|
Sida 4 av 10
|
|
|---|---|
| det låter ju bra min som e original går precis 240 på mätaren vid 6000rpm och det är ju vid det varvet som den extra effekten borde märkas så toppfarten borde ju öka något iaf | |
|
Hur är det med 320s insug? Ger det mer effekt att sätta 325s insug på den med? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
| Tror 320 o 325 insug på E36 är samma faktiskt så det ger nog ingenting... | |
|
ja den drar hela vägen ut nu, det är de som är den stora skillnaden! finnen |
|
|
Jag har ett 320 insug, från en M50 utan vanos, liggandes men är det lika stort som ett 325 insug? Jag har mätt kanalerna och kommit fram till att dom, på höjden, är exakt lika stora som 325:ans (alltså 25mm) men på bredden mäter dom ca 46mm vilket kan vara annorlunda mot 325ans mått. Kan någon bekräfta om vad som egentligen skiljer 320 och 325 insugen åt? Min första tanke var att det endast är gasspjället som är mindre men det kanske är mer än så. Alla tips är välkommna! --- Vita faran... Länk |
|
|
Om man jämför detta med ett openair filter då? Har någon testat det i jämförelse? //Vyper |
|
| 325ans är 25*55 så det blir för litet med 320ins insug | |
|
e36328i: Har du mätt upp det själv eller har du läst det på den där engelska sidan med flödestabell etc. ?? För jag hade oxå dom uppgifterna men det är helt omöjligt att ett 325 insug kan ha 55mm på bredden för det är isf mycket större än självaste gummipackningarna t.o.m. Jag måste hitta ett 325 insug att jämföra med. Tack för svaren. --- Vita faran... Länk |
|
| ja jag har kollat där, men det finns också med i någon tråd här en som mätt och lagt ut bilder men jag kan inte hitta det. och jag kommer inte ihåg om han hade samma mått... | |
|
e36328i: Ok! Tack för svaret, jag letar fortfarande efter någon som har ett insug jag kan jämföra med. --- Vita faran... Länk |
|
|
jimpaställ, här är bilderna som jag tog när jag bytte mitt insug. Hoppas det hjälper dig något. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| fint där kom bilderna jag vet att jag sett nånstans tidigare ;) | |
|
tsaros: Tack så mycket för bilderna! Dom visar mer än väl att mitt 320 insug är skräp och jag måste hitta ett 325 insug illa kvickt =) Om någon har ett till salu så är jag mycket intresserad. --- Vita faran... Länk |
|
|
Tjenamors alla trimmare. Jag har köpt på mej 325 insug, K&N filter, M3 extractor, M3 avgassystem. Uppskattad effektökning efter montering av dessa saker? Jag kör 328 M52 1995. MVH / Johan Z |
|
|
deutmeyer328: Det du främst kommer märka skillnad på är nog att motorn får en annan karaktär, den blir mer varvvillig, svarare snabbare/bättre på gas, och låter betydligt mer. Min effektgissning är 210-220hk om du lämnar in den på en riktig mappning efter att allt är monterat. Kör hårt och återkom med resultat så fort du kan! --- Vita faran... Länk |
|
|
Jag köpte ett gammal nummer av Teknikens Värld där de kör en 328 e46 i rotottests utrustning. Denna mäter effekt på bakhjulen. Se ny tråd i forum för 3-serien. Där gav bilen 179hk, ett annat likadant test av samma motor i TV (Z3 2,8) gav 183 hk. Det ger mellan 200 och 210 hk original på en M52TU motor med 2,8 liters volym om man räknar med runt 12% tapp mellan vevaxel och bakhjul. Får ni inte ut över 210 hk är det ju inte någon idé, eller har jag fel? Patrik |
|
|
En liten fråga bara.. Luftboxen på 328 har ju som en liten trattliknande sak , den går ju att plocka bort så luftboxens ingång ser lika dan ut som 325ornas.. Är det någon vits med det? eller måste man modda hela vägen bort i insugskanalerna eller ?? Är mest intresserad om man då ev. kan få minskad förbrukning på motorvägskörning genom att göra så, nummer två är ju om det ger lite mer såklart. //Vyper |
|
| ta bort den helt...kör med open air....typ K&N filter med en ordentlig avskärmning | |
|
Deutmeyer328, jag har läst så mycket att det är för mycket placebo med ett OpenAir direkt monterat på LMM.. Skall jag montera bort själva delen i originalluftboxen som stryper ingången innan filtret.. Ser ut som en insats som jag vet går att plocka bort.. //Vyper |
|
| plocka bort! men sätt inget öppet filter ett insatsfilter "modell sport" på sin höjd. det sliter bara på motorn och låter illa | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.