattar jag inte?? Vid en fullgaskörning från noll till +180 edc sport inkopplad så känns det helt odramatsikt bilen går som på räls allt flyter fram ungefär som ett ånglok. Detta gjordes naturligtviss efter att herr Ask hade ställt in sjutiofemolika knappar på bilen för att få den rätta känslan:)) Det som känndes väldigt rätt är innedörren mycket soft,ordentligt perfekt passform,snygg. Testade även baksätet man sitter som en gud skulle utan problem åka x-antal hundra mil utan problem gärna då i bilens hemland. Detta är helt klart en bil för Tyska vägar skulle inte vilja köra den i stockholms innestad alldeles för stor vid en parkering med PDC(fram+bak)skulle det lång tid att hitta en lämplig plats. Om jag var i behov av stor bil skulle mitt val av bil inte bli Bmw utan ett annat tyskt märke, som jag oxså har provkört men det är en anna historia:)) |
|
|
Gillar verkligen stolarna och ratten tror det är få bilar man kan sitta så bekvämt i. Motorn känns väldigt pigg och växellådan växlar helt fantastiskt mjukt. Tyckte den var lite jobbig att köra iväg från stillastående med dock, så himla känslig på gasen lätt att den rycker iväg men man vänjer sig nog. Sen har man lite svårt att ta instrumenteringen tex. växelspaken och som Starre säger med träpanelerna. Länk |
|
|
Tack för provturen, Asken. Jag har alltid gillat E65, känns inte svår att leva med på något sätt. Visst kan man ha synpunkter på vissa detaljer rent utseendemässigt, men det kan man med det mesta. Det känns hur som helst onekligen en smula gammaldags att sätta sig i en bil med utrymmeskrävande mittkonsolmonterad handkrycka och växelspak/väljare efter att ha vant sig med E65. Angående motor/låda är det bara att instämma med ovanstående talare. Klanderfritt. Det här bilens utförande var det heller inget fel på, Titangrått med chromeline och 20" krysseker skulle man kunna beställt själv, om förutsättningarna funnits. Nu är jag väl en 900tkr kort sisådär, men om en 7 år så... Mvh /Janne |
|
V12 LeMans |
Ja , Kalle , du måste prova den . Körde själv den i torsdags . Den skulle man kört med på semester till kontinenten med , vilken bil , och "lagom" plats i förarsätet för en person med en å nittio i strumplästen . Gillade faktiskt den bättre än 535d med M-chassi . Men man ska kanske inte jämföra dessa ,så olika vagnar . Jan Söderman : gillade också färgen och fälgarna på den (BMWonTour-bilen). |
| Min inbjudan till BMW on tour trillade ner i posten idag :D yeeeehaaaaa 750 here i come ;) | |
|
Det är en trevlig bil. Motorn är inte samma som i Alpina B10 V8S eller Roadster V8. |
|
| Vad är BMW on tour? | |
V12 LeMans |
E38B12 : Det är bara att njuta och "bre ut sig " i fåtöljen , ;-) S-läge som gäller , hehe . don...... : kolla BMW Sveriges hemsida |
|
Till och med bättre än 535d? kan det verkligen vara sant :) BMW CS #5139 |
|
|
don-salvatore87: Alla modeller besöker BMW återförsäljarna och kunder och besökare får chans att prova bilarna. Har kört nya 750 ett par gånger nu. Kan inte mer än att hålla med. Helt underbar bil på alla sätt. Man sitter som en kung! MVH / Jacob |
|
| Hur länge får man provköra då? Är det krångligt? | |
| När kommer detta till Malmö mån tro och Förenade bil? | |
|
Verkar vara en bil om man upplever 760 som för mycket...:) |
|
|
Gustaf, BMW On tour är i Malmö just denna vecka! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
V12 LeMans |
J.L. : Smaksak , men jag tyckte att 535d med M-chassi inte var riktningsstabil på motorvägsfart (och då menar jag 110++++++++ , hehe ) Som jag skrev tidigare , de är två olika biltyper . Jag gillar storlek på kupeutrymmet i 750 och dess många förvaringsfack mm . En riktig "åka-till-norra-Italien-för-att-kolla-in-supersportvagnsfabrikerna-bil" .(har sem. snart :-) ) 750 har bättre acc. 535d , under 6 sek till 100 för 750n , medan 535d vill ha i alla fall minst en halv sek till på sig . |
|
don-salvatore87: Var 30 min provkörningstid i Helsingborg. Det är inte krångligt. Bara att åka in till din lokala BMW återförsäljare och fråga när BMW On Tour kommer till dom, sen bokar du in de bilarna du vill testa. MVH / Jacob |
|
|
ok får nog boka in mig v24 och titta närmare på underverket! Provkörde 535d nyligen och blev väldigt imponerad av den, men så är jag väl lite svag för oljebrännare också! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.