|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är d jag gör, vet du hur mkt ladd lmm:en pallar? mvh |
|
|
Har du byggt om sedan bilderna på Garaget? I den installationen trycker du genom LMM. Du kan ju testa att bygga om och sätta LMM på sugsidan av turbon istället. Ska ju dock inte spela någon större roll... så jag tror egentligen inte det är felet heller. BTW: Har du gjort konverteringen själv? Tycker att jag känner igen bilen, dekalen "skanstullsdäck" har fastnat tidigare i huvudet tror jag?! Om man nu tänker efter lite. Du säger att den går fett. Har den överhuvudtaget gått bra någongång?? Att den går fett beror ju på att motorn mäter upp ett större luftflöde än det verkliga. Antingen är det felinställt så att bilen får för mycket bensin. Borde i så fall gå att justera med LMM, eller ev. med en justerbar BTR. Eller så är den hyffsat rätt inställd, och redan uppmätt luft läcker ut på väg till cylindrarna. Har du kollat så att det inte läcker någonstans? Systemet är ju inte avsett för övertryck orginal. LMM kan läcka, gummit mellan LMM och spjällhuset också (vanligt). Packningar mellan spjällhus>insug>topp?? Hur har du gjort med vevhusventilationen? Pluggat eller? Oringarna runt spridarna kan ge sig om de är gamla/torra! Funkar dumpen som den ska? Den släpper inte ut uppmätt luft? I värsta fall är det kanske topplockspackningen som gett sig (tror jag dock är osannolikt!) I så fall borde bilen ryka rätt kraftigt och det bubblar också oftast i värmepaketet. (Kan lätt höras från kupen) Problemet kan kanske bero på att tändsystemet inte orkar tända blandningen. Då kan du prova att knacka ihop stiften ett par tiondelar. Hoppas det löser sig!!! /Jensa, som skjuter vilt åt alla håll... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
konventeringen har jag gjort själv, bilen köpte jag i Halmstad men då såg den inte ut så. Motorn gick riktigt när jag plockade isär den. Jag tror jag gör ett helsvetsat nytt tryckrör imån och sätter lmm vid snurran för då kan det ju inte direkt läcka i tryckröret, så har man ett problem mindre! Exakt vad händer när man pluggar vevhusvetilationen? tack för att du lägger ner energi i funderingar på mitt problem:) mvh |
|
|
Du borde nog plugga vevhusventilationens uttag på spjällhuset om du inte gjort det! Annars kommer det garanterat att läcka ut luft via toppen vid ventilkåpspackningen, oljelocket mm. Vevhusvent är till för att suga ut förbränningsgaser mm. som läcker förbi kolvringar ned i vevhuset. Det funkar ju inte riktigt bra att trycksätta motorn internt nu när du har turbo, så bort med den! Sedan låter du slangen som kommer från ventilkåpan hänga fritt. Helst ska du bygga en liten uppsamlingsbehållare med avtappningskran och luftfilter på också för miljöns skull. Om man pluggar slangen också byggs det upp så mycket tryck i vevhus/topp att motorn med stor sannolikhet kommer att pressa ut olja genom packboxarna till vevaxeln mm. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
någon som har någon aning om varför det kommer lite väl mycket olja ur vevhusventilationen på en 325 tds jag mekat i. beror det på dåliga ventilpackningar? eller vad kan det vara? den oljan åker sedan vidare ner i röret ner till turbon. om man ska sätta sportluftfilter hur blir det då? finns det luftfilter som passar i original "lådan" ? |
|
|
jag har min lmm innan turbon funkar perfekt så... har ett satans problem med värmen bara håller på och byter till el-fläkt o lite nu! |
|
|
Har nu demonterat tryckröret och upptäckt att det har blivit ett stort hål vi tomgångsregulatorn och då får han ju för lite luft. Inte lustigt att den surnar. mvh |
|
| Skönt att det var ngt så självklart! :) | |
| jag hoppas att det beror på d. | |
|
Hål i gummit kan straffa sig på många sätt... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| hehe... | |
|
:) Prov start imån igen me nytt tryckrör och 325 lmm på turbon. Håll tummarna. mvh |
|
|
Hur gick det Jessee? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Ska greja lite till med den. Blev sugen på att byta lite andra grejer me! mvh |
|
|
Hur har det gått? _______ /Chrille |
|
|
Hade också hål i gummit och det gick som du säger Gasa tills det rasar |
|
|
Hej Har en fråga Jens ek skrev så här: Funkar dumpen som den ska? Den släpper inte ut uppmätt luft? Jag ska ha så hät på min bil hade jag tänkt mig. Lmm>Turbo>trckrör>dumpventil---insug motor bla bla bla. Då kommer jag väl dumpa ut redan uppmät luft, hur ska jag göra idtället? |
|
|
Yes Turbo>dump>lmm :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.