|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
| Tippar på att det är motorstyrningen som jävlas. Som jag skrev i den andra tråden så tror jag att du behöver mappa om den för att den skall gå riktigt bra. | |
jimmy/bmw |
joo verkar som att du har rätt där men tomgången ska väl inte påverkas av de eller? |
|
Har du kommit ihåg att koppla alla slangar? och koppla in tomgångs motorn? /// Kristian |
|
jimmy/bmw |
ibland finns de lite tomgång typ mellan 300-500rpm |
jimmy/bmw |
tror jag koppla in alla iaf ska gå ut och titta |
| Fy fan va grymt mycket bättre 328:an går med 325 insug i toppfart, provade toppa bilen igår och bilen gick utan problem mätaren ut ca 255, original så har jag sällan kommit upp i mer än 240 så slutsatsen är att insuget iaf ger mycket hästar på toppvarvet. | |
|
Ja det va inte dåligt att de gör så mkt på toppfarten! Krävs en hel del kraft för att komma upp i 15 extra km/h i den farten. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| ja men å andra sidan så har ju en original 328 max 170 hk vid toppfartsvarvtalet, om man nu är närmare 200 hk vid 6500 rpm så är de ju inte så konstigt att den orkar mer. | |
|
min gammla 325a gick 15,11 / 151kmh på strippen med chip, avgas och filter. så det skiljer inte mkt emellan dom 2 egentligen. /mvh jocke |
|
|
Steffoboy: Skulle du vilja skicka bilderna du tog då du bytte till 325 insuget till mig? mailen är; classeboy@hotmail.com MVH Claes Min 328; Länk |
|
|
är insuget till 320,520,323,523 inte lika stort som till äldre 325 insuget?? bara chansar men isåfall borde det ju passa rakt på utan o pyssla med slangar o packningar o sånt? |
|
jimmy/bmw |
Någon som vill köpa 325 insug ? helst i gävleborg som man inte behöver skicka de. |
|
Startade bilen igår med nya insuget, men den rycker vid tomgång! Kör med öppet JR-Filter, med tar jag bort filtret så går den jämnt...sätter jag tillbaka det så rycker den. Vad kan det vara? Tror inte den drar tjuvluft nånstans...har kollat allt utom packningarna mot insuget, men dem var fräscha vid monteringen. |
|
|
Har ocks[ bytt nu. Gick l'ttare 'n jag trodde. Hahaha fan va den g[r. L[ter mkt tuffare nu med. |
|
|
vad behöver man ifrån 325:an är det endast själva insuget... eller är det nå mera man behöver??? nu menar jag att man plockar över allt ifrån 328:ans insug till 325:ans.. |
|
| ingen som vet????????? | |
| Jag körde med 328/528:ans spjällhus, likaså även tomgångsmotorn. Så det enda du behöver från 325:an är insuget, resterande är lite hemmapul med slangarna, spridarbryggan etc. | |
| Tack ska du ha... | |
|
Har några frågor som jag inte hittade svar på: Är även spjällhuset från M50B25 att föredra? Varför/Varför inte? Hur stor flaskhals är org.kattarna om man har Schmiedmanns extraktor och Ferritas avgas? Tack o haj Oscar Johnsson |
|
|
Oscar om du inte redan köpt grenrör av Schmiedmann, köp Koed! / Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.