|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag skulle vara väldigt tacksam ifall nån kan hjälpa mig med följande, lite fort. Bilen har 535 spridare och likadan lmm. Bilen har en någorlunda tomgång men så fort man ska köra hoppar bilen nåt djävulskt mycket. Jag har spänt och krabbat med lmm utan nåt större resultat. behöver hjälp fort!!! tack på förhand. | |
svintoleffe |
Har du kollat hur tändstifterna ser ut, om dom är blöta eller vita.? Hur menar du med hoppar, vad mer händer .? Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Glömde skriva att bilen inte har något avgassystem, men spelar det så stor roll. Det ska ju i och för sig vara ett visst motstånd mot ventilerna. Bilen riktigt skuttar fram så fort man ger lite gas på 1:ans växel. mvh |
|
|
nån som vet? Måste veta tills imån! mvh |
|
| Har du kollat tändstiften? | |
| sitter det lamndasond på den,,,isåfall ska den sitta på downpipen precis efter turbon | |
|
har inte kollat tändstiften. Lamdan sitter i downpipen. Ska åka till garaget nu och kolla vidare!!! tack |
|
|
har byggt färdigt och satt dit avgassystemet nu men den är fortfarande likadan,går knappt att starta heller!!! Kan det bero på att det sitter en original bränsletrycksregulator? Någon som vet??? mvh |
|
| kollat så att alla tryckslangar sitter fast,,,,är det lika många stift i 535mängmätaren som orginal,,,,,tror att felet sitter där,,kolla upp mängdmätaren | |
| om mätarna ser likadana ut så kan du säkert flytta över innehållet från din orginalmätare till 535ans mätare | |
| det skiljer säkert i kretskortet | |
| Förutsättningarna för att den skall funka överhuvudtaget är att du använder elektroniken från 325lmm. Bränsletrycksregulatorn är likadan på vilken bil du än tar den ifrån. Orginal fungerar utmärkt... | |
|
Fattar inte att alla har sånt problem med sina 535 lmm på m20. Jag har en från e34, lika antal stift och bara att plugga in. Har funkat klockrent för mig. Men jag fårstår (efter vad jag läst på forumet) att många får strula med att byta elektroniken i dem och så... Undrar vad det beror på? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
jag har byt elektroniken och det är lika många stift (kontakter) i 535 som på 325! Igår gick bilen riktigt på tomgång men gick inte köra då, då kopplade jag ur lmm utan att något förändrades. Man ska inte pressa ihop bränsletrycksregulatorn lite? mvh |
|
|
tändstiften var blöta!! så den går för fett. Ska man ha ställbar bränsletrycksregulator eller progresiv? mvh |
|
| Byt alltid elekronik i LMM till original. Funklar det ändå har man tur, men det är ändå inte rätt kort. Kan påverka annat även om bilen går ok. | |
| Har du 325 kort i 535 LMM och 535 spridare ska den inte gå fett. Spänn ett par tre kugg om den går dåligt på tomgång, BTR ska funka som den är, men en progressiv är säkert bättre. | |
| jag har spänt den men den vill inte än då! Bilen har gått på tomgång men den går inte köra! | |
|
hur mycket laddar du/ni igentligen jag laddar 0.55 och kör med orginal lmm inga problem har ställt upp den lite spridarna är bara o slå ifrån en 325a e36 eller en 535 lmm hänger ju med är ju inga problem! |
|
|
Leon83: spridarna är bara o slå ifrån en 325a e36 eller en 535 lmm hänger ju med är ju inga problem??? Jag laddar 0,5 har du lmm:en i tryckröret eller vid turbon? Kan ju testa sätta dit originalen. mvh |
|
zemren |
Sug genom LMM de ska funka hur bra som helst.. ///zemrén |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.