|
Sida 5 av 10
|
|
|---|---|
| ÄÄh...fan jag ger upp...fick inte ihop alla vakumslangar...satte tillbaka orginal igen.....får ta ett nytt tag imorrn...... | |
| Hehee, lite knep är det fan. Dock så behövs inte en av vakuumslangarna egentligen, den går till det där spjället i slutburken. Minns dock inte riktigt vilken det var... | |
|
Tråden har nån månad på nacken men jag har en del frågor jag skulle bli glad över att få svar på. Jag har nu skaffat mig ett M50B25 insug och nu undrar jag vilka packningar/tätningar jag behöver köpa och byta. Speciellt vid spjällhuset...behöver man en från M52B28 och en från M50B25? /Mvh Jimmy |
|
|
Det var så jag gjorde iallafall, inte världens proffsigaste, men det blev tätt iallafall. Har för mig att det var så att 328ans spjäll hade en infräsning för packningen och insuget var plant, medans på 325ans var det inget spår i spjället utan i själva insuget. Skadar väl inte om du köper nya packningar in mot toppen heller. Förvisso är de av modell gummi (jag återanvände de gamla med lite tätningsjox mellan bara) men köp du nya så vet du ju att det blir tätt o bra. |
|
| Antar att ett marginellt proffsigare sätt vore att lägga igen spåret på 325ans insug med typ spackel eller nåt o sen slipa så det blir slätt och fint. Såhär i efterhand hade jag nog gjort så, men kom inte på det förräns nu :-) | |
|
Du menar så att man slipper köpa M50B25 packningen och att det räcker med den som sitter på 328ans spjällhus? men spackel och temperaturrer? / Mvh Jimmy |
|
|
Det bästa vore nog att köpa M50B25 packningen ifall det inte stämmer och glipar, kan väl inte kosta alltför mycket? Mvh |
|
|
Hur är det på M52TU 2,8:an? Vad är det som gäller där? Antar att inte M50-insuget passar där. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
packning mot packning funkar prima på min iaf. gjorde ingreppet i sommras.. men de är klart att man kan lägga igen ena spåret med kemiskmetall och sen slipa bort med en smärgelduk.. finnen |
|
|
jag med undrar om M50 insuget passa på M52TU 2,8? nån som vet? |
|
|
Det passar inte på TU motorn. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
jag delade en packning på mitten la ena halvan i insuget och andra i spjällhuset och la en hel i mellan dom och klämde ihop funkade skitbra. nya packningar är dyrt på bmw |
|
|
Hejsan! tänkte höra om 325 insuget även passar på en 328 E46? //Dennis |
|
| Om E46an också är strypt dvs:) | |
|
Peter_1982 och steffoboy! Sitter inte vevhusventilationen och en massa sånt fast på undersidan av grenröret på 328:an? Nr 19: Länk Där finns inget sånt fäste på 325:ans? Länk Hur löste ni detta? Sen såg jag även att där sitter 2 givare eller något liknande inuti 328:ans insug men inte i 325:ans, vad är detta för något? Håller själv på med bytet men ger snart upp. Har inte fått loss allt än. Hjälp uppskattas! :) |
|
|
BMW_dennis: M52TU sitter i E46 328, och det fungerar Inte med M50/M52 325 insuget. Men visst, 328 E46 M52TU bör ju också vara strypt på något liknande sätt. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Beträffande M52TU så har den som ni säger med ett snålt insug, samma som i e36 328. Tanken jag fick då är att man borde kunna finna en gyldene mellanväg genom att polera upp 328 insuget på dessa. Och genom att inte göra det fullt så grovt som 325:an kan man ju kanske behålla lite mer av det så fina bottenvrid dessa bilar har. Hur svårt är det att ta upp diametern på ett insug? |
|
|
Jigga, du kan läsa i första inlägget om alla modifieringar jag var tvungen att göra på just min bil för att det skulle fungera. Vill minnas att jag bara hade en givare på mitt 328-insug, och det satt en motsvarande givare kvar på det 325 jag hade. Länk Där har du en bild på hur bägge mina insug såg ut liggandes bredvid varandra. Den vevhushistorian Nr 19 som du nämner ser du ju sitta fast i insuget på min bild. Jag förgrenade bara upp den grova vakumslangen på 325ans insug så det räckte o få vakum på alla de slangar som kom från bilen... |
|
|
Länk |
|
jimmy/bmw |
Har byt till 325 insug på min 323a nu men den hugger upp vid 6k rpm och jag har ingen tomgång någon som har någon ide varför ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.