AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.211

BMW 325TIC - 90 problem.

Sida 1 av 2
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
Hej jag skulle vara väldigt tacksam ifall nån kan hjälpa mig med följande, lite fort.

Bilen har 535 spridare och likadan lmm.

Bilen har en någorlunda tomgång men så fort man ska köra hoppar bilen nåt djävulskt mycket.
Jag har spänt och krabbat med lmm utan nåt större resultat.
behöver hjälp fort!!!

tack på förhand.
svintoleffe
Har du kollat hur tändstifterna ser ut, om dom är blöta eller vita.?

Hur menar du med hoppar, vad mer händer .?

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
Glömde skriva att bilen inte har något avgassystem, men spelar det så stor roll. Det ska ju i och för sig vara ett visst motstånd mot ventilerna.
Bilen riktigt skuttar fram så fort man ger lite gas på 1:ans växel.
mvh
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
nån som vet? Måste veta tills imån!
mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har du kollat tändstiften?
ni
71
nickeberg
bmw m535i e28
sitter det lamndasond på den,,,isåfall ska den sitta på downpipen precis efter turbon
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
har inte kollat tändstiften. Lamdan sitter i downpipen.
Ska åka till garaget nu och kolla vidare!!!
tack
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
har byggt färdigt och satt dit avgassystemet nu men den är fortfarande likadan,går knappt att starta heller!!! Kan det bero på att det sitter en original bränsletrycksregulator?
Någon som vet???
mvh
ni
71
nickeberg
bmw m535i e28
kollat så att alla tryckslangar sitter fast,,,,är det lika många stift i 535mängmätaren som orginal,,,,,tror att felet sitter där,,kolla upp mängdmätaren
ni
71
nickeberg
bmw m535i e28
om mätarna ser likadana ut så kan du säkert flytta över innehållet från din orginalmätare till 535ans mätare
ni
71
nickeberg
bmw m535i e28
det skiljer säkert i kretskortet
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Förutsättningarna för att den skall funka överhuvudtaget är att du använder elektroniken från 325lmm. Bränsletrycksregulatorn är likadan på vilken bil du än tar den ifrån. Orginal fungerar utmärkt...
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Fattar inte att alla har sånt problem med sina 535 lmm på m20. Jag har en från e34, lika antal stift och bara att plugga in. Har funkat klockrent för mig. Men jag fårstår (efter vad jag läst på forumet) att många får strula med att byta elektroniken i dem och så... Undrar vad det beror på?

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
jag har byt elektroniken och det är lika många stift (kontakter) i 535 som på 325! Igår gick bilen riktigt på tomgång men gick inte köra då, då kopplade jag ur lmm utan att något förändrades.

Man ska inte pressa ihop bränsletrycksregulatorn lite?

mvh
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
tändstiften var blöta!! så den går för fett. Ska man ha ställbar bränsletrycksregulator eller progresiv?

mvh
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Byt alltid elekronik i LMM till original. Funklar det ändå har man tur, men det är ändå inte rätt kort. Kan påverka annat även om bilen går ok.
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Har du 325 kort i 535 LMM och 535 spridare ska den inte gå fett. Spänn ett par tre kugg om den går dåligt på tomgång, BTR ska funka som den är, men en progressiv är säkert bättre.
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
jag har spänt den men den vill inte än då! Bilen har gått på tomgång men den går inte köra!
Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
hur mycket laddar du/ni igentligen jag laddar 0.55 och kör med orginal lmm inga problem har ställt upp den lite spridarna är bara o slå ifrån en 325a e36 eller en 535 lmm hänger ju med är ju inga problem!

Visa användare
155
Jessee
M5 -99
Leon83: spridarna är bara o slå ifrån en 325a e36 eller en 535 lmm hänger ju med är ju inga problem???

Jag laddar 0,5 har du lmm:en i tryckröret eller vid turbon? Kan ju testa sätta dit originalen.
mvh
zemren
Sug genom LMM de ska funka hur bra som helst..

///zemrén
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.