|
Sida 10 av 10
|
|
|---|---|
|
Intressant inlägg men hur löste ni det med lufttempgivaren, hittar inget skrivet om den. m52b28ans givare sitter "intryckt" medans m50b25ans lufttempgivare är gängad. over and out. hoj |
|
|
ja tog fram borren och gjorde ett nytt hål, limmade fast :) BMW ownz |
|
|
Har haft 2 328 e36or EN Sedan med original insug En Touring med 325 insug Touring var ganska mycket vassare efter 150+ innan de så skiljde de inte så mycket 100-150 uppmätt med Racelogic 7.2 för sedan 7.0 för touring Sedanen toppa 240 mätarfart Touring 252 mätarfart Touringen gjorde 100-200 21.3sek med Racelogic Kan jämföras med bmw 740 e38 4.0 100-150 7.4. 100-200 21.3 Bmw 540 e34 100-150 6.8. 100-200 20.3 om jag minns rätt Fullgas |
|
|
Lytfer denna tråd då jag måste fråga en sak!! Den där svarta burken som sitter under insuget, måste man ha den? Eller kan man dra raka slangar istället för denna "burk"? Menar nr 2 på bilden! Länk Mvh/ Sami |
|
| Ingen som vet? Eller kan man sätta dit nåt annat filter? | |
| jag kan bara skriva vad jag tror och det är att det förmodligen är bra att ha kvar 'oljefällan' som du har länkat till. Den tar väl ur det värsta skiten ur vevhusventilationen, dvs det som inte ska ner i motorn igen. Jag har bytt insug på tre bilar och även om det är trångt och jäkligt så går det att behålla den. | |
|
Ok, jo det är inte det att den inte får plats utan det är att den nu börjat dra tjuvluft från den så bilen går inge bra alls! Kan man inte ta och dra slangen från ventilkåpan och till en flaska bara? Tills man får mer ekonomi och köpa en ny sånhär "burk". Mvh/ Sami |
|
| Skroten?? Tror inte din bil kommer gå bättre om du tar bort den. Fast detta har väl egentligen inte med insugsbytet (som denna tråd handlar om) att göra? Eller? | |
|
Är det skillnad på 320 insuget också mellan M50 o M52? Har nämligen en m50 stående halvskrotad, och en m52 som fungerar hyfsat ;) Eller är det m50b25 som gäller även på m52b20? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.