AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
122.267

325insug på 328a, sagt o gjort...

Sida 7 av 10
Os
61
OscarJ
328i coupé -96
Ingen som har nåt svar om spjällhus?

Jimmy: Har du bra erfarenhet av Koed? Var får man tag i det?

mvh

Oscar Johnsson
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hum, tackar för infon Peter! Problemet med fabrikationen av delarna är att jag inte har möjligheter till att göra dem. Finns det inte något kit färdigt? Alternativt något ställe i Malmö/Skåne som man kan få det gjort ?

// MVH Jocke
Har hört att man ska använda den den stora anslutningen till insuget.

Nr 9 & 10
Länk

Vad är den anslutningen till för? Har bara bara sett bilder på nätet, kanske blir självklart när man har insuget framför sig.
La
186
Lardy
Bmw M5 Individual 3,6 -90
Bmw 545i/6 M-sport. -05 Bmw 540it/6 #225 -95
Bmw 320it M-sport -03

BMWCS #07336
Nr 9 är anslutningen till tomgångsmotorn. Nr 10 är en tätning.

Mvh Lardy
Ok, tack så mycket. Passar M52ans? Eller måste man ha M50 anslutningen?
La
186
Lardy
Bmw M5 Individual 3,6 -90
Bmw 545i/6 M-sport. -05 Bmw 540it/6 #225 -95
Bmw 320it M-sport -03

BMWCS #07336
M52ans anslutning ser helt annorlunda ut så du måste använda den från M50. Har för mig att jag betalade runt en 50 lapp för den och tätningen på Bmw.

Mvh Lardy
Kan någon skriva exakt vad man behöver köpa till för att få ihop denna operationen? som packningar, vilka packningar och vilka andra delar!
Har nämnligen fått hem mitt M50B25 insug nu och vill ge mig in på detta, vet dock inte vilka delar jag behöver köpa till för att få ihop det! tack på förhand iaf

mvh Figgeh.
Undrar precis samma sak som Figgeh.

Har hittat detta, något mer att tillägga?
4 – ¾” plastic elbows
1 – ¾” plastic T
1 – 3/16” plastic Y
1 – 3/8” to 3/16” plastic reducer
2 - L-Brackets
14 – ¾” hose clamps
1 – 11” Zip tie
3 – 7” Zip ties
3 – Small nuts and bolts
3 feet of ¾” hose
2 feet of 3/16” hose
Some sheet metal
95 M3 intake elbow
Hur får man bort M52B28 insuget smidigast, vilka skruvar är det man behöver lossa? De mot toppen känns ju självklara..vilka mer, räcker det att lossa 2 skruvar undertill?

Och kan man plocka bort en spridare helt riskfritt? Det är inget tryck elr nått sånt på dem?
st
103
starkfredrik
525i Touring M -04 E39
nu sitter mitt insug på plats
st
103
starkfredrik
525i Touring M -04 E39
det är mer än två skruvar som ska bort sitter några vid oljestickan också...

Okej, var ute och kikade lite men har inte kommit så långt, har lossat spridarbryggan, spjällhuset och skruvarna mot toppen typ. Är väl ingen mek expert direkt så det skulle vara schysst om du -starkfredrik- kunde slänga in några tips och nått som kan vara bra att tänka på.
Tack på förhand.
Har börjat dra lite slangar för det det nya insuget, går inte direkt bra. Någon som kan kolla dessa bilder och säga om jag har helt fel ute.

Den högra slangen kommer från spridarbryggan, ska den verkligen kopplas ihop så som jag gjort?
Länk

Här är från vevhusvent, den i mitten skall till insuget, den högra ner till tomgångsmotorn.
Länk

Ska denna också in nånstans? Och vad är det för något?
Länk

Vad har jag missat? Tack på förhand!
st
103
starkfredrik
525i Touring M -04 E39
Den sista bilden :: den slangen ska in i insuget med...
Okej, det är den som skall in i sidan på plastkopplingen mellan insuget och de egendragna slangarna eller?
Nr. 9 Länk

Sen är det inget mer antar jag?

Tack för svaren!
Ska den korta eller den långa slangen in till insuget? Elller båda? Det står "v fuel" på slangen.
Här ärbilden igen:
Länk
Det är väl en sorts vakumventil, så långt är jag med. Men jag undrar alltså vart slangarna ska gå.
Det är ju skitsvårt att svara på det när man gjort det faktiskt, har inte riktigt fått rätt på mitt ännu, för mina spridare krånglar lite när jag ska ha ner dom i hålen och sedan på med bränslebryggan! Men har provstartat och det funkar men ska få fast spridarna mer så att dom inte sprutar bensin i motorrummet!

MVH Figgeh
pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Hej på er alla,jag va till Munchen o köpte min BMW528iATouring-98,när vi åkte hem så testade vi lite det är tiptroniklåda på den + vanos på insuget min kompis körde jag tror lådan va i sportläge och den bara ökade fast den va upp i 180-190 men han släppte gasen där,jag tror min ska göra ca220-230 vet inte riktigt,men jag blev impad eftersom den bara fortsatte att dra i den hastigheten kan det vara så att mitt insug är bytt till ngt annat eller gör vanosen att det är sånt drag i den, det ni har hållt på med byte av insug är det ngn som har vanos på dessa bilar eller är det tillval när man köper nytt elller är det standard jag inte veta,Ha en trevlig sommar alla BMW-Älskare Perra

perrab
pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Hej igen,om man sätter på ett M3 eller M5 insug är inte det bättre än 535:ans, men dom är väl verkligen svåra att få tag på,Ha det Perra

perrab
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.