|
Sida 8 av 10
|
|
|---|---|
|
M3 och M5 har separata spjäll, går inte... Oscar Johnsson |
|
|
Jo de går Oscar men de är MYCKET jobb så jag skulle inte gjort de, smidigare att köra på ett 325/525 / Mvh Jimmy |
|
|
Tack så mycket för svaret,Perra perrab |
|
|
NÅN SOM FÅTT PROBLEM MED HÖGT LAMBDA VÄRDE EFTER DENNA OPERATION? pärlan Länk |
|
| Hehe ja precis, hur många har gjort en besiktning efter bytet? | |
|
Jag hittade en vaccum-läcka precis vid tomgångsmotorn, misstänker det var det.... pärlan Länk |
|
|
Besiktigat med perfekt lambda efter bytet. Däremot är jag mer och mer sugen på att få styrboxen optimerad / Mvh Jimmy |
|
|
Peter_1982: En underbar historia! Det är tack vare våghalsar som du som utvecklingen alls går framåt. Jag hyllar dig och önskar jag själv varit lika kaxig. Keep up the spirit! Bensin är prisvärt - oavsett pris. Helgeson |
|
|
Är det någon som har gjort detta ingrepp och råkat ut för att spridarbryggan har hamnat snett? Hur mycket på verkan kan det ha om spridarna har olika vinkel? Bilen går fint för övrigt. |
|
|
Oscar min spridarbrygga sitter nog inte heller helt 100% Hur känns bilen annars då? Piggare? Jag körde jämt/ifrån en cupra r med min häromkvällen =) / Mvh Jimmy |
|
|
Bilen känns bra, härligt bröl! :) Drog en kompis 9000 (225hk/350nm) Ska sälja bilen nu och det ser ju lite sådär ut om bryggan är sned. Kan man ha bockat till den vid demonteringen? Oscar Johnsson |
|
|
Vill man vara riktigt seriös hittade jag ett konverteringskit för att fixa slanghistorian Länk själv löste jag det dock som dom flesta andra med lite slangkopplingar och hemmafix för att få tomgångsmotor å vevhusventen att sitta hyffsat :D |
|
| Jag köpte ett insug från Tysklang där man smält fast en adapterplatta från ett M52 insug på ett M50 insug...skit enkelt att montera :) | |
|
Måste bara säga att bara ljudet är anledning nog tycker jag! :) Hade WestCoast-racing hört mig så hade dom viljat skriva kontrakt direkt! :P |
|
|
ngn som vet om det blir högre soppa förbrukning? och hur mkt mer isf? mvh |
|
| Jag har gått från 0.92 till 0.96 i snittförbrukning på min 528 med allt original förutom insugsröret. | |
|
Vid samma typ av körning ser jag ingen skillnad i förbrukning efter byte av insug. Men det blir lätt högre förbrukning då det är mycket roligare att gasa. |
|
|
Personligen har jag lite höjd förbrukning som jag skrev i mitt förra inlägg. Det beror i mitt fall knappast på hårdare körning. Däremot upplever jag att det effektiva registret flyttats upp från 3000-5300rpm till 3600-5900rpm. Så för att accelera på samma sätt osv så måste jag ha högre varv och därav en högre momentanförbrukning = högre snittförbrukning i det långa loppet. |
|
|
Har köpt OscarJ:s 328 med 325-insug. Så nu har jag en E39 och en E36 med m50-insug. Tänkte att jag kan berätta skillnaden mellan de två. Det känns som att E39 slutar dra bra vid 5800-6000rpm medans E36 drar bra till 6100-6300rpm. Skulle tro att skillnaden ligger i att E36 har öppnare avgassystem motför E39:an. |
|
|
Nu är min bil bänkad i en suntech rullande landsväg. Modds: M50 insug Schmiedmann korta extraktorgrenrör (Bra?) Ferrita halvsystem från kat. Resultat: 204hk / Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.